Moc na zimnym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamiljp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt mar 23, 2007 17:49
Lokalizacja: Plock/Rzym

Moc na zimnym silniku

Post autor: kamiljp » pt gru 26, 2008 15:08

Witam

Mam golfa z silnikiem 1.4 ABD i mam pytanko dla was bo nie wiem czy to normalne:
czy wasz golf tez jest odczuwalnje slabszy na zimnym silniku niz na rozgrzanym?

Jesli nie, gdzie szukac przyczyny? Wymienilem czujnik temperatury i nic sie nie zmienilo.
Auto posiadam od 3 i pol lat i zawsze tak mialo.

Dzieki



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt gru 26, 2008 16:26

normalnie jest taka klapka ktora kieruje cieple powietrze do filtra powietrza gdy auto jestzimne. A wiadomo jak cieple to rzadsze i jest go mniej. Moze to co czuejsz to wlasnie mułek tym spowodowany. odczep podciśnienie od klapki i zaślep i sprawdz. (o ile ta klapka w ogole jest w abd)
Ostatnio zmieniony pt gru 26, 2008 16:30 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt gru 26, 2008 17:49

kamiljp pisze:Wymienilem czujnik temperatury
Który czujnik wymieniłeś ?
kamiljp pisze:Jesli nie, gdzie szukac przyczyny?
A auto odpala bez problemu na zimnym silniku?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
kamiljp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt mar 23, 2007 17:49
Lokalizacja: Plock/Rzym

Post autor: kamiljp » pt gru 26, 2008 18:31

sas_gti pisze:normalnie jest taka klapka ktora kieruje cieple powietrze do filtra powietrza gdy auto jestzimne. A wiadomo jak cieple to rzadsze i jest go mniej. Moze to co czuejsz to wlasnie mułek tym spowodowany. odczep podciśnienie od klapki i zaślep i sprawdz. (o ile ta klapka w ogole jest w abd)
chyba nie ma ale sprawdze

[ Dodano: 26 Gru 2008 17:33 ]
Adamtd pisze:
kamiljp pisze:Wymienilem czujnik temperatury
Który czujnik wymieniłeś ?
kamiljp pisze:Jesli nie, gdzie szukac przyczyny?
A auto odpala bez problemu na zimnym silniku?
czujnik temperatury silnika o ktorym mowie jest w kroccu ktory laczy blok silnika z glowica.
Auto odpala bez problemu i rowno chodzi
Ostatnio zmieniony pt gru 26, 2008 18:34 przez kamiljp, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt gru 26, 2008 18:47

kamiljp pisze:czujnik temperatury silnika o ktorym mowie jest w kroccu ktory laczy blok silnika z glowica.
Auto odpala bez problemu i rowno chodzi
więc wymieniłeś czujnik temp. płynu chłodzącego, natomiast za sprawy związane z mocą (dawka paliwa) odpowiada jeszcze czujnik temperatury powietrza w zespole wtryskowym.
A czy ta róznica mocy jest znacząca? W abd z mocą biednie i tak... Ja bym podłaczył jeszcze do kompa, ale jeśli nie ma problemów z odpalaniem na zimnym to ja bym z tym żył.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt gru 26, 2008 19:07

Adamtd pisze:natomiast za sprawy związane z mocą (dawka paliwa) odpowiada jeszcze czujnik temperatury powietrza w zespole wtryskowym.
ABD zmulony bedzie zarowno od padnietetgo IAT (czujnik temp pow) oraz ECT (czujnik temp cieczy) a skoro dzieje sie to tylko na zimnym silnku to raczej iat odpada, prawda?

[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 18:09 ]
sprawy typu olej nie wymianony od 5 lat można mam nadzieję wykluczyć :) ?



Awatar użytkownika
kamiljp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt mar 23, 2007 17:49
Lokalizacja: Plock/Rzym

Post autor: kamiljp » pt gru 26, 2008 19:32

Adamtd pisze:
kamiljp pisze:czujnik temperatury silnika o ktorym mowie jest w kroccu ktory laczy blok silnika z glowica.
Auto odpala bez problemu i rowno chodzi
więc wymieniłeś czujnik temp. płynu chłodzącego, natomiast za sprawy związane z mocą (dawka paliwa) odpowiada jeszcze czujnik temperatury powietrza w zespole wtryskowym.
A czy ta róznica mocy jest znacząca? W abd z mocą biednie i tak... Ja bym podłaczył jeszcze do kompa, ale jeśli nie ma problemów z odpalaniem na zimnym to ja bym z tym żył.
Samochod jak wiadomo jest slaby a jak na zimnym silniku mi sie trafi go rozpendzac pod gorke to mnie nerwy chwytaja. Roznice czuc :grrr:
Pod komp byl podlonczony i blendov nie wydaje.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob gru 27, 2008 17:25

sas_gti pisze:ABD zmulony bedzie zarowno od padnietetgo IAT (czujnik temp pow) oraz ECT (czujnik temp cieczy) a skoro dzieje sie to tylko na zimnym silnku to raczej iat odpada, prawda?
Wiesz, do końca pewności nie mam, natomiast zawsze przy problemach z odpalaniem i praca zimnego vsilnika zalecane jest sprawdzanie IAT


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob gru 27, 2008 17:41

to fajnie ale z tego powodu wykluczać ECT ?? bo cos tam jest gdzies zalecane?
popatrz na piout sterownika do tego silnika - zoabcz z czego bierze sygnały (zarowno IAT i ECT), potem troszkę poczytaj z jakiego czujnika po co mu sygnał i wtedy stanie sie jasne ze ECT rowniez, a nawet przede wszystkim :bigok:
U kolegi zostałon wymienony więc prawdopodobnie to nie on. Sa swieta nie chce mi sie licytowac kto ma racje, bo to loteria ale moze to byc zarwono ECT (mimo wymiany, moze trafil wadliwy) IAT jak i jeszcze sporo inych niestety

[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 16:43 ]
twoja wypowiedz miala natomiast charakter sugerujący ze kolega wymienil nie ten czujnik temperatury (ze niby powinien IAT a nie ECT) a moim zdaniem akurat zaczął od dobrego bo ECT jest tani i pada najczęściej. Najłatwiej też go pomierzyć
Ostatnio zmieniony sob gru 27, 2008 17:42 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob gru 27, 2008 18:08

sas_gti pisze:twoja wypowiedz miala natomiast charakter sugerujący ze kolega wymienil nie ten czujnik temperatury
Nie, wcale nie mialem zamiaru tego sugerować - po prostu chciałem sie upewnić, który wymienił najpierw, bo mógł zacząc (zaszaleć :grin: ) od czujnik powietrza, a kolejna sprawa - nie każdy wie, że ma taki czujnik.
sas_gti pisze:a moim zdaniem akurat zaczął od dobrego bo ECT jest tani i pada najczęściej. Najłatwiej też go pomierzyć
I z tym też się zgadzam

Mnie w tym wszystkim nurtuje to, że auto odpala OK, bo jeśli odpalaloby tak sobie to i miałoby prawo być słabe na zimnym silniku. Oczywiście pozostaje okresowa wymiana świec i przewodów WN. Niestety nigdy nie jeździłem autem z ABD, może ten typ tak ma, w co jednak wątpię.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob gru 27, 2008 18:10

Adamtd pisze: jeśli odpalaloby tak sobie to i miałoby prawo być słabe na zimnym silniku
arawia czujnika moze dotyczyć zakresy temperatur ktore pojawiają się po pewnym czasie rpacy silnika np przy temp cieczy w okolicach 20-40. Wtedy opadalcbędzie prawidłowo



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob gru 27, 2008 18:22

sas_gti pisze:arawia czujnika moze dotyczyć zakresy temperatur ktore pojawiają się po pewnym czasie rpacy silnika np przy temp cieczy w okolicach 20-40. Wtedy opadalcbędzie prawidłowo
Pozostaje miernik w dłoń i do dzieła


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob gru 27, 2008 18:22

dokładnie tak



Awatar użytkownika
kamiljp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt mar 23, 2007 17:49
Lokalizacja: Plock/Rzym

Post autor: kamiljp » sob gru 27, 2008 18:49

Adamtd pisze: Oczywiście pozostaje okresowa wymiana świec i przewodów WN.
Swiece byly wymieniane w lipcu 8 tys. km temu, ale przewody nie bo podobno dobre.

Sprubuje wymienic ten czujnik powietrza.

Dziekuje wszystkich za pomoc.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 57 gości