Niski poziom paliwa a zanik mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Niski poziom paliwa a zanik mocy
Cześć
Ostatnio zauważyłem że przy niskim poziomie paliwa niewiele przed rezerwą auto potrafi przerwać. To znaczy jadę ze stałą prędkością 100 km/h i nagle czuję coś takiego jakbym odpuścił pedał gazu i nie ma reakcji na gaz. Wszystko wraca do normy po kilku sekundach. Druga taka sytuacja pełny gaz na 5 biegu i auto znowu przerwało na kilka sekund ale tym razem cały czas trzymałem pedał w podłodze. Jak załapał to było czuć szarpnięcie. Dzieje się to przy niskim poziomie paliwa i jeździe nie prostym odcinku drogi. Co ciekawe nie ma żadnego błędu w ECU. Pytanie. Czy to oznacza że kończy się pompa paliwa czy coś innego jest przyczyną? 1.6 AUS.
Ostatnio zauważyłem że przy niskim poziomie paliwa niewiele przed rezerwą auto potrafi przerwać. To znaczy jadę ze stałą prędkością 100 km/h i nagle czuję coś takiego jakbym odpuścił pedał gazu i nie ma reakcji na gaz. Wszystko wraca do normy po kilku sekundach. Druga taka sytuacja pełny gaz na 5 biegu i auto znowu przerwało na kilka sekund ale tym razem cały czas trzymałem pedał w podłodze. Jak załapał to było czuć szarpnięcie. Dzieje się to przy niskim poziomie paliwa i jeździe nie prostym odcinku drogi. Co ciekawe nie ma żadnego błędu w ECU. Pytanie. Czy to oznacza że kończy się pompa paliwa czy coś innego jest przyczyną? 1.6 AUS.
Re: Niski poziom paliwa a zanik mocy
Pompa paliwa lub filtr zapchany. Jak masz czym to pomierz ciśnienie na listwie wtryskowej.
Re: Niski poziom paliwa a zanik mocy
Wychodzi na to że pompa. Na pełnym baku jest ok. Pytanie co dokładnie powoduje w pompie takie zaniki przy niskim poziomie paliwa? Chodzi mi o wyjaśnienie od strony mechanicznej.
Re: Niski poziom paliwa a zanik mocy
Może uszczelki a może i sama pompa mechanicznie jest już zużyta i nie tłoczy tyle co powinna.
Re: Niski poziom paliwa a zanik mocy
Ok. Pompa wymieniona na nową z VDO. Zobaczymy co będzie jak dojdzie do rezerwy. Tylko dwa pytania. Popsułem plastikowe klipy które trzymią przewody paliwowe na pompie. Przeowdy praktycznie nie trzymały się na nowej pompie więc musiałem dać trochę gumy pod pokrywę żeby je dociskało. Czy tak to może być? Bo raczej cały przewód paliwowy wymienić to trochę grubsza robota co nie? Czy da się je wymienić bez ściągania baku?
Druga sprawa to strzałki ustalające. Na baku nie mam strzałek ustalających do pompy. Z tego co czytałem to powinny być. Ustawiłem więc pompę na oko wg. zdjęcia. Jak duży jest tam margines błędu?
Druga sprawa to strzałki ustalające. Na baku nie mam strzałek ustalających do pompy. Z tego co czytałem to powinny być. Ustawiłem więc pompę na oko wg. zdjęcia. Jak duży jest tam margines błędu?
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: Niski poziom paliwa a zanik mocy
U siebie miałem to samo. Jak jeździłem bliżej rezerwy to momentami auto gasło i czasem odpaliło po chwili toczenia się samo a czasem nie. Działo się tak coraz częściej. Po wymianie pompy nie ma już z tym problemu. Jeżeli dzieje się tak tylko przy mniejszej ilości paliwa, to wymieniaj pompę i powinien być spokój.
Re: Niski poziom paliwa a zanik mocy
No właśnie odkąd wymieniłem pompę jest ok. Znowu mogę jeździć bez problemu do rezerwy. Starej nie otwierałem więc nie wiem co tam się popsuło. Jeśli chodzi o wymianę przewodów paliwowych to bez opuszczenia zbiornika będzie cięzko to zrobić ponieważ przewody są zamocowane w dwóch klipsach przyczepionych do zbiornika. Bez opuszczania zbiornika raczej nie da rady bo jest tam bardzo mało miejsca.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości