nierowno pracuje silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marcin21...
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 10, 2008 21:34
Lokalizacja: Sochaczw
Kontakt:

nierowno pracuje silnik

Post autor: marcin21... » sob sty 03, 2009 08:13

kochani mam problem , z golfem3 1.8 silnik 90 km .. strzela mi z tlumnika i filtra powietrza ,, i przytym gaśnie mi,, po czym kiepsko PALI .. niewiem co mu jest .. to czasem przechodzi ale i często wraca taka przypadłość , niema pomysłu od czego wo gule zacząć , i gdzie szukać przyczyny? jak go prze gazuje na 5 tys i puszcze pedał gazu poczym obroty spada do 3,5 i znów gaz na opór to jest strzal z tlumnika zadlawienie i dopiero wchodzi w obroty.... jak chodzi sam to czasami sam jakby dal sobie gazu a potem znów normalnie. kiedy tak sie zachowuje i chodzi na 900 set obrotach i dotknę pedał gazu to gaśnie...
nie wiem co mu jest ... POMARZCIE..


Marcin M...

trucker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 02, 2009 12:40
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: trucker » sob sty 03, 2009 09:08

na moje oko albo masz źle ustawiony zapłon albo łapiesz lewe powietrze



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » sob sty 03, 2009 10:49

Sprawdź panie kolego czy masz mocno przykręcony aparat zapłonowy, bo mógł się poluzować i kręci się w lewo i prawo rzucając iskrami w momentach mało odpowiednich...

Lub zdejmij kopółkę i sprawdź czy palec rozdzielacza nie ma dużych luzów (lewo-prawo) bo też sytuacja może być podobna jak wyżej.

Albo masz źle ustawioną mieszankę paliwowo powietrzną i może bez podłączenia do VAGa się nie obejść.

Pozdrawiam
PAPAYOS
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 10:51 przez PAPAYOS, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

marcin21...
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 10, 2008 21:34
Lokalizacja: Sochaczw
Kontakt:

Post autor: marcin21... » ndz sty 04, 2009 00:50

dzięki jutro to sprawdzę i napisze, a jeszcze przewód ten od kolektora do filtra morze mieć cos wspólnego?


Marcin M...

Aston1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 13:19
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: nierowno pracuje silnik

Post autor: Aston1981 » ndz sty 04, 2009 01:05

Ja mam podobny problem tylko że w golfie IV 1.6 silnik 101km. Jak go prze gazuje na przeszło 1000 i puszczę pedał gazu to obroty mi skaczą od 400 do 900 przy czym gaśnie ale tylko wtedy jak jest rozgrzany przy ok. 90 stopniach bo jak jest zimny to pracuje równo.
Proszę o pomoc.



marcin21...
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 10, 2008 21:34
Lokalizacja: Sochaczw
Kontakt:

Re: nierowno pracuje silnik

Post autor: marcin21... » ndz sty 04, 2009 15:02

Dzisiaj zdiołem kopułkę ,, i palec ma luz około 1,5 milimetra,, gdy zdiolem palec to wałek od zapłonu tez ma luz około 1 milimetra,, w środku w kopułce zauważyłem zarysowania od palca,, dwie takie rysy,, przeczyściłem styki,, i złożyłem s powrotem ,,, po odpaleniu chyba chodzi równiej,,, ale obroty tak na 1000 sie trzymały,, przy okazji wykrencilem świece,, i są suche cale i nienadpalone,, sa to swiece o 3 elektrodach , czy przy instalacji gazowej to mogą być ?

było rzucone ze to lewe powietrze morze być przyczyna zlej pracy silnika? ale co mam zrobić by znalezść gdzie by je łapało? jak sie nim przejadę to napisze czy coś sie zmieniło..


Marcin M...

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » ndz sty 04, 2009 17:21

marcin21... pisze:dzięki jutro to sprawdzę i napisze, a jeszcze przewód ten od kolektora do filtra morze mieć cos wspólnego?
Jeśli chodzi o ten przewód od kolektora wydechowego do filtra powietrza to nie wiele.
Przez ten przewód leci tylko podgrzane powietrze...

Pozdrawiam

PAPAYOS

[ Dodano: 04 Sty 2009 16:29 ]
Aston1981 pisze:Ja mam podobny problem tylko że w golfie IV 1.6 silnik 101km. Jak go prze gazuje na przeszło 1000 i puszczę pedał gazu to obroty mi skaczą od 400 do 900 przy czym gaśnie ale tylko wtedy jak jest rozgrzany przy ok. 90 stopniach bo jak jest zimny to pracuje równo.
Proszę o pomoc.
Proponuje przeczyścić przepustnice...

Jak nie masz kompa z VAGiem to proponuje tego nie robić samemu bo przepustnica po przeczyszczeniu wymaga adaptacji... A jeśli tego nie zobisz (adaptacji) to po przeczyszczeniu może być jeszcze gorzej...

Koszt przeczyszczenia to ok 100 pln. A zabieg trwa 10-15 minut...

Pozdrawiam
PAPAYOS

[ Dodano: 04 Sty 2009 16:42 ]
marcin21... pisze:ma luz około 1 milimetra
W zasadzie 1 mm to niewielki luz...

Jeśli chodzi o świeczki to do gazu zalecane są z dwiema elektrodami. A jeśli chodzi o nie równą pracę to tak jak wyżej (przepustnica)...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

marcin21...
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 10, 2008 21:34
Lokalizacja: Sochaczw
Kontakt:

Post autor: marcin21... » ndz sty 04, 2009 20:12

dzisiaj mi auto całkowicie padło,, i niemoge go odpalić,,, po cierzkich próbach odpalil... zauważyłem ze jak go prze gazuje to przewód od serwa jest załamywany do środka? wcześniej tego niebylo i z tego filtra strzela? o co chodzi z ta adaptacja? czemu niemożna samemu przeczyścić przepustnicy i gaźnika?

[ Dodano: 04 Sty 2009 21:37 ]
czy jeżeli odłączę akumulator i przewody elektryczne od gaźnika i go przeczyszczę i ta przepustnice to stanie się coś? czy będzie trzeba go jakoś ustawiać w kompie?

[ Dodano: 04 Sty 2009 23:20 ]
co hamulec do obrotów silnika? zauważyłem ze jak jest zimny .. to jak na postoju wcisnę hamulec i przytrzymam tak ze 3 sekundy to z 1000 obrotów wchodzi na 1100 po czym znów spada na 1000?


Marcin M...

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » pn sty 05, 2009 10:14

marcin21... pisze:o co chodzi z ta adaptacja?
Chodzi o to że jak na przepustnicy jest nagromadzony osad to sterownik ustawia sobie skład mieszanki. Wiadomo że jak przepustnica jest brudna zmniejsza się jej przepustowość a sterownik sam sobie dobrał dawkę paliwa. itd itd.
Po przeczyszczeniu trzeba nadać sterownikowi ustawienia fabryczne, ponieważ przepustowość jest trochę większa i silnik bedzie dostawał więcej powietrza a tą samą dawkę paliwa. Co jest równoznaczne z tzw lewym powietrzem..

Jeśli chodzi o hamownie to serwo działa na podciśnienie z silnika i stąd załamany przewód podciśnieniowy i falowanie obrotów.

Jeśli chodzi o odłączanie przewodów od aku. to można spokojnie je odłączyć i podłączyć nawet na drugi dzień .

Tylko pytanko... Po co chcesz odłączyc przewody od przepustnicy? Żeby ją wymontowywać??? Czyszczenie odbywa się na rozgrzanym silniku, przy wciśniętym pedale gazu, szczoteczką do zębów zamoczoną w benzynie albo w rozpuszczalniku...
Potem adaptacja i gotowe...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

marcin21...
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 10, 2008 21:34
Lokalizacja: Sochaczw
Kontakt:

Post autor: marcin21... » śr sty 07, 2009 19:19

Byłem dziś u 5 mechaników i każdy powiedział ze w tym silniku 1.8 na jedno punkcie nieczyści sie przepustnic,, bo zanieczyszczenie jej jest niemożliwe ,, tak powiedział każdy,,
Dziś kopiłem palec od zapłonu przewody i świece.
Jak wracałem to wpadłem w zaspę i cały silnik mokry,, i zauważyłem ze zaczął przerywać i szarpać gasnąć. morze to instalacji wina?


Marcin M...

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr sty 07, 2009 19:26

Marcin21... a przewody zapłonowe i świece jakie kupiłeś? Podstawka pod wtryskiem w porządku?
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 19:27 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

marcin21...
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 10, 2008 21:34
Lokalizacja: Sochaczw
Kontakt:

Post autor: marcin21... » śr sty 07, 2009 21:55

przewody? topran to niemiecka firma całe 110zł kosztowały, a świece to NGK V-LINE to jakaś francuska firma,, świece sa 3 elektrodowe bo ponoć w standardzie tak te auta miały , powiedzieli mi ze jak auto w gazie chodzi to co 15 tys powinno sie je wymienić,, jeszcze chce kopułkę kupić ale to jutro bo dziś niemieli ,, palec pasuje i niema takiego luzu jak stary,,..

[ Dodano: 07 Sty 2009 20:57 ]
za świece dałem 17 zł za sztukę,,

o jaka podstawkę ci chodzi? o ta pod gaźnikiem taka gumowa? jeśli o ta to jest ok.

[ Dodano: 09 Sty 2009 17:31 ]
bylem dziś u mechanika i podłączył kompa pod mego golfa ,, i wyskakuje błąd czujnika temperatury,, według kompa to silnik miał 103 stopnie a na desce było 90.. do tego czasem wyskoczył błąd sody


Marcin M...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości