Biała maź "majonez" 1.8T
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Biała maź "majonez" 1.8T
Witam, tak jak w temacie czy ta biała maź to jest powód do niepokoju? Czy po prostu kiepski olej lub niedogrzewany silnik.
Re: Biała maź "majonez" 1.8T
Jeżeli robisz krótkie odcinki gdzie silnik nie nagrzewa się wystarczająco to tak.
Ogólnie są o tym tematy na forum i zaczynamy od szukania.
Ogólnie są o tym tematy na forum i zaczynamy od szukania.
- wojooo
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: ndz maja 05, 2019 13:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Auto: Golf 4 1.6
- Silnik: AKL
Re: Biała maź "majonez" 1.8T
Ja miałem podobny problem w 1.6 SR, poprzedni właściciel robił krótkie odcinki na niedogrzanym silniku. Wymieniłem olej, filtry no i przede wszystkim jeżdżę na dłuższych odcinkach tak by temp cieczy osiągła 90° ni problem znikł. Od czasu do czasu warto dać w palnik i dogazować na 1 i drugim biegu do odciny
Re: Biała maź "majonez" 1.8T
Rzeczywiście, ogólnie problem znika po dobrym "przepaleniu" to chyba nie ma się czym martwić
Re: Biała maź "majonez" 1.8T
tak może nie na temat ale spytam odnośnie tej "odciny" bo mam sąsiada co przeżyl wiele 1.8t sam jest posiadaczem jednego z nich i mówi że "katowanie" do odciny to jest śmierć dla tych silników że one nie są przystosowane do takich obrotów, cos tam mówił że wał korbowy przy 5000-7000 obrotów może wyskoczyć przez blok silnika że widział wiele takich przypadków, i teraz nie wiem mogę troszke dać mu więcej w palnik czy niewojooo pisze: ↑wt lut 04, 2020 10:16Ja miałem podobny problem w 1.6 SR, poprzedni właściciel robił krótkie odcinki na niedogrzanym silniku. Wymieniłem olej, filtry no i przede wszystkim jeżdżę na dłuższych odcinkach tak by temp cieczy osiągła 90° ni problem znikł. Od czasu do czasu warto dać w palnik i dogazować na 1 i drugim biegu do odciny
Re: Biała maź "majonez" 1.8T
Żadnemu silnikowi nie służy praca na max obrotach przez dłuższy czas. Ale obroty pomiędzy max momentem obrotowym a mocą nie zaszkodzą mu.
- wojooo
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: ndz maja 05, 2019 13:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Auto: Golf 4 1.6
- Silnik: AKL
Re: Biała maź "majonez" 1.8T
Nie chodziło mi o to, by silnik pracował cały czas na max obrotach, bo wiadomo, że jest to bardzo szkodliwe. Po prostu warto od czasu do czasu, na przede wszystkim dobrze rozgrzanym silniku, przygazować na niskich biegach do 5/6 tyś obrotów by go przepalić. Mogę jeszcze dodać od siebie ,że takie przepalanie usunęło u mnie w aucie cieknięcie wody z tłumika przy dodawanie gazuRevver pisze: ↑wt lut 11, 2020 19:00tak może nie na temat ale spytam odnośnie tej "odciny" bo mam sąsiada co przeżyl wiele 1.8t sam jest posiadaczem jednego z nich i mówi że "katowanie" do odciny to jest śmierć dla tych silników że one nie są przystosowane do takich obrotów, cos tam mówił że wał korbowy przy 5000-7000 obrotów może wyskoczyć przez blok silnika że widział wiele takich przypadków, i teraz nie wiem mogę troszke dać mu więcej w palnik czy niewojooo pisze: ↑wt lut 04, 2020 10:16Ja miałem podobny problem w 1.6 SR, poprzedni właściciel robił krótkie odcinki na niedogrzanym silniku. Wymieniłem olej, filtry no i przede wszystkim jeżdżę na dłuższych odcinkach tak by temp cieczy osiągła 90° ni problem znikł. Od czasu do czasu warto dać w palnik i dogazować na 1 i drugim biegu do odciny
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: wt lis 26, 2019 17:20
Re: Biała maź "majonez" 1.8T
Wiatm dołączam sie do tematy mam golfika 2.0 i raz w tygodniu musze czyscic odme bo jest cala zaklejona serem i moje pytanie jest takie czy zna moze ktos sposob jak wygonic opary z wody z silnika? Fakt ze robie male trasy i silnik potnieje od środka ale moze ktos zna jakis sposob zeby ten ser sie nie robil
Re: Biała maź "majonez" 1.8T
Grzałka elektryczna w misce olejowej. Na serio to nie ma możliwości odparowania wody z oleju jeżeli silnik się nie zagrzewa...to jest tak samo jak z wodą w tłumiku końcowym.
Re: Biała maź "majonez" 1.8T
Płyn z chłodzenia przy okazji ci nie ginie?przemek.stec pisze: ↑ndz lut 16, 2020 18:06Wiatm dołączam sie do tematy mam golfika 2.0 i raz w tygodniu musze czyscic odme bo jest cala zaklejona serem i moje pytanie jest takie czy zna moze ktos sposob jak wygonic opary z wody z silnika? Fakt ze robie male trasy i silnik potnieje od środka ale moze ktos zna jakis sposob zeby ten ser sie nie robil
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości