Przegrzewanie się silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sydor85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sie 26, 2019 18:23

Przegrzewanie się silnika

Post autor: sydor85 » pn sie 26, 2019 18:32

Witam,
posiadam Golfa 4 rocznik 99, 1.4 benzyna. Wczoraj dolałem oleju, według wskazania bagnetu olej jest prawie przy kreseczce MAX, po dolaniu oleju wyruszyłem w trasę, po jakiś 10 minutach jazdy auto się zagotowało, temperatura podskoczyła do 110 stopni, dodam,że nigdy do tej pory nie miałem takiej sytuacji. Sprawdziłem stan płynu chłodniczego, dolałem płynu chłodniczego Dynagel 2000,nie żałowałem ilości. Dziś znowu sytuacja się powtórzyła, temperatura podskoczyła do 110 stopni. Nigdy wcześniej nie miałem z tym problemów, nawet przy długich trasach w czasie 34 stopniowych upałów. Dodam jeszcze,że mam wrażenie,że auto straciło moc,co może być przyczyną przegrzewania się silnika? Zbyt duża ilość wlanego oleju?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Przegrzewanie się silnika

Post autor: wesol » pn sie 26, 2019 19:04

Wietrze uszczelkę pod głowicą. Oleju może być i 3 litry więcej jak stan i nic się dziać nie powinno.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Przegrzewanie się silnika

Post autor: Maszan » pn sie 26, 2019 22:07

Mozliwe ze ukruszylo sie oparcie termostatu w kroccu. Ten element:
https://allegro.pl/oferta/termostat-ver ... 8184272182
W tych silnikach jesli urwie sie to mocowanie to zamyka sie duzy obieg i slinik sie przegrzewa.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Przegrzewanie się silnika

Post autor: Qto » pn sie 26, 2019 22:14

zanim zaczniesz wymieniać uszczelki pod głowicą...sprawdź czy otwiera się duży obieg płynu. Miałem dokładnie tak jak przedmówca pisze. Silnik się zagotował, szybko sprawdziłem że jeden wąż od chłodnicy jest zimny więc zaraz wywaliłem termostat i jeździłem bez przez dwa dni czekając na nowy. Zamontowałem nowy i silnik zaraz zagotowany :grrr: Okazało się że właśnie oparcie termostatu się wykruszyło i ten nie mógł się otworzyć...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości