Raz poszarpuje, raz nie..

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: keram212 » czw lut 17, 2022 12:06

Witam. Mam problem z delikatnym poszarpywaniem auta, z reguły dzieje się to na zimnym silniku (obojetnie czy benzyna czy lpg) ale na ciepłym też czasem występuje (a czasem jest płynnie). Poszarpywanie występuje w przedziale 1900 -2200 obrotów, obojętnie czy 2,3,4 bieg - po wcisnieciu do oporu z niskich obrotów też czuć jakby coś go lekko szarpało a czasem jest okej.......
Z rzeczy które zostały w okresie eskpolatacji mojej wymienione to: cewki, swiece, lambda (ngk), map sensor (wszystko nowe), przepustnica (używka, moja czy inna efekt ten sam). Wczoraj podpiąłem VAG i niby zrobiłem ten test wyjść na silniku, evap stukał caly czas, egr też było słychać. Z błędów stałych nie mam nic (check się nie swieci) ale wyskakuje tymczasowy błąd: 17582 - Fuel Trim: Bank 1: Injection Timing Deviation P1174 - 35 - 10 ---- Intermittent
No i drugi błąd ale jest to błąd drugiej sondy lambda ktory po skasowaniu raz na jakis czas się pokazuje (z tego co czytałem to druga jest sprawdzająca i nie ma wpływu na prace silnika).
Katalizator nie jest zapchany (wymieniony na uniwersalny razem z wymianą tłumika całego)

Moje ewentualne podejrzenia padają na EGR, no ale słychać że "pracuje" (robiąc test), jednak może nie za każdym razem działa w 100% (skoro czasem jest płynna jazda a czasem coś czuć)? Przepustnica czyszczona adaptowana, egr też przechodził ten zabieg :D

Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: marcin7x5 » czw lut 17, 2022 16:55

Odepnij wtyczkę z egr i sprawdź czy nadal będzie szarpanie.



keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: keram212 » czw lut 17, 2022 20:25

marcin7x5 pisze:
czw lut 17, 2022 16:55
Odepnij wtyczkę z egr i sprawdź czy nadal będzie szarpanie.
Na zimnym, czy cieplym odpinac?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: marcin7x5 » czw lut 17, 2022 21:28

Bez różnicy. Na zimnym silniku egr i tak pozostaje zamknięty.



keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: keram212 » pt lut 18, 2022 22:33

marcin7x5 pisze:
czw lut 17, 2022 21:28
Bez różnicy. Na zimnym silniku egr i tak pozostaje zamknięty.
Po odpięciu już na chwile myslalem ze pozbyłem sie problemu, na zimny wydaje mi sie ze auto jechalo sprawniej, no ale jak juz dojechalem do celu wrzucilem 2 droga lekko skośna (pod górkę) i przy 1900-2100 było czuć te charakterystyczne "poszarpywanie"..



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: marcin7x5 » sob lut 19, 2022 21:05

JakI masz kod skrzyni biegów? Może odzywają się sĺynne nity na mechanizmie różnicowym. Jak masz możliwość to zloguj dynamicznie grupę 74 aby zobaczyć jak wysterowywany jest zawór. Możesz też go zaślepić i sprawdzić czy dalej szarpie.



keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: keram212 » ndz lut 20, 2022 23:16

marcin7x5 pisze:
sob lut 19, 2022 21:05
JakI masz kod skrzyni biegów? Może odzywają się sĺynne nity na mechanizmie różnicowym. Jak masz możliwość to zloguj dynamicznie grupę 74 aby zobaczyć jak wysterowywany jest zawór. Możesz też go zaślepić i sprawdzić czy dalej szarpie.
Gdzie znajduje się kod na skrzyni? To zerkne.
Przy najbliższej możliwej okazji zrobię logi.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: marcin7x5 » pn lut 21, 2022 14:36

Na obudowie lub we wlepce w bagażniku szukaj



keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: keram212 » pn lut 21, 2022 18:24

marcin7x5 pisze:
pn lut 21, 2022 14:36
Na obudowie lub we wlepce w bagażniku szukaj
Wrzucam dwa logi z grupy 074 - robione w sposob: 1500 obrotow, 3 bieg w miarę gładki i prosty asfalt i but do 4tys obrotow.

log 1:
https://log.tunezilla.com/s/0EW5rprO

log2:

https://log.tunezilla.com/s/GrJAEtp2

Dodam jeszcze że przed wszystkim usunalem bledy miałem dwa: Obrazek

Po wykonaniu logów (prędzej skaosowanie blędów) specjalnie pojezdzilem troche po mieście i (chyba) nie czulem poszarpywania.. (chyba że to placebo?), no i sie zastanawiam czy może te błędy jednak coś mieszaja w aucie?

Proszę o ocene logów. Błędy - zdjęcie w załączniku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: marcin7x5 » pn lut 21, 2022 21:18

Tu bardziej przydatne było by gdybyś utrzymywał stałe obroty ok 2000 obr. Przy bucie w podłodze egr musi być zamknięty i to z wykresu napięcia jest potwierdzeniem, że ecu dobrze steruje. Do tego przydała by się diagnoza grupy 02 lub 03 tam gdzie jest o podciśnienie pokazane. Zasada jest taka że przy otwarciu egr podciśnienie w dolocie powinno się zmienić o min 50mbar. Jeżeli nie to jest check na desce. Podobnie wówczas gdy odpuszczamy gaz lub wciskamy mocniej co ecu odczytuje jako hamowaniem silnikiem lub przyspieszanie i wówczas egr zostaje zamknięty przez co podciśnienie znowu się powinno zmieniać.
Jak masz możliwość aby jechać przez ok 1km ze stałą prędkością na 3vlub 4 biegu przy tych 1800_2200 obr wówczas napięcie powinno ładnie pokazywać jak mocno jest otwarty egr.



keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: keram212 » pn lut 21, 2022 22:50

marcin7x5 pisze:
pn lut 21, 2022 21:18
Tu bardziej przydatne było by gdybyś utrzymywał stałe obroty ok 2000 obr. Przy bucie w podłodze egr musi być zamknięty i to z wykresu napięcia jest potwierdzeniem, że ecu dobrze steruje. Do tego przydała by się diagnoza grupy 02 lub 03 tam gdzie jest o podciśnienie pokazane. Zasada jest taka że przy otwarciu egr podciśnienie w dolocie powinno się zmienić o min 50mbar. Jeżeli nie to jest check na desce. Podobnie wówczas gdy odpuszczamy gaz lub wciskamy mocniej co ecu odczytuje jako hamowaniem silnikiem lub przyspieszanie i wówczas egr zostaje zamknięty przez co podciśnienie znowu się powinno zmieniać.
Jak masz możliwość aby jechać przez ok 1km ze stałą prędkością na 3vlub 4 biegu przy tych 1800_2200 obr wówczas napięcie powinno ładnie pokazywać jak mocno jest otwarty egr.
Problem mam taki , ze grupa 003 sie nie wysweitla, jest ERROR.

A co do błędów, czy błąd związany z lambdą za katem (mam wstawiony "uniwersalny") może powodować owe "szarpanie"? no i jeszcze pozostaje "P1174 (17582): Fuel Trim Bank 1 injection timing deviation p1174" ..



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: marcin7x5 » wt lut 22, 2022 18:10

A masz pełną wersję vagcom? Czy tylko lite....
Błąd sondy może być spowodowany problemem z czasem wtrysku na wtryskiwaczu 1 co sygnalizuje błąd pierwszy....



keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: keram212 » wt lut 22, 2022 21:54

marcin7x5 pisze:
wt lut 22, 2022 18:10
A masz pełną wersję vagcom? Czy tylko lite....
Błąd sondy może być spowodowany problemem z czasem wtrysku na wtryskiwaczu 1 co sygnalizuje błąd pierwszy....
Tak pełną wersje mam.

Co do błędu to chodzi o druga za katem (ta przed wymieniona na ngk), czy tamta tez jest szerokopasmowa i tak droga?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Raz poszarpuje, raz nie..

Post autor: marcin7x5 » śr lut 23, 2022 20:12

Tak pełną wersje mam.

Co do błędu to chodzi o druga za katem (ta przed wymieniona na ngk), czy tamta tez jest szerokopasmowa i tak droga?
Skoro pełną to powinieneś widzieć odczyty z mapsensora.

Sonda za katem jest zwykłą więc jest trochę tańsza.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości