Zrywny od 3tyś obrotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zrywny od 3tyś obrotów
Witam, ostatnio zauważyłem że auto dosłownie wyrywa się dopiero przy 3 tyś obrotów - do 3 tyś idzie niby okej ale po przekroczeniu dosłownie czuć takie szarpnięcie i jakby mu ktoś dodatkowe konie odpalił, czy to normalne? (w granicach 2500-2800 potrafi poszarpywac autem jadąc jednostajnie i podczas przyspieszania z niskich obrotów - jak odpuszcze i dodam gaz znow, to nie czuc tego [poszarpywanie omawiane bylo w moim poprzednim temacie, logi dynamiczne nic nie wykazaly]). Silnik 1.6 BCB z LPG.
- GOLF425TH
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: czw wrz 19, 2019 18:49
- Auto: GOLF 4 GTI 25TH JAHRE
- Silnik: AUQ
Re: Zrywny od 3tyś obrotów
Tak to normalne w takim silniku że od 3 tyś czuć że auto się wkreca raz na jakiś czas przejade się właśnie taki samym silnikiem 1.6 16v BCB tylko bora bo dziewczyna ma I taki sam efekt wkrecania się na obroty A co do poszarpywania wyczyscilbym przepustnice I posprawdzal wężyki co idą do kolektora sacego od gazu I w ostateczności zagladnal do świec A jeśli chodzi o ten kod silnika to najlepszy silnik jaki był 1.6 16v tylko jak ktoś dbał
Re: Zrywny od 3tyś obrotów
Taka charakterystyka tego silnika. Max moment obrotowy to ok 3200obr a max moc to 4500. Czyli jeździ to jako tako w tym wymienionym przedziale obrotów. Niestety nie jest to ani ekonomiczne ani przyjemne dla ucha...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Zrywny od 3tyś obrotów
W BCB to max moment jest przy 4,5kobr a moc przy 6,2kobr.
Przy 3.3kobr max moment maja starsze 1.4 16V np. AHW.
Przy 3.3kobr max moment maja starsze 1.4 16V np. AHW.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Re: Zrywny od 3tyś obrotów
Moc maksymalna jest przy 5700 RPM.
Co do dynamiki silnika, to owszem, od około 3000 zaczyna jechać żwawo, ale nie powinny występować żadne szarpnięcia ani nagłe przyrosty mocy, dzieje się to w miarę liniowo. Twoje odczucia mogą wynikać z problemów z szarpaniem. Masz LPG, więc może to problemy z instalacją?
Co do dynamiki silnika, to owszem, od około 3000 zaczyna jechać żwawo, ale nie powinny występować żadne szarpnięcia ani nagłe przyrosty mocy, dzieje się to w miarę liniowo. Twoje odczucia mogą wynikać z problemów z szarpaniem. Masz LPG, więc może to problemy z instalacją?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Zrywny od 3tyś obrotów
Tez myślę ze jest złe wystrojona instalka do tych 3kobr.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Re: Zrywny od 3tyś obrotów
Pojeździłem też na benzynie i poszarpywanie jest identyczne więc raczej nie jest to wina LPG, ogólnie są dni w których tego nie czuć a są dni w których czuć (nawet na tym samym odcinku trasy), naprawdę nie potrafię tego zrozumieć..mat06 pisze: ↑pt kwie 22, 2022 19:53Moc maksymalna jest przy 5700 RPM.
Co do dynamiki silnika, to owszem, od około 3000 zaczyna jechać żwawo, ale nie powinny występować żadne szarpnięcia ani nagłe przyrosty mocy, dzieje się to w miarę liniowo. Twoje odczucia mogą wynikać z problemów z szarpaniem. Masz LPG, więc może to problemy z instalacją?
Re: Zrywny od 3tyś obrotów
Może to być też wina układu zapłonowego. Nie do końca szczelny zawór egr też potrafi robić takie psikusy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość