Nowa lambda - problem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Nowa lambda - problem

Post autor: keram212 » ndz paź 03, 2021 19:44

Witam. Niecały rok temu kupiłem oryginalna lambdę NGK do 1.6 16v BCB - od kilku tygodni borykam się z problemem.. w pamięci ecu tworzy się błąd chwilowy 17604 Sensor heater circuit B1S1 Electrical Malfunction p1196 intermittent, prócz tego mam też błędy związane z drugą lambda - prawdopodobnie umarła. Co do pierwszego błędu nie odczuwam różnicy w pracy auta ale jednak mnie to niepokoi.. Miał ktoś podobny problem?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Nowa lambda - problem

Post autor: marcin7x5 » pn paź 04, 2021 21:29

Błąd sondy nie zawsze wina sondy. Nieraz może być np coś na stykach we wtyczce lub z kablami a i nawet z ECU.



keram212
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 30, 2020 22:18

Re: Nowa lambda - problem

Post autor: keram212 » pt paź 08, 2021 09:25

marcin7x5 pisze:
pn paź 04, 2021 21:29
Błąd sondy nie zawsze wina sondy. Nieraz może być np coś na stykach we wtyczce lub z kablami a i nawet z ECU.
Kwestia jest taka że auto jezdzi normalnie, a błąd pojawia sie raz na jakis czas najczęściej po 2 dniowym postoju - tak mysle czy winny moze byc akumulator? Po prostu slabnie po postoju i wywala blad? W chłodniejsze dni przy odpalaniu i tym postoju przy kręceniu zapal sie na sekunde kontrolka ABS i wiem z doswiadczenia ze czesto jak aku jest ciutke za slaby to po prostu tak sie robi



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Nowa lambda - problem

Post autor: marcin7x5 » pn paź 11, 2021 11:28

Dla tego kodu błędu trzeba sprawdzić układ podgrzewania sondy. Tu aku raczej nie ma wpływu bo załączanie grzania sondy jest sterowane przez ecu. Sprawdź miernikiem czy jest ciągłość przewodzenia pomiędzy stykiem 3 i 5 we wtyczce sondy od strony płaskiej.. Jeżeli jest ciągłość to wówczas trzeba sprawdzić napięcie jakie dochodzi we wtyczce gdzie wpinasz sondę. Piny też po stronie płaskiej. W momencie kiedy ecu załączy ogrzewanie (poz 2 w w grupie 41) musi być napięcie 11 -14v.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości