Zrywny od 3tyś obrotów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Zrywny od 3tyś obrotów

Post autor: keram212 » wt kwie 19, 2022 15:45

Witam, ostatnio zauważyłem że auto dosłownie wyrywa się dopiero przy 3 tyś obrotów - do 3 tyś idzie niby okej ale po przekroczeniu dosłownie czuć takie szarpnięcie i jakby mu ktoś dodatkowe konie odpalił, czy to normalne? (w granicach 2500-2800 potrafi poszarpywac autem jadąc jednostajnie i podczas przyspieszania z niskich obrotów - jak odpuszcze i dodam gaz znow, to nie czuc tego [poszarpywanie omawiane bylo w moim poprzednim temacie, logi dynamiczne nic nie wykazaly]). Silnik 1.6 BCB z LPG.



Awatar użytkownika
GOLF425TH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw wrz 19, 2019 18:49
Auto: GOLF 4 GTI 25TH JAHRE
Silnik: AUQ

Re: Zrywny od 3tyś obrotów

Post autor: GOLF425TH » śr kwie 20, 2022 23:05

Tak to normalne w takim silniku że od 3 tyś czuć że auto się wkreca raz na jakiś czas przejade się właśnie taki samym silnikiem 1.6 16v BCB tylko bora bo dziewczyna ma I taki sam efekt wkrecania się na obroty A co do poszarpywania wyczyscilbym przepustnice I posprawdzal wężyki co idą do kolektora sacego od gazu I w ostateczności zagladnal do świec A jeśli chodzi o ten kod silnika to najlepszy silnik jaki był 1.6 16v tylko jak ktoś dbał



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Zrywny od 3tyś obrotów

Post autor: marcin7x5 » czw kwie 21, 2022 20:27

Taka charakterystyka tego silnika. Max moment obrotowy to ok 3200obr a max moc to 4500. Czyli jeździ to jako tako w tym wymienionym przedziale obrotów. Niestety nie jest to ani ekonomiczne ani przyjemne dla ucha...



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Zrywny od 3tyś obrotów

Post autor: Maszan » czw kwie 21, 2022 22:31

W BCB to max moment jest przy 4,5kobr a moc przy 6,2kobr.
Przy 3.3kobr max moment maja starsze 1.4 16V np. AHW.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1057
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Zrywny od 3tyś obrotów

Post autor: mat06 » pt kwie 22, 2022 19:53

Moc maksymalna jest przy 5700 RPM.
Co do dynamiki silnika, to owszem, od około 3000 zaczyna jechać żwawo, ale nie powinny występować żadne szarpnięcia ani nagłe przyrosty mocy, dzieje się to w miarę liniowo. Twoje odczucia mogą wynikać z problemów z szarpaniem. Masz LPG, więc może to problemy z instalacją?


Obrazek

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Zrywny od 3tyś obrotów

Post autor: Maszan » pt kwie 22, 2022 22:32

Tez myślę ze jest złe wystrojona instalka do tych 3kobr.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Zrywny od 3tyś obrotów

Post autor: keram212 » wt maja 10, 2022 19:19

Maszan pisze:
pt kwie 22, 2022 22:32
Tez myślę ze jest złe wystrojona instalka do tych 3kobr.
mat06 pisze:
pt kwie 22, 2022 19:53
Moc maksymalna jest przy 5700 RPM.
Co do dynamiki silnika, to owszem, od około 3000 zaczyna jechać żwawo, ale nie powinny występować żadne szarpnięcia ani nagłe przyrosty mocy, dzieje się to w miarę liniowo. Twoje odczucia mogą wynikać z problemów z szarpaniem. Masz LPG, więc może to problemy z instalacją?
Pojeździłem też na benzynie i poszarpywanie jest identyczne więc raczej nie jest to wina LPG, ogólnie są dni w których tego nie czuć a są dni w których czuć (nawet na tym samym odcinku trasy), naprawdę nie potrafię tego zrozumieć.. :banghead:



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Zrywny od 3tyś obrotów

Post autor: marcin7x5 » wt maja 10, 2022 21:51

Może to być też wina układu zapłonowego. Nie do końca szczelny zawór egr też potrafi robić takie psikusy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość