1.6 BCB błędy 17961 17912 po czyszczeniu przepustnicy - EPC + check

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TonyCK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 21, 2013 18:53
Lokalizacja: TK

1.6 BCB błędy 17961 17912 po czyszczeniu przepustnicy - EPC + check

Post autor: TonyCK » sob mar 23, 2019 22:54

Cześć wszystkim. Otóż zachciało mi się wyczyścić przepustnicę i EGR w 1.6 16 BCB. EGR'a nie wyczyściłem (zapieczona śruba Torxowa), a przepustnice w połowie bo benzyna ekstrakcyjna, która zawsze to robiłem nie dała rady usunąć wszystkiego. Wszystko robione było na odpiętym aku. Poskładałem wszystko, zrobiłem adaptację za pomocą VCDS'a i problem jest następujący:

-auto normalnie odpala, trzyma obroty, normalnie reaguje na gaz, dopiero po ruszeniu z miejsca pojawia się EPC + check + kontrolka bodaj od trakcji (trójkąt z wykrzyknikiem i strzałka dookoła), obroty zaczynają falować na pograniczu gaśnięcia (czasem zgaśnie), brak reakcji na gaz, błędy
-po wykasowaniu błędów jest dobrze póki się nie ruszy z miejsca
-błędy:17961 (barometric / manifold Pressure Signals: Implausible Correlation oraz 17912 (Intake Air System - Leak Detected)
-udało mi się raz przejechać 2-3km z tymi błędami, auto opornie wchodziło na obroty (ponoć to tryb awaryjny ? ), po zatrzymaniu się znowu to samo, brak reakcji na gaz i "delirka" :bajer:
-przy pierwszym odpaleniu po czyszczeniu zapomniałem o wtyczce od EGR'a i auto samo dodawało gazu, wpiąłem ją, usunąłem błędy ale nie robiłem adaptacji, może mieć to wpływ na powyższy problem ? (EGR nie był ruszony, wypięta była tylko wtyczka)

Ktoś podpowie co sprawdzić ? Przeglądałem fora, większość osób ma problem z ciągłym falowaniem obrotów, tu wszystko jest w porządku póki się nie ruszy autem.



Awatar użytkownika
TonyCK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 21, 2013 18:53
Lokalizacja: TK

Re: 1.6 BCB błędy 17961 17912 po czyszczeniu przepustnicy - EPC + check

Post autor: TonyCK » ndz mar 24, 2019 11:37

Rozwiązaniem okazała się adaptacja EGR'a :-D (temp przynajmniej 60C, inaczej adaptacji nie rozpocznie).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości