Problem z temperaturą silnika oraz inne
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z temperaturą silnika oraz inne
Witam. Posiadam Golfa V z 1.4 benzyną[75km]. Jest z nim parę problemów, jako że nie chcę zakładać dwóch tematów na dwóch podforach to opiszę sprawy tutaj. Podczas jazdy w trasie temperatura silnika waha pomiędzy 70 a 90 stopni C. Spadek temperatury nasila się podczas pracy klimatyzacji. W mieście potrafi pokazywać 90 stopni, w trasie tylko chwilę lub wcale. Czy to wina jakiegoś czujnika lub pompy wody albo termostatu? Wydaję mi się, że spalanie jest przez to o litr-półtora większe niż powinno. Robię trasę 2*170k= 340km~ za około 23 litry, staram się nie przekraczać 110km/h. Odnośnie pracy klimatyzacji:
A)Przy włączonej klimie cały czas jest zimny nawiew na nogi pasażera, na nogi kierowcy nie wieje dopóki nie włącze tego na panelu. Nawiew przy szybie bocznej kierowcy jest ciepły, na przednią szybę też. Z nawiewów pasażera leci zimne, a z nawiewów środkowych nie leci wcale-[ Przy ustawieniu auto]. Czy możliwe, że powietrze które leci w nogi pasażera powinno lecieć z konsoli środkowej?
B)Przy wyłączonej klimie słychać ze środka konsoli trzaski, prawdopodobnie od klapek klimy. Reset klapek zwykle pomaga jednorazowo, przy nowej wizycie w aucie problem wraca. Być może problem z nawiewem w nogi pasażera jest z tym powiązany?
Poziom płynu chłodniczego ok i jest klarowny.
*Denerwujące jest wpadanie w rezonans jakiegoś elementu od strony pasażera z przodu gdzieś za kokpitem przy około 3-3.2 tys. obrotów na minutę. Czy ktoś doświadczył podobnego?
*Czasem gdy użyję tylnej wycieraczki to potem włącza się przy zapłonie i odpalaniu silnika. Potem uda mi się ją uspokoić, aż do następnego jej użycia przy włączaniu jest spokój- Problem z manetką przy kierownicy?
Wybaczcie mi drodzy kierowcy, nie znalazłem odpowiedzi w tematach które poruszały w/w problemy lub były nie wystarczające, proszę uprzejmie o pomoc
Pozdrawiam
A)Przy włączonej klimie cały czas jest zimny nawiew na nogi pasażera, na nogi kierowcy nie wieje dopóki nie włącze tego na panelu. Nawiew przy szybie bocznej kierowcy jest ciepły, na przednią szybę też. Z nawiewów pasażera leci zimne, a z nawiewów środkowych nie leci wcale-[ Przy ustawieniu auto]. Czy możliwe, że powietrze które leci w nogi pasażera powinno lecieć z konsoli środkowej?
B)Przy wyłączonej klimie słychać ze środka konsoli trzaski, prawdopodobnie od klapek klimy. Reset klapek zwykle pomaga jednorazowo, przy nowej wizycie w aucie problem wraca. Być może problem z nawiewem w nogi pasażera jest z tym powiązany?
Poziom płynu chłodniczego ok i jest klarowny.
*Denerwujące jest wpadanie w rezonans jakiegoś elementu od strony pasażera z przodu gdzieś za kokpitem przy około 3-3.2 tys. obrotów na minutę. Czy ktoś doświadczył podobnego?
*Czasem gdy użyję tylnej wycieraczki to potem włącza się przy zapłonie i odpalaniu silnika. Potem uda mi się ją uspokoić, aż do następnego jej użycia przy włączaniu jest spokój- Problem z manetką przy kierownicy?
Wybaczcie mi drodzy kierowcy, nie znalazłem odpowiedzi w tematach które poruszały w/w problemy lub były nie wystarczające, proszę uprzejmie o pomoc
Pozdrawiam
Problem z temperaturą silnika oraz inne
To typowy objaw uszkodzenia termostatu (zawieszony w pozycji otwarty). W trasie pęd powietrza wychładza płyn, stąd spadki temeratury.bam_ber pisze: W mieście potrafi pokazywać 90 stopni, w trasie tylko chwilę lub wcale.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Problem z temperaturą silnika oraz inne
Trzeba porównać odczyty temp które są podawane na zegary oraz te do sterownika silnika. Co do Klimy to pewnie kłopot jest z silniczkiem i klapami odcinającymi dopływ zimnego powietrza.
Problem z temperaturą silnika oraz inne
*Jak porównać odczyty temperatur?
*Czy ten silniczek oraz klapy mają jakieś nazwy, czy są po prostu klapami odcinającymi zimne powietrze?
*Czy ten silniczek oraz klapy mają jakieś nazwy, czy są po prostu klapami odcinającymi zimne powietrze?
Problem z temperaturą silnika oraz inne
Musisz porównać wskazania temp za pomocą vaga jakie widzi sterownik silnika a jakie podawane są na zegary.
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
Re: Problem z temperaturą silnika oraz inne
Witam,
w moim Golfie temperatura płynu chłodzącego osiąga max 84°C, zwykle 81°C, na zegarach stoi równo 90°C. Problem to czujnik czy termostat? Auto nagrzewa się szybko, a temperatura płynu na zimno jest równa temperaturze otoczenia.
w moim Golfie temperatura płynu chłodzącego osiąga max 84°C, zwykle 81°C, na zegarach stoi równo 90°C. Problem to czujnik czy termostat? Auto nagrzewa się szybko, a temperatura płynu na zimno jest równa temperaturze otoczenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości