Golf 1.6sr AKL (Ciężkie odpalanie, brak mocy, trzęsie budą i silnikiem i inne!) POMOCY!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 1.6sr AKL (Ciężkie odpalanie, brak mocy, trzęsie budą i silnikiem i inne!) POMOCY!
Witam.
Przejrzałem chyba wszystkie tematy z tym związane, ale żaden mnie do końca nie zadowolił jak i odpowiedzi w nim, powiedzmy, że takie szczątkowe informacje - dlatego też zakładam swój temat.
Myślę, że może uda mi się pomóc zanim oddam auto do mechanika :p
Postaram dokładnie opisać o co mi chodzi, jestem dosyć zielony w sprawach mechaniki, więc jak będzie coś niejasno napisane to chętnie postaram się to lepiej wytłumaczyć, ewentualnie nagrać filmik.
Wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk na zapłon, czekam aż zgasną wszystkie kontrolki i odpalam.
-Kręci, kręci, kręci (bez dodania lekko gazu raczej nie odpali, dodaje gazu tak kilka razy jakbym pompował pedał i odpali)
Obroty lekko wzrastają po czym spadają poniżej 1000, w okolicach jakoś 900-800 spadną i zaczyna się telepać buda i silnik (od jakiegoś czasu wręcz przygasza silnik, ale nie gaśnie)
Zauważyłem też, ze lekko przygasają światła (oświetlenie w środku nie) no i tak sobie chodzi powiedzmy jak mały traktor, przy dodaniu gazu tak jakby nie miał siły i trochę przerywa ( tak jakby był zatkany, bardzo pyrka, takie mam wrażenie)
- No i próbuję ruszać, muszę przytrzymać porządnie sprzęgło bo mam wrażenie, że zgaśnie po prostu, nie ma mocy, muszę dawać bardzo dużo gazu żeby jechał przy czym trzymać sprzęgło żeby nie zgasł
Chwilowe spalanie ciągle rośnie, czasami nawet do 30 litrów
Dzieje się tak na zimnym silniku (chociaż mam wrażenie, że na zimnym czasami odpala prawie od strzała) jak i na ciepłym, ciężko mu odpalić po prostu no i cały się telepie jak już odpali ALE!
Jest właśnie jedno ale.
Mam w nim instalacje gazową. W momencie gdy przełączy sie na gaz dostaje jakby kopa i wszystkie problemy ustają, dosłownie nowe auto, nic się nie telepie, dosłownie wszystko jest w porządku, ma pełną moc, nic nie przerywa, nie stuka.
(Kiedyś miałem podobne objawy, z tym, że dosłownie nie chciał jechać, jak się rozpędził do 10/15kmh to był cud + nie chciał odpalać jeszcze ciężej niż teraz (działo się tak tylko gdy był mocno wilgotny dzień, albo padał deszcz - problemem była cewka zapłonowa - wymieniłem i problemy ustały)
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc, średnio wiem co robić, a do mechanika pójdzie dopiero za jakiś tydzień. Spróbuje jeszcze odpalić na zimnym po nocy bezpośrednio z gazu - zobaczymy co się stanie.
Załączam filmik forumowicza, na którym mój golf chodzi bardzo podobnie. (Tylko u mnie przy dodawaniu gazu - nie tak jak na filmiku jeszcze trochę pyrka )
Mam nadzieje, że opisałem wszystko porządnie, w razie jakiś niejasności chętnie załączę jakiś filmik albo coś wytłumaczę.
POZDRO!
EDIT: Przypomniałem sobie, że jak byłem kiedyś u mechanika to komputer wypluł jakiś błąd związany z sondą lambda - czy możliwe, że to ona? Jeśli ją wymienię problemy być może ustaną?
Przejrzałem chyba wszystkie tematy z tym związane, ale żaden mnie do końca nie zadowolił jak i odpowiedzi w nim, powiedzmy, że takie szczątkowe informacje - dlatego też zakładam swój temat.
Myślę, że może uda mi się pomóc zanim oddam auto do mechanika :p
Postaram dokładnie opisać o co mi chodzi, jestem dosyć zielony w sprawach mechaniki, więc jak będzie coś niejasno napisane to chętnie postaram się to lepiej wytłumaczyć, ewentualnie nagrać filmik.
Wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk na zapłon, czekam aż zgasną wszystkie kontrolki i odpalam.
-Kręci, kręci, kręci (bez dodania lekko gazu raczej nie odpali, dodaje gazu tak kilka razy jakbym pompował pedał i odpali)
Obroty lekko wzrastają po czym spadają poniżej 1000, w okolicach jakoś 900-800 spadną i zaczyna się telepać buda i silnik (od jakiegoś czasu wręcz przygasza silnik, ale nie gaśnie)
Zauważyłem też, ze lekko przygasają światła (oświetlenie w środku nie) no i tak sobie chodzi powiedzmy jak mały traktor, przy dodaniu gazu tak jakby nie miał siły i trochę przerywa ( tak jakby był zatkany, bardzo pyrka, takie mam wrażenie)
- No i próbuję ruszać, muszę przytrzymać porządnie sprzęgło bo mam wrażenie, że zgaśnie po prostu, nie ma mocy, muszę dawać bardzo dużo gazu żeby jechał przy czym trzymać sprzęgło żeby nie zgasł
Chwilowe spalanie ciągle rośnie, czasami nawet do 30 litrów
Dzieje się tak na zimnym silniku (chociaż mam wrażenie, że na zimnym czasami odpala prawie od strzała) jak i na ciepłym, ciężko mu odpalić po prostu no i cały się telepie jak już odpali ALE!
Jest właśnie jedno ale.
Mam w nim instalacje gazową. W momencie gdy przełączy sie na gaz dostaje jakby kopa i wszystkie problemy ustają, dosłownie nowe auto, nic się nie telepie, dosłownie wszystko jest w porządku, ma pełną moc, nic nie przerywa, nie stuka.
(Kiedyś miałem podobne objawy, z tym, że dosłownie nie chciał jechać, jak się rozpędził do 10/15kmh to był cud + nie chciał odpalać jeszcze ciężej niż teraz (działo się tak tylko gdy był mocno wilgotny dzień, albo padał deszcz - problemem była cewka zapłonowa - wymieniłem i problemy ustały)
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc, średnio wiem co robić, a do mechanika pójdzie dopiero za jakiś tydzień. Spróbuje jeszcze odpalić na zimnym po nocy bezpośrednio z gazu - zobaczymy co się stanie.
Załączam filmik forumowicza, na którym mój golf chodzi bardzo podobnie. (Tylko u mnie przy dodawaniu gazu - nie tak jak na filmiku jeszcze trochę pyrka )
Mam nadzieje, że opisałem wszystko porządnie, w razie jakiś niejasności chętnie załączę jakiś filmik albo coś wytłumaczę.
POZDRO!
EDIT: Przypomniałem sobie, że jak byłem kiedyś u mechanika to komputer wypluł jakiś błąd związany z sondą lambda - czy możliwe, że to ona? Jeśli ją wymienię problemy być może ustaną?
Re: Golf 1.6sr AKL (Ciężkie odpalanie, brak mocy, trzęsie budą i silnikiem i inne!) POMOCY!
Skoro masz instalację gazową to pierwsza rzecz to zakręcasz zawór na butli. Robisz próbę odpalając i jeżdżąc na samym pb. Jeżeli będzie bez zmiany to robisz kolejną próbę z odpiętą wtyczką od czujnika temperatury wody. Poza tym szczelność całego dolotu powietrza oraz słynne uszczelki pod kolektorem ssącym do sprawdzenia.
Re: Golf 1.6sr AKL (Ciężkie odpalanie, brak mocy, trzęsie budą i silnikiem i inne!) POMOCY!
Dzięki wielkie za odpowiedź, na benzynie ciągle jest to samo bo przelaczalem z gazu na benzynę i nawet na ciepłym nie ma siły jechac i pyrka jak to wcześniej pisałem.marcin7x5 pisze: ↑ndz mar 31, 2019 22:18Skoro masz instalację gazową to pierwsza rzecz to zakręcasz zawór na butli. Robisz próbę odpalając i jeżdżąc na samym pb. Jeżeli będzie bez zmiany to robisz kolejną próbę z odpiętą wtyczką od czujnika temperatury wody. Poza tym szczelność całego dolotu powietrza oraz słynne uszczelki pod kolektorem ssącym do sprawdzenia.
Powiedzmy, że odepne czujnik temperatury wody - co się powinno stać?
Re: Golf 1.6sr AKL (Ciężkie odpalanie, brak mocy, trzęsie budą i silnikiem i inne!) POMOCY!
Zmierz ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, być może pompa pada.
Re: Golf 1.6sr AKL (Ciężkie odpalanie, brak mocy, trzęsie budą i silnikiem i inne!) POMOCY!
Jak odpali lepiej i nie będzie go telepać to będzie wiadomo co go boli i gdzie szukać. Możesz również podejrzeć wskazania temperatury i czasy wtrysku paliwa na zimnym silniku przed rozruchem.
Re: Golf 1.6sr AKL (Ciężkie odpalanie, brak mocy, trzęsie budą i silnikiem i inne!) POMOCY!
Wyszło, że padły 2 wtryski - teraz mam kolejne pytanie.
Jeśli padły 2 to lepiej kupić wszystkie 4 czy 2?
Ile powinien kosztować komplet używanych wtryskow, a ile komplet nowych i czy w ogóle opłaca się nowe?
Re: Golf 1.6sr AKL (Ciężkie odpalanie, brak mocy, trzęsie budą i silnikiem i inne!) POMOCY!
Ja kupiłem nowe za ok 150 zł sztuka. Musiałbyś sprawdzić jak i ile paliwa podają te stare w stosunku do nowych lub używanych oraz czy nie podciekają po wyłączeniu silnika.
-
- Ma gadane
- Posty: 154
- Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:44
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Golf 1.6sr AKL (Ciężkie odpalanie, brak mocy, trzęsie budą i silnikiem i inne!) POMOCY!
Witam mam problem ze swoją polowka 1.4 16v bby przebieg 145 tys km 20 tys na lpg w aucie były wymienione świece i cewki , dzisiaj jak odpaliłem auto rano to nierowno pracowało i trzeslo silnikiem tak przez 20sekund , co może być przyczyną? Proszę o radę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości