Problem z nawiewem + parowanie szyb

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vipenzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt paź 24, 2008 19:46
Lokalizacja: Koszalin

Problem z nawiewem + parowanie szyb

Post autor: vipenzo » wt cze 09, 2009 19:22

Witam, mam problem z nawiewem, od wczoraj strasznie parują mi szyby, dopiero przy użyciu klimy przestają, na normalnym nawiewie niestety nie. Sprawdzałem klimatyzacje wyskakuje mi błąd 4FA (czyli: 4FA Stellmotor für Staudruckklappe 0x25). Po zdjęciu filtra pyłkowego z przodu pod maską okazało się że klapka stoi w jednym miejscu a przy zmianie w kabinie na obieg wewnętrzny to nawet nie drgnie. Co poradzicie na mój problem?


Golf 4 1.9 TDI 90 KW

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » wt cze 09, 2009 19:29

ja ci napisze tak, jezdzisz na klimie i jak wyłączysz na krotki czas klime to szyby beda parowac to normalne.

Po włączeniu klimy wszystko sie osusza.

Żeby szyby nie parowały nalezy przed wyłaczeniem silnika wyłączyć klime na jakiś czas zeby przewiało wszystkie kanały. bo jak wiadomo klima daje zimne powietrze a wewnatrz jest goraco i robi sie wilgoć.
A więc para wodna która paruje :okej: .



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » wt cze 09, 2009 19:48

ja to bym obstawial jednak ze walnela nagrzewnica. Para na szybie jest tłusta? Nie bede cie pocieszal. Bedzie gorzej parować ;) ps nie ma opcji zeby latem parowaly nawet bez nawiewu. chyba ze po deszczu itp.



Awatar użytkownika
Salz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 01:58
Lokalizacja: Wolsztyn i okolice

Post autor: Salz » wt cze 09, 2009 20:16

vipenzo, przeczytaj sobie ten temat, powinno pomóc http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194458


[img]http://images33.fotosik.pl/227/6563aeda0fee4530.jpg[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/264743.png[/img]

MAXOIL Grodzisk Wlkp zaprasza, wymiany oleju, kompleksowe naprawy mechaniczne, hurtownia motoryzacyjna
da weiss man, was man hat:)

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt cze 09, 2009 20:23

Też stawiam na klapki obiegu powietrza. :bajer:



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » śr cze 10, 2009 09:08

jak klima dlugo chodzi to bedzie zawsze parowac po jej wylaczeniu zwłaszcz wieczorem

jak by padła nagrzewnica to by ubywał płyn w chłodnicy i zaraz pojawiła by sie kontrolka na desce

klapki nic nie maja do parowania w lato, przeciez bez wlaczonego nawiewy w upalny dziec szyby nam nie zaparuja chyba ze na bzykanku :grin:



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » śr cze 10, 2009 09:22

chmurapawel pisze:jak klima dlugo chodzi to bedzie zawsze parowac po jej wylaczeniu zwłaszcz wieczorem

jak by padła nagrzewnica to by ubywał płyn w chłodnicy i zaraz pojawiła by sie kontrolka na desce

klapki nic nie maja do parowania w lato, przeciez bez wlaczonego nawiewy w upalny dziec szyby nam nie zaparuja chyba ze na bzykanku :grin:

Ciekawe teoria, co do klimatyzacji to się zgodze. Tylko skąd możesz wiedzieć jaką kolega w Koszalinie miał ostatnio pogodę wystarczy że deszcz popada i szyby będą parowały... Stawiam dalej na klapki, miałem taki sam problem, wyrobiła się zębatka w mechaniźmie sterowania klapek.
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 09:22 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr cze 10, 2009 11:22

bankowo winna klapka obiegu zamkniętego.. wrzucę linka do foto-porady jak to naprawić..tylko znajdę ;)

oo jest... tu masz cały temat poświęcony nieszczęsnemu silniczkowi i zębatce które sterują ową klapką... bardzo częsta przypadłość w MKIV

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... by&start=0
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 11:28 przez EnJoy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » śr cze 10, 2009 11:37

z obiegiem zamknietym sie zgodze, ale kolega nie pisze czy tak sie robi cały czas czy tylko po wyłączeniu klimatyzacji, czy jest tak cały czas czy tylko przez chwile.

A wy odrazu do klapek



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr cze 10, 2009 11:41

chmurapawel pisze:A wy odrazu do klapek
a czytałeś to??..
vipenzo pisze:Sprawdzałem klimatyzacje wyskakuje mi błąd 4FA (czyli: 4FA Stellmotor für Staudruckklappe 0x25). Po zdjęciu filtra pyłkowego z przodu pod maską okazało się że klapka stoi w jednym miejscu a przy zmianie w kabinie na obieg wewnętrzny to nawet nie drgnie.
poza tym.. jeśli jest tak jak opisujesz, to każdy musiałby ciągle na klimie jeździć żeby mu szyby nie parowały. Ciekawe co by robili wtedy Ci co tej klimy w ogóle nie mają :P

temat znany i poruszany wiele razy



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » śr cze 10, 2009 11:46

pojezdzij na klimie min przez 30min a potem zostaw samochod na godzine.

po przyjsciu i odpaleniu samego nawiewu bez klimy beda ci parowaly szyby przez moment, przynajmniej w wiekrzosci samochodów tak miałem.

Dobra niech bedzie klapka.

Tylko czego autor tematu nie pisze co dalej, doszedł czy nie doszedł.

Zero zainteresowania tematem przez autora.

Piszemy sami sobie

Pozdr :smoke:
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 11:47 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.



vipenzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt paź 24, 2008 19:46
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: vipenzo » śr cze 10, 2009 15:06

EnJoy pisze:bankowo winna klapka obiegu zamkniętego.. wrzucę linka do foto-porady jak to naprawić..tylko znajdę ;)

oo jest... tu masz cały temat poświęcony nieszczęsnemu silniczkowi i zębatce które sterują ową klapką... bardzo częsta przypadłość w MKIV

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... by&start=0
Fajnie, dzięki za zainteresowanie tematem i oczywiście pomoc mi!
W sobotę rozbiorę trochę autka i dostanę się do tego silniczka aby sprawdzić. Oczywiście poinformuję na bieżąco!

Jeszcze raz dziękuje!


Golf 4 1.9 TDI 90 KW

maciejmarta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 19:19
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: maciejmarta » sob lis 14, 2009 15:31

dolacze sie do tematu mam ten sam problem z parowaniem szyb tylko juz wiem ze to przez ten silniczek ktory steruje obiegiem wewnetrznym i zewnetrznym. zamyka do polowy a potem nie moze wrocic do pozycji otwartej pewnie jakis trybik sie wyrobil bo recznie idzie lekko mam takie pytanko jak ten silniczek wyciagnac trzeba cos jeszcze demontowac bo dojscie jest kiepskie



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob lis 14, 2009 16:44

maciejmarta w temacie który tu wrzuciłem jest wszystko pokazane :P http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... y&start=15



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości