Czy mechanik mówi prawdę?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Fighter1955
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 24, 2007 20:00
Lokalizacja: Dziwnów
Kontakt:

Czy mechanik mówi prawdę?

Post autor: Fighter1955 » śr paź 24, 2007 21:02

Wczoraj kupiłem Lupo i dopiero dzisiaj zauważyłem, że nie działa podświetlenie liczników. Wróciłem więc do gościa który również naprawia auta z prośbą o usunięcie feleru. Facet powiedział że jest to wina softu w komputerze i muszę mu w zwiazku z tym zozstawić auto na trzy dni. Na razie sie nie zgodziłem bo wydaje mi sie to trochę dziwne i postanowiłem zapytać prawdziwych fachowców co niniejszym czynię.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr paź 24, 2007 21:15

nie orientuje sie za bardzo w uno , ale mało prawdopodobne że podswietlenie licznika ma związek z jakims komputerem , a oprócz licznika jest podświetlenie wyłączników zapalniczki itd. ?



skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: skarredasch » śr paź 24, 2007 21:41

hmm...powiedz mechaniorowi, ze powiazane jest to z globalna siecia i mozna stan zarowek monitorowac przez satelitarne lacze... :bigok:



Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » śr paź 24, 2007 21:45

Wydaje mi się (ale może mi się tylko wydawac), że soft w komputerze nie ma żadnego powiązania z podświetleniem zegarów. Powinieneś zacząc od pierdół takich jak bezpieczniki, jeżeli będą OK to może żarówki, odłączona kostka, urwany kabel itp.


Volskwagen - Das Auto.

KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » śr paź 24, 2007 22:16

Fighter1955 pisze:Na razie sie nie zgodziłem bo wydaje mi sie to trochę dziwne i postanowiłem zapytać prawdziwych fachowców co niniejszym czynię.
Mi sie wydaje że bardzo dobrze zrobiłeś bo jakbyś mu zostawił auto na 3 dni z taką pierdołą to pewno skasowałby cię nieźle i na dodatek nawymyślał ile to czasu zajęło spr.bezpieczniki tak jak koledzy piszą żarówki się wszystkie w tym samym czasie nie przepalają.


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

greg

Post autor: greg » śr paź 24, 2007 22:56

Fighter1955 pisze:Facet powiedział że jest to wina softu w komputerze i muszę mu w zwiazku z tym zozstawić auto na trzy dni.
zacznij od zajrzenia do wtyczki zegarów - jeśli jest napięcie przy włączonych światłach



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » czw paź 25, 2007 01:21

no i czekam z utęsknieniem kto założy tu wrescie liste takich warsztatów
co to w zalozeniu maja oskubac klienta ,
no zeby omijac z daleka ...

to podobnie jak z naprawą sprzetu rtv
jak zaniesiesz tv wartosci 200 zł to za naprawe zaplacisz 50-100
a jak przyniesiesz o wartosci 2000 to musisz zabulic od 200-300>
chodzby tu i tu wymienili ci tylko tranzystor za 2 zł

szkoda gadac



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » czw paź 25, 2007 08:16

:panna:

takiego palanta to tylko kęsim!

A zapytaj jaki ma komputer commodore 64 do sprawdzenia tego?



Fighter1955
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 24, 2007 20:00
Lokalizacja: Dziwnów
Kontakt:

Post autor: Fighter1955 » czw paź 25, 2007 20:24

Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc. Dzisiaj nie mam czasu się tym zająć, ale jutro biorę się za diagnozę podświetlenia. Napiszę o efektach.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw paź 25, 2007 21:36

Z tymi żarówkami to jest tak, szczególnie przy tych małej mocy, że potrafią się przepalać razem, lub, gdy wymienisz jedną, przepala się druga, znajdująca się w tym samym obwodzie. Często jest też tak, że wystarczy np. odłączyć liczniki od kostki i podłączyć je ponownie i już żarówki są przepalone - trzy razy tak miałem, w różnych samochodach - dwa razy w moim golfiku (najpierw podświetlenie panelu ogrzewania, potem licznik) i w slużbowej Felicji. Poza tym podobne cyrki odchodzą czasami z postojówkami - przepali Ci się jedna, wymieniasz, a za chwilę przeplala się Tobie druga - też to przerabiałem - u siebie i u znajomego, w różnych samochodach. Dokładnej przyczyny tego zjawiska nie znam.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw paź 25, 2007 21:54

Wyciągnij licznik włącz światła i sprawdź napięcie czy się pojawia. przeważnie kolor kabla to : niebiesko - biały - przynajmniej w Golfach ale myślę że w Lupo nie odbiegli z kolorami za daleko :jezor: A powiązania z kompem to na pewno nie ma ;-)


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw paź 25, 2007 22:05

VW Maniak pisze:przeważnie kolor kabla to : niebiesko - biały - przynajmniej w Golfach
W golfach mkII jest to przewód niebiesko-szary.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » czw paź 25, 2007 22:36

Hmm w moich golfach zawsze były niebiesko - białe.. ale na pewno go zauważysz bo tylko jeden jest taki przy zegarach ;-)


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Fighter1955
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 24, 2007 20:00
Lokalizacja: Dziwnów
Kontakt:

Post autor: Fighter1955 » pn lis 05, 2007 23:34

Witam ponownie. Niestety nikt nie był w stanie mi pomóc. Byłem u różnych elektryków samochodowych i kicha. Co prawda mogłem skorzystać zserwisu autoryzowanego ale chwilowo cierpię na niedobór gotówki a tam jest b. drogo. Zdemontowałem wskaźniki, prąd dochodzi a ledy nie świecą. Świecą wszystkie inne za wyjatkiem podświetlenia. Kolega który też ma Lupo pożyczy mi swoje wskaźniki i sprawdzimy czy jego świecą. Myślę że koło soboty sie zjawi to poeksperymentujemy. O efektach napiszę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 48 gości