Szarpie - nadal...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Szarpie - nadal...

Post autor: keram212 » śr paź 18, 2023 10:35

Witam kolejny raz, od bardzo długiego czasu borykam się z problemem poszarpywania auta przy:

-jednostajnej prędkości w okolicach 50-60km/h - zakres 1800-2200 obrotów - NIEZAWSZE AUTEM SZARPIE, CZASEM JEDZIE IDEALNIE
-rozpędzaniu się - w zakresie jak powyżej 1800-2000 obrotów zaczyna CZASEM autem szarpać - nieważne czy daje mu but w podłogę czy delikatnie - z reguły 2/3 bieg

Auto ma lpg ale bez różnicy, czy na PB czy na LPG - jest to samo.

- Wymieniłem już cewki (na ngk),
- swiece (NGK) zmieniane na 1irydowe i 3irydowe (bez roznicy w sumie na ktorych jezdzil),
- EGR nowy pierburga adaptacja zrobiona kilkukrotnie,
- przepustnica wyczyszczona, podmieniana na inna, adaptacaja robiona
- Map sensor wymieniany, czyszczony
- Czujnik wałka rozrządu nowy
- Sonda Lambda - padła więc nowa ngk taka jak powinna być
- Zapłony nie wypadają, robione logi kilkukrotnie na różnych odcinkach, pod obciązeniem itd..

Ogólnie jak przytrzymam reke na przepustnicy to auto gaśnie więc raczej szczelne...

Z błędów pojawia się tylko błąd drugiej sondy lambda - nieaktywna? 17584 P1176, oraz 16524 P0140 oba "chwilowe" (katalizatora nie ma, jest strumienica).

Co jeszcze mogę sprawdzic wymienic? Bo juz pomysłów brak...

Silnik 1.6 BCB



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Szarpie - nadal...

Post autor: marcin7x5 » śr paź 18, 2023 17:12

Sprawdź czy jak odepniesz wtyczkę z egr to się uspokoi. Ewentualnie musisz zaślepić egr i wtedy też sprawdzić. Oczywiście podczas jazdy. Masz solnik bcb więc raczej problemu z nutami w skrzyni biegów nie powinieneś mieć. Do sprawdzenia vagiem czujnik w pedale przyspieszenia czy równomierne naciskając na pedał wartości otwarcia przepustnicy zmieniają się równo o 2*.



keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Szarpie - nadal...

Post autor: keram212 » czw paź 19, 2023 07:28

marcin7x5 pisze:
śr paź 18, 2023 17:12
Sprawdź czy jak odepniesz wtyczkę z egr to się uspokoi. Ewentualnie musisz zaślepić egr i wtedy też sprawdzić. Oczywiście podczas jazdy. Masz solnik bcb więc raczej problemu z nutami w skrzyni biegów nie powinieneś mieć. Do sprawdzenia vagiem czujnik w pedale przyspieszenia czy równomierne naciskając na pedał wartości otwarcia przepustnicy zmieniają się równo o 2*.
Z tym egr to już też kombinowałem, odpinac wtyczke (na początku myslalem ze sie poprawilo, jednak po chwili bylo to samo), zaslepienie to samo w dodatku obroty blisko 1000 i check na desce.. dlatego zdecydowałem się kupić po prostu nowy i teraz siedzi nówka.

Co do czujnika pedału przyspieszenia, kojarzysz która to grupa?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Szarpie - nadal...

Post autor: marcin7x5 » czw paź 19, 2023 17:04

Chyba powyżej 060....
W silniku bcb jeżeli masz obr biegu jałowego ok 1000 to albo masz włączoną klimę albo silnik widzi kiepskie ładowanie np wskutek słabego styku na plusie lub masie, ewentualnie coś z podciśnieniem w dolocie....ale wtedy prawdopodobnie obroty by falowały.



keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Szarpie - nadal...

Post autor: keram212 » czw paź 19, 2023 22:50

marcin7x5 pisze:
czw paź 19, 2023 17:04
Chyba powyżej 060....
W silniku bcb jeżeli masz obr biegu jałowego ok 1000 to albo masz włączoną klimę albo silnik widzi kiepskie ładowanie np wskutek słabego styku na plusie lub masie, ewentualnie coś z podciśnieniem w dolocie....ale wtedy prawdopodobnie obroty by falowały.
Nie zrozumieliśmy się, to co wyżej napisałem o 1000 obrotów to w momencie kiedy odpialem / zaślepilem EGR :D, tak to jest wszystko okej



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Szarpie - nadal...

Post autor: Maszan » sob paź 21, 2023 21:00

Czy możesz wykluczyć przeguby wewnętrzne? Tak samo czy zmiana kol/ogumienia wnosi jakąś poprawę? Pytam bo tez miałem różne szarpania i szukanie było po stronie osprzętu silnika , korekt na benzynie/gazie.\ - aczkolwiek wszystko sprawne , katy oba są działające, sondy także. Zakupiłem komplet nowych opon bo stare skończyły żywot i jakie było moje zdziwienie bo wszelkie objawy zniknęły jak ręką odjął.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Szarpie - nadal...

Post autor: keram212 » pn paź 23, 2023 09:28

Maszan pisze:
sob paź 21, 2023 21:00
Czy możesz wykluczyć przeguby wewnętrzne? Tak samo czy zmiana kol/ogumienia wnosi jakąś poprawę? Pytam bo tez miałem różne szarpania i szukanie było po stronie osprzętu silnika , korekt na benzynie/gazie.\ - aczkolwiek wszystko sprawne , katy oba są działające, sondy także. Zakupiłem komplet nowych opon bo stare skończyły żywot i jakie było moje zdziwienie bo wszelkie objawy zniknęły jak ręką odjął.
Przegubów nie mogę wykluczyć - nie wymieniałem ich nigdy ale nie strzelają/ nie stukają.. Jeżeli chodzi o koła, to mam zestaw na lato i zestaw na zimę osobno - raczej wątpię, żeby oba były nie tak i szarpało. W wolnej chwili sprawdzę to co napisał kolega wyżej, może to jakiś trop...



keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Szarpie - nadal...

Post autor: keram212 » pn lis 20, 2023 13:14

keram212 pisze:
pn paź 23, 2023 09:28
Maszan pisze:
sob paź 21, 2023 21:00
Czy możesz wykluczyć przeguby wewnętrzne? Tak samo czy zmiana kol/ogumienia wnosi jakąś poprawę? Pytam bo tez miałem różne szarpania i szukanie było po stronie osprzętu silnika , korekt na benzynie/gazie.\ - aczkolwiek wszystko sprawne , katy oba są działające, sondy także. Zakupiłem komplet nowych opon bo stare skończyły żywot i jakie było moje zdziwienie bo wszelkie objawy zniknęły jak ręką odjął.
Przegubów nie mogę wykluczyć - nie wymieniałem ich nigdy ale nie strzelają/ nie stukają.. Jeżeli chodzi o koła, to mam zestaw na lato i zestaw na zimę osobno - raczej wątpię, żeby oba były nie tak i szarpało. W wolnej chwili sprawdzę to co napisał kolega wyżej, może to jakiś trop...









Witam po dłuższym czasie...... Sukces! Udało się rozwiązać problem :D Niestety od samego początku żyłem w przekonaniu (gdyż tak wyczytałem), że błędy sondy za katem można olać bo to tylko sprawdza poprawność działania kata.. w moim przypadku nic bardziej mylnego, to własnie ona - owa sonda lambda za katem powodowała te wszystkie szarpnięcia przy przyspieszaniu, jeżdżeniu jednostajną predkością itd. Na próbę wymieniłem na NOWĄ najtańszą chińską lambde (NTY) i wszystko elegancko śmiga! Pozdrawiam!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości