Złe wskazania licznika, problem ze spalaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
- Auto: Volkswagen Golf
Złe wskazania licznika, problem ze spalaniem
Witam, dzisiaj zauważyłem że mój golf przekłamuje jeśli chodzi o prędkość i o wskazanie przebytej drogi. Robiłem dzisiaj trase 418 km i po przejechaniu licznik wskazał 367 km również prędkościomierz przekłamuje o jakies 17km/h . Czytałem gdzieś kiedyś że można wyskalować licznik. Ktoś z forumowiczów mógłby podpowiedzieć jak to zrobić vagiem? Kod silnika 1.6 16v azd .
Re: Złe wskazania licznika
Wejdź w kanał 17 Instruments i sprawdź jaki masz soft. coding. Na jakim rozmiarze opon jeździsz?
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Złe wskazania licznika
Rozmiar opon to r16 205/55. U mnie tak to wygląda , zastanawia mnie czemu pisze KOMBI jak mam hatchback? Widzę że kolega ma silnik AZD tak wynika z opisu , mam pytanie odnośnie spalania oraz "zbierania" się tego motoru . U mnie raz jedzie raz nie jedzie bez znaczenia czy benzyna czy gaz . Wyczyściłem przepustnicę zrobiłem adaptacje, wywalało mi błąd EGR'a przewody sprawdziłem w końcu wymieniłem na nowy , sonda przed katem nowa bo stara kulała , kat sprawny , brak lewego powietrza , brak błędów w kompie, a auto czasami ma problem z podjazdem pod górkę na 3 biegu głównie się tak dzieje jak jest ciepły , czasami też jak jest ciepły ciężko odpala.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Złe wskazania licznika
KOMBI w nazwie licznika nie ma nic wspólnego z typem nadwozia. Kodowanie jest dobre, rozmiar opon również, więc wszystko jest OK. Zrób zdjęcie jak wygląda licznik, może ktoś zmienił tarcze i dlatego źle pokazuje prędkość, ale wtedy odległość powinno bez względu na to obliczać dobrze...
Co do twoich problemów z odpalaniem, to może być to wina czujnika temperatury. Za brak mocy może jeszcze odpowiadać map sensor, ale wtedy powinien być widoczny jakiś błąd w sterowniku silnika... Sondę wymieniłeś na oryginalną NTK? Katalizator nie jest zapchany? W jakim stanie są świece, cewki?
Innych pomysłów nie mam, może po prostu silnik jest już wyeksploatowany.
Tak, mam silnik AZD, samą benzynę i jestem z niego zadowolony. Mój zbiera się ładnie, ostatnio sprawdzałem na FISie i na dystansie 2000 km średnie spalanie w cyklu mieszanym wyniosło 7.5 l/100 km. W trasie nie przekraczając 100 km/h spokojnie schodzę do poziomu 5.4 l/100km.??xxx: Mehrausstattungen (bis MJ 2003)
+00 - keine extra Optionen
+01 - Bremsbelagverschleißanzeige
+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige
+04 - Wischwasserstandswarnanzeige
+16 - Navigation/Radio
xx?xx: Länderauswahl
1 - Europa (EU)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 - Großbritannien (GB)
5 - Japan (JP)
6 - Saudi Arabien (SA)
7 - Australien (AUS)
xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (bis MJ 1999)
4 - 4-Zylinder
5 - 5-Zylinder
6 - 6-Zylinder
xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (ab MJ 2000)
0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0)
1 - Flexibles Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG1)
2 - Festes Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG2)
3 - Fahrzeuge ohne Serviceintervallanzeige (USA,Kanada)
xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl
1 - 4358 (1,4l/55kW AHW/AKQ mit Schalt. Getriebe)
2 - 3538 (alle anderen Motorkennbuchstaben bzw. Autom. Getriebe)
3 - 4146 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
4 - 3648 (unbekannt)
xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (ab MJ 2002)
1 - 4345 (1,4l/55kW mit Schaltgetriebe)
2 - 3528 (alle anderen Motor-/Getriebevarianten)
3 - 4134 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
4 - 3648 (alle 5-Gang Automatikgetriebe)
4 - 3648 (alle 6-Gang Schaltgetriebe)
4 - 3648 (1.9l/81kW TDI mit Schaltgetriebe 02M)
Co do twoich problemów z odpalaniem, to może być to wina czujnika temperatury. Za brak mocy może jeszcze odpowiadać map sensor, ale wtedy powinien być widoczny jakiś błąd w sterowniku silnika... Sondę wymieniłeś na oryginalną NTK? Katalizator nie jest zapchany? W jakim stanie są świece, cewki?
Innych pomysłów nie mam, może po prostu silnik jest już wyeksploatowany.
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Złe wskazania licznika
Masakra ja o takim spalaniu mogę zapomnieć u mnie pali średnio 10-11 l benzyny . Wskazania czujnika temperatury podglądałem vagiem i są prawidłowe. Jeśli chodzi o silnik sprawdzałem kompresję na garach zdjęcie w załączniku . Świece mam nowe irydowe NGK . W maju rozbierałem cały wydech zerkałem na kata i nie było widać żeby byl zapchany robiłem jego test vagiem i jest sprawny cewki sprawne silnik pracuje równo ma jedynie takie bardzo minimalne falowanie obrotów które pojawią się tylko przy rozgrzanym aucie.Sonda firmy FAE. Zegary są oryginalne . Później podeślę zdjęcie. Jeszcze dodam ze mocniejszym dodawaniu gazu słychać takie syyykk wtedy aż zatelepie silnikiem i widać jak wciąga plastik w obudowie filtra wtedy też przygasa silnik jak odpalę samochód zawsze czuć benzynę w środku. Jeszcze zapytam jak u Ciebie wygląda ładowanie akumulatora ? U mnie na zimnym silniku gdzie mam włączone światła, radio,subwoofer i klimę mam 14.07 v , po rozgrzaniu auta wynosi 13.60/70 v Aku mam nowy , alternator po regeneracji . Masę sprawdzałem niby jest ok. Może w moim przypadku jest problem z elektryką ? Komp świruje i stąd brak mocy i duże spalanie .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Złe wskazania licznika
Zegary są fabryczne, więc przy dobrym kodowaniu i rozmiarze opon licznik nie ma prawa źle wskazywać prędkości i odległości.
Sonda na pewno działa prawidłowo? Ten silnik jest bardzo wrażliwy na wszelkie zamienniki i krąży opinia, że pracuje dobrze tylko na oryginalnej sondzie NTK LZA11-V4, a to właśnie ona w głównej mierze odpowiada za spalanie: https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=196&t=435115
PS. Zmień nazwę tematu, bo trochę odeszliśmy od licznika.
Sonda na pewno działa prawidłowo? Ten silnik jest bardzo wrażliwy na wszelkie zamienniki i krąży opinia, że pracuje dobrze tylko na oryginalnej sondzie NTK LZA11-V4, a to właśnie ona w głównej mierze odpowiada za spalanie: https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=196&t=435115
Tak na pewno nie powinno się dziać. Może masz tam coś przytkane, bo to jest już bardzo dziwne.Jeszcze dodam ze mocniejszym dodawaniu gazu słychać takie syyykk wtedy aż zatelepie silnikiem i widać jak wciąga plastik w obudowie filtra wtedy też przygasa silnik jak odpalę samochód zawsze czuć benzynę w środku.
PS. Zmień nazwę tematu, bo trochę odeszliśmy od licznika.
Re: Złe wskazania licznika
otwórz filtr powietrza, wyjmij go - zerknij czy czasem nie ma tam jakiejś szmaty. Jak nie ma - zerknij czy nie brakuje uszczelki pomiędzy przepustnicą a podstawą filtra - bo wychodzi na to że bierze skądś lewe powietrze
już mu zmieniłem
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Złe wskazania licznika, problem ze spalaniem
Jest uszczelka między przepustnicą a podstawą filtra , filtr powietrza zmieniałem w marcu przy zmianie oleju przelatane ok 5 tyś km. Żadnej szmaty tam nie zostawiłem hehe . Sonda oscyluje między 0.1 a 0.9 v żadnych błędów z jej strony nie ma.
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:08
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Złe wskazania licznika, problem ze spalaniem
Panowie dzisiaj wywaliło mi błąd P0402 EGR mam nowy ma miesiąc . To drugi raz jak pojawił się ten błąd odkąd mam nowy EGR . Co może być przyczyną ? Błąd wykasowałem przejechałem 20 km i na razie nie wrócił . Kody gotowości przedstawiaja sie następująco. Dodatkowo podczas kręcenia kierownicą silnik dostaje obciążenia, obroty spadają o 100. Dodam jeszcze że po ściągnięciu pokrywy silnika gdzie znajduje się filtr powietrza klapka przepustnicy porusza się w górę i dół przez co są lekkie falowania obrotów silnika. Strasznie też dymi z rury odmy . Znowu zostało przejechane jakieś 7 km i wyskoczył błąd P0402 ale tylko na vagu check się nie pojawił.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości