1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
- Lokalizacja: Zwierzyniec
- Auto: Volkswagen Golf
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Dzisiaj sprawdzałem przejścia z sondy do ecu bo też sonda zaczyna umierać i u mnie nie ma z pinu 2 tylu przejść.U Ciebie widzę że sonda ma różne napięcia u mnie siedzi na 0.455v i według elsy trup i tu mam prośbę,jak byś mógł sprawdzić czy u Ciebie skacze napięcie na kanale 33 to bym był wdzięczny.
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Nie trup tylko sonda sprawna. Przy sondzie szerokopasmowej a taka jest właśnie ta pierwsza mierzy się nie napięcie a skoki prądu w pompie jonowej. Napięcie musi być właśnie w okolicy 0,45v. Podnieś obroty powyżej stanu biegu jałowego czyli ponad 1400 obr i sprawdzaj wtedy czy zmieniają się wartości procentowe. Muszą skakać o ok 2% przynajmniej 20 razy na minutę. Jeżeli zmienia się to leniwie to wówczas sonda już siada.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 23:08
- Lokalizacja: Polska
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Witam,
Spróbuję jutro sprawdzić odczyty z kanału 033 bo dopiero teraz przeczytałem post a padła mi już bateria w laptopie.
Co do weryfikacji pracy silnika po odłączeniu czujnika temperatury to niestety nie udało mi się wykonać ponieważ ciągle pada a pracuję pod chmurką, dodatkowo dostęp nie jest łatwy (trzeba zdjąć osłonę silnika i trochę się pogimnastykować).
Sprawdziłem dzisiaj domową metodą w kostce lambdy piny grzałki - podpiąłem żarówkę 5w. Po włączeniu zapłonu żarówka świeci, natomiast po odpaleniu silnika zaczyna mrugać co wskazuje że komunikacja jest. Sprawdziłem jeszcze w VCDS kanał 030 i 041.
Pomiar zrobiłem na zimnym silniku żeby sprawdzić czy działa grzałka którą w błędach pokazuje mi VCDS.
W kanale 041 Htg. S1 zmienia się co jakiś czas z wartości ON na OFF, rezystancja oscyluje w przedziale 14-15 Ohm.
Dziwne rzeczy natomiast występują w kanale 030 dla sondy 1 bity wskazują cały czas 000 co wskazywałoby że grzałka jednak nie działa.
Dołączam zdjęcia z VCDS
W odczytach sugerowałem się ściągą z VCDS
Spróbuję jutro sprawdzić odczyty z kanału 033 bo dopiero teraz przeczytałem post a padła mi już bateria w laptopie.
Co do weryfikacji pracy silnika po odłączeniu czujnika temperatury to niestety nie udało mi się wykonać ponieważ ciągle pada a pracuję pod chmurką, dodatkowo dostęp nie jest łatwy (trzeba zdjąć osłonę silnika i trochę się pogimnastykować).
Sprawdziłem dzisiaj domową metodą w kostce lambdy piny grzałki - podpiąłem żarówkę 5w. Po włączeniu zapłonu żarówka świeci, natomiast po odpaleniu silnika zaczyna mrugać co wskazuje że komunikacja jest. Sprawdziłem jeszcze w VCDS kanał 030 i 041.
Pomiar zrobiłem na zimnym silniku żeby sprawdzić czy działa grzałka którą w błędach pokazuje mi VCDS.
W kanale 041 Htg. S1 zmienia się co jakiś czas z wartości ON na OFF, rezystancja oscyluje w przedziale 14-15 Ohm.
Dziwne rzeczy natomiast występują w kanale 030 dla sondy 1 bity wskazują cały czas 000 co wskazywałoby że grzałka jednak nie działa.
Dołączam zdjęcia z VCDS
W odczytach sugerowałem się ściągą z VCDS
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
- Lokalizacja: Zwierzyniec
- Auto: Volkswagen Golf
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Dzisiaj jeszcze zauważyłem że jak odpale silnik chodzi równo ale po 20 sekundach zaczynają falować obroty,jak zgaszę i odpale problem ustępuje,błędów brak,błąd sondy już się nie pojawia,hgw o co mu chodzi,może gdzieś jakaś lewizna,kupię pakiet uszczelek wymienię i się zobaczy
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Jak robisz taki filmik to dobrze byłoby jakbyś pokazywał jeszcze odczyty choćby z tej grupy 01 to byłoby widać obroty silnika i z grupy 04 gdzie jest widoczna temperatura silnika.
Ogólnie wydaje się ok poza jednym w grupie 030 tam gdzie jest wskazane w pierwszym okienku 111 jest ok a w drugim masz 110 i też jest ok o ile jest to na biegu jałowym. Jeżeli podniosłeś obroty powinno się zmienić na 111!!!
Sonda wydaje mi się pracuje właściwie.
Nie wiem czy tobie też wysyłałem serwisówkę do silnika audi czy nie ale podeślij adres mailowy to wrzucę. Tam są opisane procedury jakie muszą być odczyty oraz jak uruchomić test sondy/katalizatora...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
- Lokalizacja: Zwierzyniec
- Auto: Volkswagen Golf
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Pierwsza część filmu to 1800 obrotów później jałowy,testy robiłem według serwisówki i przechodzą pozytywnie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 23:08
- Lokalizacja: Polska
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
myszazro sprawdziłem kanał 033 i odczyty zachowują się tak jak opisał to marcin7x5 (kanał sprawdzony na rozgrzanym silniku)
Co do mojego problemu to potrzebuję waszej pomocy bo wstępnie obstawiłem grzałkę gdyż po odpaleniu zimnego silnika i logowaniu kanału 041 wyraźnie widać że grzałka wyłącza i włącza się cyklicznie co kilkanaście sekund (chyba nie powinno tak być). W momencie przejścia grzałki w tryb wyłączony od razu na liczniku zapala się check engine. Po skasowaniu błędu, nie pojawia się on do ponownego wyłączenia grzałki (czyli przez kilkanaście następnych sekund). Wyłączenie zasilania grzałki też trwa parę sekund.
Dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni i skasowaniu błędu check nie wraca. Aby upewnić się że faktycznie problem jest z grzałką powtórzyłem wczorajszy zabieg i podłączyłem ponownie pod piny w kostce odpowiadające za zasilanie grzałki żarówkę 5W ale zauważyłem że po odpaleniu silnika pulsująca żarówka też gaśnie co kilkaście sekund. Wczoraj zbyt krótko testowałem kostkę żarówką obawiając się że spowoduję zwarcie i coś uszkodzę i nie zauważyłem tego problemu. Powiedzcie czy powinno tak być że zasilanie cyklicznie pojawia się i znika.
Co do mojego problemu to potrzebuję waszej pomocy bo wstępnie obstawiłem grzałkę gdyż po odpaleniu zimnego silnika i logowaniu kanału 041 wyraźnie widać że grzałka wyłącza i włącza się cyklicznie co kilkanaście sekund (chyba nie powinno tak być). W momencie przejścia grzałki w tryb wyłączony od razu na liczniku zapala się check engine. Po skasowaniu błędu, nie pojawia się on do ponownego wyłączenia grzałki (czyli przez kilkanaście następnych sekund). Wyłączenie zasilania grzałki też trwa parę sekund.
Dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni i skasowaniu błędu check nie wraca. Aby upewnić się że faktycznie problem jest z grzałką powtórzyłem wczorajszy zabieg i podłączyłem ponownie pod piny w kostce odpowiadające za zasilanie grzałki żarówkę 5W ale zauważyłem że po odpaleniu silnika pulsująca żarówka też gaśnie co kilkaście sekund. Wczoraj zbyt krótko testowałem kostkę żarówką obawiając się że spowoduję zwarcie i coś uszkodzę i nie zauważyłem tego problemu. Powiedzcie czy powinno tak być że zasilanie cyklicznie pojawia się i znika.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
- Lokalizacja: Zwierzyniec
- Auto: Volkswagen Golf
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Niby ma to pracować,sprawdź przekaźnik pompy paliwa,może tam tkwi problem,osobiście zamówiłem dzisiaj ten przekaźnik żeby zobaczyć czy coś to pomoże
-
- Ma gadane
- Posty: 154
- Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:44
- Auto: Volkswagen Golf
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Witam mam polo 1.4 16v bby podczas dzisiejszej jazdy ustawiłem na wieś ma 18 stopni i nagle zaczęło lecieć gorące powietrze i nie mogłem ustawić na niższą temperaturę tylko cały czas ciepło leciało , dodatkowo zapaliła się kontrolka epc i chęci engine, po zgłaszaniu silnika epc zgasło ale chce engine się pali , czy może być związane z nawiewem ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 23:08
- Lokalizacja: Polska
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Ok, to daj znać jak już wymienisz czy coś pomogło. Tak zastanawiam się czy mogę sprawdzić w kostce lambdy kabel dodatni lambdy multimetrem np przykładając do niego jedną sondę multimetra a drugą złapać masę np z akumulatora lub masy silnika. Natomiast później ujemny przykładając jedną sondę pod kabel ujemny w kostce a drugą do bieguna + akumulatora. Sprawdziłbym wtedy co jest przyczyną występowania przerwy w zasilaniu. W przypadku kabla dodatniego byłoby coś na linii pompy paliwa, natomiast w przypadku masy chyba trzebaby było szukać przyczyny w ECU, gdyż to on steruje masą lambdy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
- Lokalizacja: Zwierzyniec
- Auto: Volkswagen Golf
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Sprawdź
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 23:08
- Lokalizacja: Polska
Re: 1.6 16V AUS check engine, szarpie na zimnym silniku
Już to sprawdzałem, w kostce wychodzącej z lambdy robiłem test diody. Na pinach 1 i 2 wyszło 3,8-4,2 Ohm. Grupa 041 coś się nie zgadza bo mam w niej aktywne tylko pola 2,3,4 i są w nich wartości takie jak w ostatnio dodanych przeze mnie zdjęciach. Są tylko Ohm a nie ma V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości