Raz poszarpuje, raz nie..
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Raz poszarpuje, raz nie..
Witam. Mam problem z delikatnym poszarpywaniem auta, z reguły dzieje się to na zimnym silniku (obojetnie czy benzyna czy lpg) ale na ciepłym też czasem występuje (a czasem jest płynnie). Poszarpywanie występuje w przedziale 1900 -2200 obrotów, obojętnie czy 2,3,4 bieg - po wcisnieciu do oporu z niskich obrotów też czuć jakby coś go lekko szarpało a czasem jest okej.......
Z rzeczy które zostały w okresie eskpolatacji mojej wymienione to: cewki, swiece, lambda (ngk), map sensor (wszystko nowe), przepustnica (używka, moja czy inna efekt ten sam). Wczoraj podpiąłem VAG i niby zrobiłem ten test wyjść na silniku, evap stukał caly czas, egr też było słychać. Z błędów stałych nie mam nic (check się nie swieci) ale wyskakuje tymczasowy błąd: 17582 - Fuel Trim: Bank 1: Injection Timing Deviation P1174 - 35 - 10 ---- Intermittent
No i drugi błąd ale jest to błąd drugiej sondy lambda ktory po skasowaniu raz na jakis czas się pokazuje (z tego co czytałem to druga jest sprawdzająca i nie ma wpływu na prace silnika).
Katalizator nie jest zapchany (wymieniony na uniwersalny razem z wymianą tłumika całego)
Moje ewentualne podejrzenia padają na EGR, no ale słychać że "pracuje" (robiąc test), jednak może nie za każdym razem działa w 100% (skoro czasem jest płynna jazda a czasem coś czuć)? Przepustnica czyszczona adaptowana, egr też przechodził ten zabieg
Pozdrawiam!
Z rzeczy które zostały w okresie eskpolatacji mojej wymienione to: cewki, swiece, lambda (ngk), map sensor (wszystko nowe), przepustnica (używka, moja czy inna efekt ten sam). Wczoraj podpiąłem VAG i niby zrobiłem ten test wyjść na silniku, evap stukał caly czas, egr też było słychać. Z błędów stałych nie mam nic (check się nie swieci) ale wyskakuje tymczasowy błąd: 17582 - Fuel Trim: Bank 1: Injection Timing Deviation P1174 - 35 - 10 ---- Intermittent
No i drugi błąd ale jest to błąd drugiej sondy lambda ktory po skasowaniu raz na jakis czas się pokazuje (z tego co czytałem to druga jest sprawdzająca i nie ma wpływu na prace silnika).
Katalizator nie jest zapchany (wymieniony na uniwersalny razem z wymianą tłumika całego)
Moje ewentualne podejrzenia padają na EGR, no ale słychać że "pracuje" (robiąc test), jednak może nie za każdym razem działa w 100% (skoro czasem jest płynna jazda a czasem coś czuć)? Przepustnica czyszczona adaptowana, egr też przechodził ten zabieg
Pozdrawiam!
Re: Raz poszarpuje, raz nie..
Po odpięciu już na chwile myslalem ze pozbyłem sie problemu, na zimny wydaje mi sie ze auto jechalo sprawniej, no ale jak juz dojechalem do celu wrzucilem 2 droga lekko skośna (pod górkę) i przy 1900-2100 było czuć te charakterystyczne "poszarpywanie"..
Re: Raz poszarpuje, raz nie..
JakI masz kod skrzyni biegów? Może odzywają się sĺynne nity na mechanizmie różnicowym. Jak masz możliwość to zloguj dynamicznie grupę 74 aby zobaczyć jak wysterowywany jest zawór. Możesz też go zaślepić i sprawdzić czy dalej szarpie.
Re: Raz poszarpuje, raz nie..
Gdzie znajduje się kod na skrzyni? To zerkne.
Przy najbliższej możliwej okazji zrobię logi.
Re: Raz poszarpuje, raz nie..
Wrzucam dwa logi z grupy 074 - robione w sposob: 1500 obrotow, 3 bieg w miarę gładki i prosty asfalt i but do 4tys obrotow.
log 1:
https://log.tunezilla.com/s/0EW5rprO
log2:
https://log.tunezilla.com/s/GrJAEtp2
Dodam jeszcze że przed wszystkim usunalem bledy miałem dwa:
Po wykonaniu logów (prędzej skaosowanie blędów) specjalnie pojezdzilem troche po mieście i (chyba) nie czulem poszarpywania.. (chyba że to placebo?), no i sie zastanawiam czy może te błędy jednak coś mieszaja w aucie?
Proszę o ocene logów. Błędy - zdjęcie w załączniku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Raz poszarpuje, raz nie..
Tu bardziej przydatne było by gdybyś utrzymywał stałe obroty ok 2000 obr. Przy bucie w podłodze egr musi być zamknięty i to z wykresu napięcia jest potwierdzeniem, że ecu dobrze steruje. Do tego przydała by się diagnoza grupy 02 lub 03 tam gdzie jest o podciśnienie pokazane. Zasada jest taka że przy otwarciu egr podciśnienie w dolocie powinno się zmienić o min 50mbar. Jeżeli nie to jest check na desce. Podobnie wówczas gdy odpuszczamy gaz lub wciskamy mocniej co ecu odczytuje jako hamowaniem silnikiem lub przyspieszanie i wówczas egr zostaje zamknięty przez co podciśnienie znowu się powinno zmieniać.
Jak masz możliwość aby jechać przez ok 1km ze stałą prędkością na 3vlub 4 biegu przy tych 1800_2200 obr wówczas napięcie powinno ładnie pokazywać jak mocno jest otwarty egr.
Jak masz możliwość aby jechać przez ok 1km ze stałą prędkością na 3vlub 4 biegu przy tych 1800_2200 obr wówczas napięcie powinno ładnie pokazywać jak mocno jest otwarty egr.
Re: Raz poszarpuje, raz nie..
Problem mam taki , ze grupa 003 sie nie wysweitla, jest ERROR.marcin7x5 pisze: ↑pn lut 21, 2022 21:18Tu bardziej przydatne było by gdybyś utrzymywał stałe obroty ok 2000 obr. Przy bucie w podłodze egr musi być zamknięty i to z wykresu napięcia jest potwierdzeniem, że ecu dobrze steruje. Do tego przydała by się diagnoza grupy 02 lub 03 tam gdzie jest o podciśnienie pokazane. Zasada jest taka że przy otwarciu egr podciśnienie w dolocie powinno się zmienić o min 50mbar. Jeżeli nie to jest check na desce. Podobnie wówczas gdy odpuszczamy gaz lub wciskamy mocniej co ecu odczytuje jako hamowaniem silnikiem lub przyspieszanie i wówczas egr zostaje zamknięty przez co podciśnienie znowu się powinno zmieniać.
Jak masz możliwość aby jechać przez ok 1km ze stałą prędkością na 3vlub 4 biegu przy tych 1800_2200 obr wówczas napięcie powinno ładnie pokazywać jak mocno jest otwarty egr.
A co do błędów, czy błąd związany z lambdą za katem (mam wstawiony "uniwersalny") może powodować owe "szarpanie"? no i jeszcze pozostaje "P1174 (17582): Fuel Trim Bank 1 injection timing deviation p1174" ..
Re: Raz poszarpuje, raz nie..
A masz pełną wersję vagcom? Czy tylko lite....
Błąd sondy może być spowodowany problemem z czasem wtrysku na wtryskiwaczu 1 co sygnalizuje błąd pierwszy....
Błąd sondy może być spowodowany problemem z czasem wtrysku na wtryskiwaczu 1 co sygnalizuje błąd pierwszy....
Re: Raz poszarpuje, raz nie..
Tak pełną wersje mam.
Co do błędu to chodzi o druga za katem (ta przed wymieniona na ngk), czy tamta tez jest szerokopasmowa i tak droga?
Re: Raz poszarpuje, raz nie..
Skoro pełną to powinieneś widzieć odczyty z mapsensora.Tak pełną wersje mam.
Co do błędu to chodzi o druga za katem (ta przed wymieniona na ngk), czy tamta tez jest szerokopasmowa i tak droga?
Sonda za katem jest zwykłą więc jest trochę tańsza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości