Błąd VAG 00557

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
beRRo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
Lokalizacja: WML
Silnik: AKL
Kontakt:

Błąd VAG 00557

Post autor: beRRo » wt maja 30, 2023 21:16

Witam ostatnio auto mi szarpie i też dławi się, czasami słaba moc przy wciśnięciu gazu. Wywaliło mi błędy od czego zacząć by zdiagnozować usterkę.

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 846
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Błąd VAG 00557

Post autor: Bednarus » śr maja 31, 2023 11:39




Awatar użytkownika
beRRo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
Lokalizacja: WML
Silnik: AKL
Kontakt:

Re: Błąd VAG 00557

Post autor: beRRo » śr maja 31, 2023 12:06

Czyli może to być wiele czynników nie ma co stawiać odrazu na sondę. Pytanie na jakich blokach skontrolować pracę, pomiar sondy vagiem i jakie parametry powinny być napięcia. Druga sprawa to sprawdzenie regulatora paliwa oraz pompy jak tego dokonać? Czy wymiana regulatora to ciężka sprawa bym stawiał na regulator.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Błąd VAG 00557

Post autor: marcin7x5 » śr maja 31, 2023 17:09

Musisz wpiąć manometr w obieg paluwa listwy wtryskowej i zmierzyć ile jest na pracującym silniku, jak szybko spada po zgaszeniu silnika i do ilu nabija pompa przed uruchomieniem silnika.



Awatar użytkownika
beRRo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
Lokalizacja: WML
Silnik: AKL
Kontakt:

Re: Błąd VAG 00557

Post autor: beRRo » śr maja 31, 2023 22:01

marcin7x5 pisze:
śr maja 31, 2023 17:09
Musisz wpiąć manometr w obieg paluwa listwy wtryskowej i zmierzyć ile jest na pracującym silniku, jak szybko spada po zgaszeniu silnika i do ilu nabija pompa przed uruchomieniem silnika.
A mam wyciek z jednej uszczelki kolektora górna, być może to dlatego wywala błąd sondy... Ktoś coś słyszał o takim przypadku?


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Błąd VAG 00557

Post autor: marcin7x5 » czw cze 01, 2023 17:09

Każda nieszczelność w układzie ssącym pomiędzy przepustnicą a zaworami ssącymi wpływa na sklad mieszanki jaka powstanie w cylindrze. Dopóki ecu jest to w stanie skorygować na podstawie odczytu sondy to błedu nie wywali. Jedynie na vagu będzie widać jakue są korekty i czy tnie dawkę paliwa czu też ją wzbogaca. Wtedy można wnioskować o nadmiarze lub braku powietrza w cylindrze czyli czy jest nieszczelnosć w dolocie lub czy paliwa nie podaje tyle ile trzeba.



Awatar użytkownika
beRRo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
Lokalizacja: WML
Silnik: AKL
Kontakt:

Re: Błąd VAG 00557

Post autor: beRRo » czw cze 01, 2023 21:25

To co sprawdzić jako pierwsze? Może odczyt sondy na zimnym czy rozgrzanym silniku, bo jeżeli sonda dobra to można szukać dalej przyczyn.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Błąd VAG 00557

Post autor: marcin7x5 » pt cze 02, 2023 19:10

Napisałem że odczyty ale z korekty powiedzą co i jak. W dodatku trzeba podejrzeć jak pracije sobda na gorącym silniku. Jak często skacze napięcie na sondzie i w jakim zakresie.....0 -1v ...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości