Zakładam nowy topic, ponieważ google działają w drugą stronę niż bym chciał i znaleźć można informacje tylko jak kata wyciąć, ale po kolei...
W marcu zakupiłem auto dala syna - wybór a jakże padł na gulfa 4 ( a jakże skoro ja sie bujam 5tką Variantem) z demonicznym silnikiem 1,4

Niestety niedawno podczas przeglądu wyszło, że auto doznało japońskiego tuningu typu NIMAKATA i nie przeszło przeglądu. Szczegóły pomijam, więc konkretny telefon do człowieka który mi go sprzedał i mam nowiutki katalizator JMJ dla golfa 4 . Połapałem sobie w goglarce że ten motor ma 2 sondy lambda i elektroniczny EGR. Migomat i rekonstrukcja tego co tam pod spodem było ogarnąłem na poniedziałek, lecz z racji, że chcę autko powiedzmy zbliżyć do parametrów z Wolfsburga to mam kilka pytań na które odpowiedzi nie znalazłem.
1. Po przekręceniu kluczyka nie świeci check. Swieci ten EPC i inne i pytanie czy check i EPC są zamienne ze sobą czy są niezależne i check ma świecić po przekręceniu kluczyka i tak?
2. Po założeniu katalizatora i podłączeniu sond ekologia powróci czy trzeba to jakoś pod Vagiem czy VCDSem adoptować żeby się dogadali?
3. Czy tryb awaryjny silnika i zła mieszanka nie powinny zaświecić tylko kontrolki EPC która jak sie zorientowałem ma odpowiadać za parametry mieszanki?
4. Jeżeli - drogą dedukcji Check powinien jednak świecić to jak go wogóle zgaszono? Wydaje mi się, że w mk4 są tam chyba diody czy może jednak Żarówki?
5. Jak sprawdzić poprawność działania sond lambda?