Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gapior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 15:58

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: gapior » ndz mar 23, 2014 16:25

Witam!
jako Nowy użytkownik na początku przeproszę jeżeli taki problem był już rozwiązywany, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Mam taki problem. Posiadam Golfa V Plus 1,6 fsi. Od jakiegoś czasu mam wspawane dwa nowe katalizatory. Zgodnie z pojemnością silnika. Przejechałem na nich około 3000km i wszystko było ok. Po wymianie oleju zaświeciła mi się ponownie kontrolka Check Engine - błąd układu katalizatorów. powiedzcie czy jest szansa pozbyć się tego błędu bez kupowania oryginalnego katalizatora? walczę z tym problemem około 6 miesięcy i nikt nie umie na to zaradzić. oczywiście recepta to nowy układ za około 4000. Chciałbym tego uniknąć i rozwiązać problem taniej.

Pozdrawiam



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: roman58 » ndz mar 23, 2014 23:30

Masz ten kod błędu?masz o sondzie NOX
http://www.ngk.de/pl/produkty-i-technol ... sonda-nox/" onclick="window.open(this.href);return false;



gapior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 15:58

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: gapior » pn mar 24, 2014 00:12

Ok, dziękuję za ten link. On tłumaczy dokładnie jak działa ten układ. Jednak nie daje mi to odpowiedzi co powinienem teraz zrobić. Czy usunąć sondę czy muszę wymienić katalizator a może oba. Zadając moje pytanie miałem na myśli najprostsze rozwiązanie. Może jakieś przeprogramowanie lub coś co pozwoli mi oszukać komputer.



gapior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 15:58

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: gapior » pn mar 24, 2014 00:14

Wydaje mi się że błąd mówił tylko o błędnej pracy układu katalizatorów



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: roman58 » pn mar 24, 2014 09:39

Może by pomogli ci co trudnią się tuningiem siników.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: marcin7x5 » pn mar 24, 2014 15:47

Wspawałeś 2 nowe katalizatory. Teraz pytanie czy były one ori (raczej nie) czy zamienniki. Jeżeli zamienniki to czy były dopasowane pod normę emisji spalin jaki ten silnik spełnia czy były tylko dopasowane pod pojemność silnika?



gapior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 15:58

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: gapior » pn mar 24, 2014 22:08

Tak, zostały wspawane dwa nieoryginalne katalizatory. Niestety nie umiem dzisiaj powiedzieć czy są prawidłowo dobrane pod emisję spalin, obawiam się że nie. Jeżeli chodzi o pojemność to na pewno były większe niż do silnika 1,6.. Najdziwniejsze dla mnie jest to, że po wymianie przejechałem około 4000 km i dopiero po wymianie oleju w silniku zapaliła się ta denerwująca kontrolka. jutro zapytam mechanika, który to robił, jakie wspawał mi dokładnie katalizatory, żeby podał od jakiego auta były. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w lutym byłem golfem na przeglądzie rocznym z tymi katalizatorami i emisja spalin była idealna.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: marcin7x5 » wt mar 25, 2014 11:14

Może mechanik jak wymieniał olej to cos nakombinował przy wiązce elektrycznej od sondy.



gapior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 15:58

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: gapior » wt mar 25, 2014 11:54

Marcin 7x5, masz na myśli wiązkę do której dostęp jest od spodu silnika, tuż przy katalizatorze?
Wyjmowany był jeszcze podczas wymiany oleju, taki plastikowy "spust" w komorze filtra oleju. podobno odpowiada on za spływanie oleju do rozrządu. Mechanik wymienił w ten sposób dwie uszczelki, które były płaskie i mogły powodować klekotanie łańcucha na zimnym silniku. czy to mogło mieć wpływ na pojawienie się błedu dot. katalizatora? Zdejmował pokrywę z dołu silnika, ale nie zauważyłem żeby grzebał coś przy katalizatorze.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: marcin7x5 » wt mar 25, 2014 12:51

Nieraz można zawadzić kluczem o wiązkę powodując, że cos się tam rozłączy. Nie wiem dokładnie jak tam ida przewody elektryczne i co ten spec ruszał ale skoro jest błąd to trzeba sprawdzić ta wiązkę.



gapior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 15:58

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: gapior » pt kwie 04, 2014 17:24

Witam ponownie. Wracając do tematu katalizatora. Ustaliłem już że broi mi pierwszy katalizator (ten za silnikiem). Aby uniknąć świecenia kontrolki "check engine" muszę kupić nowy katalizator. Nowy w VW kosztuje około 4000!!!!!. Czy jak kupię zamiennik np. BOSAL, problem zniknie. Czy musi to być koniecznie oryginalny? Chcę sprzedać to auto i muszę je naprawić przed sprzedażą. Proszę o podpowiedź co powinienem zrobić.



ŁukaszZMC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr cze 19, 2013 10:50

Re: Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: ŁukaszZMC » sob kwie 05, 2014 21:06

gapior pisze:Witam ponownie. Wracając do tematu katalizatora. Ustaliłem już że broi mi pierwszy katalizator (ten za silnikiem). Aby uniknąć świecenia kontrolki "check engine" muszę kupić nowy katalizator. Nowy w VW kosztuje około 4000!!!!!. Czy jak kupię zamiennik np. BOSAL, problem zniknie. Czy musi to być koniecznie oryginalny? Chcę sprzedać to auto i muszę je naprawić przed sprzedażą. Proszę o podpowiedź co powinienem zrobić.
Chłopie szukaj tunera. Mam 1.6 FSi i bedę za jakiś czas wyłączał katalizatory w sofcie silnika (jakieś 400 zł-700 zł) - wtedy można je zostawić tak jak są :grin: lub je można usunąć ;) Sonde NOx też da się wyłączyć :hmm:


VW Golf V 1.6 FSI Sportline 5d. 2003/2004 (kolor LA6Q - Sagegreen Mts 2Ct)

gapior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 15:58

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: gapior » ndz kwie 06, 2014 23:06

Już chyba ostatnie pytanie w tym temacie. Zgłębiając problem świecącej kontrolki (check engine), która informuje o problemie z pierwszym odcinkiem katalizatora, wszystkie znaki na niebie mówią mi, abym zakupił nowy katalizator. W internecie natchnąłem się na sprzedawcę katalizatorów firmy JMJ. Zaproponował mi do mojego silnika taki właśnie katalizator zamienny. Czy Wy, drodzy forumowicze macie jakieś doświadczenia z tym producentem katalizatorów? Jaką mam gwarancję, że to załatwi problem? Czy może lepiej kupić bardziej sprawdzonego BOSALA lub innego producenta.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2014 23:09 przez gapior, łącznie zmieniany 1 raz.



gapior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 15:58

Błąd układu katalizatorów 1,6 fsi

Post autor: gapior » ndz kwie 06, 2014 23:08

gapior pisze:Witam!
jako Nowy użytkownik na początku przeproszę jeżeli taki problem był już rozwiązywany, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Mam taki problem. Posiadam Golfa V Plus 1,6 fsi. Od jakiegoś czasu mam wspawane dwa nowe katalizatory. Zgodnie z pojemnością silnika. Przejechałem na nich około 3000km i wszystko było ok. Po wymianie oleju zaświeciła mi się ponownie kontrolka Check Engine - błąd układu katalizatorów. powiedzcie czy jest szansa pozbyć się tego błędu bez kupowania oryginalnego katalizatora? walczę z tym problemem około 6 miesięcy i nikt nie umie na to zaradzić. oczywiście recepta to nowy układ za około 4000. Chciałbym tego uniknąć i rozwiązać problem taniej.

Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość