Falujące obroty na biegu jałowym

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

alanstero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 19, 2020 18:43

Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: alanstero » ndz sty 19, 2020 18:48

Witam. VW golf IV 1.4 16V silnik AHW, parametr Voltage w grupie pierwszej cały czas faluje 0.05-0.9 V, prawdopodobnie jest to powód falowania obrotów.
Co to za napięcie?
Czy da się odczytać w Vag-com wartość podciśnienia z map sensora?
Obrazek



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 7129
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: marcin7x5 » ndz sty 19, 2020 19:34

Sprawdź w grupie 02 03 lub 04. Tam będzie podciśnienie z czujnika ciśnienia.



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: Maszan » ndz sty 19, 2020 19:43

Zmiana napiecia o ktorej piszesz to zmiany stanu pracy sondy lambda - objaw jej poprawnej pracy . W grupie 6 na screenie masz w pierwszym oknie korekcje krotka w % tez ma sie zmieniac w niewielkim zakresie wokol 0%. Generalnie u mnie takie falowanie w takt zmian napiecia sondy jest wyczuwalne, ale bardziej po dzwieku silnika niz na obrotce i wystepuje gdy silnik nie zlapie tych stabilnych 88-89st .
Marcin w AHW jest bardzo ubogo w tych grupach bo tylko 6 i chyba nie ma podcisnienia - nie pamietam , musialbym sie podpiac.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

alanstero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 19, 2020 18:43

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: alanstero » ndz sty 19, 2020 21:29

A czy jest jakiś sposób na sprawdzenie map sensora?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 7129
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: marcin7x5 » pn sty 20, 2020 21:42

Owszem jest . Musisz jednak odszukać gdzie są wskazania z niego. Obstawiam grupę 03 ale to w sterownikach magnetti marelli. A tu chyba jest na boschu. Jak znajdziesz to na włączonym tylko zapłonie wartości z mapsensora muszą być zbliżone do wartości ciśnienia atmosferycznego, po uruchomieniu silnika muszą się zmienić na ok 300 mbar na biegu jałowym.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości