Tak ja rozumiem że crypto 48, ale one są sprzedawane jako preprogramowane do VW po około 13 i zupełnie czyste bez preprogramowania pod markę za 9.
Wiem, że trochę męczę, ale proszę wytrzymaj i podpowiedz mi. Zebrałem to w punkty by nie powtarzać wątpliwości
1. Dlaczego pisałeś że pin z bieżącego licznika nie jest mi potrzebny? Czy Ecu nie potrzebuje pinu (benzyna 1.4)?
2. Czy licznik Boscha RB4 ma w końcu szyfrowana eeprom, czy nie, czym bezpiecznie to odczytać?
3. Po przełożeniu licznika skoro mam już ten PIN nowego, co dalej, gdzie adaptować?
PS. jak pozwolisz to potrafię okazać wdzięczność
Rozkodowanie numeru częsci - Licznik
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Rozkodowanie numeru częsci - Licznik
Spokojnie możesz kupić ten: https://allegro.pl/oryginal-transponder ... 52655.html
1. To PIN do licznika, a nie do ECU. Będziesz dodawał kluczyki do nowego licznika, więc potrzebujesz jego PIN.
2. Spróbuj programem VAG Commander. EEPROM starego licznika będziesz potrzebował jedynie w sytuacji, w której nie będziesz zmieniał pastylek, ale modyfikował EEPROM nowego licznika tak, aby stare pastylki zadziałały: viewtopic.php?f=14&t=394423
Jeśli kupisz nowe pastylki, to mając PIN nowego licznika EEPROMów w ogóle nie ruszasz.
3. Program VCDS-Lite lub VAG com i postępowanie według instrukcji:
1. To PIN do licznika, a nie do ECU. Będziesz dodawał kluczyki do nowego licznika, więc potrzebujesz jego PIN.
2. Spróbuj programem VAG Commander. EEPROM starego licznika będziesz potrzebował jedynie w sytuacji, w której nie będziesz zmieniał pastylek, ale modyfikował EEPROM nowego licznika tak, aby stare pastylki zadziałały: viewtopic.php?f=14&t=394423
Jeśli kupisz nowe pastylki, to mając PIN nowego licznika EEPROMów w ogóle nie ruszasz.
3. Program VCDS-Lite lub VAG com i postępowanie według instrukcji:
Wchodzimy w licznik(17 instruments), wybieramy login - wklepujemy PIN i zatwierdzamy. Wybieramy adaptację - kanał 00 test i save. Można wyłączyć stacyjkę, włączyć , wejść ponownie w licznik, wpisać login, wejść w adaptację - wybrać kanał 21 - wpisać ile mamy kluczy mieć zakodowanych i zatwierdzić. Wkładać i wyjmować kluczyki aż się wszystkie zakodują. Jeśli prawidłowo wykonaliśmy wszystkie operacje auto ma zaadaptowany licznik i pracuje na każdym z nauczonych kluczyków.
Re: Rozkodowanie numeru częsci - Licznik
To o co chodzi z tym ich prekodowaniem, czyli kodowaniem wstępnym Pastylek?
Na filmach pokazana jest taka sytuacja że licznik ma kanał 50 w adaptacjach. Tam wpisują PiN ECU i licznik przepisuje sobie dane z auta np VIN.
Zauważyłem że stare liczniki z IMMO2 nie mają tego kanału, u mnie jest. to sie nazywa Vehicle data Learning.
Czy to oznacza że te PINy w ogóe nie muszą się zgadzać?
Na filmach pokazana jest taka sytuacja że licznik ma kanał 50 w adaptacjach. Tam wpisują PiN ECU i licznik przepisuje sobie dane z auta np VIN.
Zauważyłem że stare liczniki z IMMO2 nie mają tego kanału, u mnie jest. to sie nazywa Vehicle data Learning.
Czy to oznacza że te PINy w ogóe nie muszą się zgadzać?
Re: Rozkodowanie numeru częsci - Licznik
slawek78 - odpisze tu a nie na priv bo tak to inni skorzystają.
Jak mi napisałeś masz licznik 1J0 920 806 czyli immo3. Chcesz założyć inny immo3. Zapytałeś czemu lepiej przypisać grzebiąc w epromie zamiast przez vag dokodowując - ano omija Cię dokupowanie pastylek a i tak musisz odczytać pin immo starego i pin immo nowego licznika celem dopisania VAGiem. Skoro tak to po co tak kombinować.
Odczytujesz wsad starego licznika i zapisujesz na dysku. Wkłądasz nowy licznik i odczytujesz wsad. Przepisujesz komórki odpowiedzialne za nr immo, kod immo, pin immo, nr nadwozia, przebieg + do tego włączasz rkm, poświetlenie, gasisz kontrolkę tempomatu żeby działała tylko podczas jazdy na tempomacie i masz wszystko co potrzeba. Zakłądajac czarny scenariusz że masz obecnie motometer czy bosch to dodatkowo dokodujesz ponownie kluczyki bez zmiany pastylek
Jak mi napisałeś masz licznik 1J0 920 806 czyli immo3. Chcesz założyć inny immo3. Zapytałeś czemu lepiej przypisać grzebiąc w epromie zamiast przez vag dokodowując - ano omija Cię dokupowanie pastylek a i tak musisz odczytać pin immo starego i pin immo nowego licznika celem dopisania VAGiem. Skoro tak to po co tak kombinować.
Odczytujesz wsad starego licznika i zapisujesz na dysku. Wkłądasz nowy licznik i odczytujesz wsad. Przepisujesz komórki odpowiedzialne za nr immo, kod immo, pin immo, nr nadwozia, przebieg + do tego włączasz rkm, poświetlenie, gasisz kontrolkę tempomatu żeby działała tylko podczas jazdy na tempomacie i masz wszystko co potrzeba. Zakłądajac czarny scenariusz że masz obecnie motometer czy bosch to dodatkowo dokodujesz ponownie kluczyki bez zmiany pastylek
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości