Sonda i kopcenie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz16341
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 11, 2013 16:27

Sonda i kopcenie

Post autor: lukasz16341 » pn kwie 29, 2019 17:06

Witam. Wiem, że takich tematów było już multum, ale nie potrafię zdiagnozować problemu.
Golf niesamowicie kopci na niebiesko i czuć zapach spalenizny, na biegu jałowym przy obrotach 3 tys jest niebieska chmura dymu.
Teraz tak, w samochodzie wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wyszlifowałem zawory. Teść ze szwagrem (bo to samochód mojej narzeczonej) wycieli katalizator jakieś pół roku temu (może to coś ma wspólnego z problemem).
Komputer pokazuje błąd 557, 533 i lambdy (jak dobrze pamiętam to 537).
Jest to możliwe, że przez uszkodzoną sonde aż tak kopci? czy po prostu to wina pierścieni i spala się olej (trochę ubywa, ale nie dużo)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Sonda i kopcenie

Post autor: marcin7x5 » wt kwie 30, 2019 17:30

Skoro kopci na niebiesko to musi palić olej.



lukasz16341
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 11, 2013 16:27

Re: Sonda i kopcenie

Post autor: lukasz16341 » wt maja 07, 2019 17:34

Mam parę nowych informacji, może coś się wyjaśni.
Było dość dużo masła pod korkiem i pokrywą zaworów. Wyczyściłem, Kupiłem nową odme (to z korkiem oleju).
Zmieniło się tyle, że teraz na zimnym silniku jest dobrze, albo dymi znikomo, natomiast gdy się zagrzeje po przyciśnięciu gazu zasłona dymna.
Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju tak jak pisałem nie dużo.
Po wyczyszczeniu wszystkiego na korku pokazują się kropelki wody. Tak samo z tłumika wylatuje woda, chodź nie czysta, wydaje mi się, że tak lekko przechodzi na pomarańcz (bez zapachu, płyn chłodniczy został wlany różowy, więc też raczej nie to).
Jest szansa, że uszczelka była felerna? Może coś nie tak stało się po założeniu nowej i znowu do wymiany?
Ostatnio zmieniony sob cze 01, 2019 12:53 przez lukasz16341, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Sonda i kopcenie

Post autor: marcin7x5 » wt maja 07, 2019 21:12

Jakby była wina uszczelki pod głowicą to albo by ci ubywało płynu albo miałbyś płyn koloru kawy z mlekiem. Być może ten dym to efekt dopalania się oleju w miejscu po wyciętym katalizatorze.



lukasz16341
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 11, 2013 16:27

Re: Sonda i kopcenie

Post autor: lukasz16341 » sob cze 01, 2019 13:01

Już nie daje rady z tym samochodem, ostatnio nie miałem czasu przez pracę więc nie zaglądałem do niego. Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie sprężania i wyszło dość dobrze, wszystkie około 11 bar (gdzie: AEH, AKL, APF, APK, AQY – normalne ciśnienie 1.0 – 1.3MPa, min – 0.75MPa) natomiast świece brudne z oleju, cały układ dolotowy i przepustnica także, za to odma sucha. którędy może dostawać się tam ten olej? Dodam, że to silnik AKL, więc raczej nic skomplikowanego.
Może to jednak pierścienie puszczają i pozostałość oleju, którego nie spali leci w dolot?



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: Sonda i kopcenie

Post autor: psilos1 » wt cze 04, 2019 09:44

Skoro wali w odmę olejem to przedmuchy na pierścieniach...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości