Szarpanie kontrolka EPC I Check Engine
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Szarpanie kontrolka EPC I Check Engine
Witam,
Od kilku dni mam problem z golfiakiem.
Mianowicie po przejechaniu kilkuset metrów zaczyna szarpac samochodem i to czasami kilkanaście razy pod rząd. Nieważne czy przyspieszam czy tez jadę ze stałą prędkością. Po pierwszym szarpnieciu zapala sie kontrolka check engine i EPC. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolki dalej się świecą. Znikaja dopiero po kilku godzinach i później sytuacja zaczyna sie od nowa
Dodam, ze jest to silnik 1.4 v 16 (AXP).
W samochodzie około 2 tyg temu byl wymieniany rozrząd, dodatkowo zostala wyczyszczona przepustnica i zaadaptowana. Zostały wymienione takze swiece, przewody zaplonowe
Samochód był podpiert pod VAG i bledy jakie sie pojawily to:
Sonda Lambda 2 otwarty obwód grzalki
Cylinder 1 -wypadanie zaplonow.
Co może byc przyczyna w/w sytuacji?
Proszę o pomoc i z góry dziękuję za każdą odpowiedz
Od kilku dni mam problem z golfiakiem.
Mianowicie po przejechaniu kilkuset metrów zaczyna szarpac samochodem i to czasami kilkanaście razy pod rząd. Nieważne czy przyspieszam czy tez jadę ze stałą prędkością. Po pierwszym szarpnieciu zapala sie kontrolka check engine i EPC. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolki dalej się świecą. Znikaja dopiero po kilku godzinach i później sytuacja zaczyna sie od nowa
Dodam, ze jest to silnik 1.4 v 16 (AXP).
W samochodzie około 2 tyg temu byl wymieniany rozrząd, dodatkowo zostala wyczyszczona przepustnica i zaadaptowana. Zostały wymienione takze swiece, przewody zaplonowe
Samochód był podpiert pod VAG i bledy jakie sie pojawily to:
Sonda Lambda 2 otwarty obwód grzalki
Cylinder 1 -wypadanie zaplonow.
Co może byc przyczyna w/w sytuacji?
Proszę o pomoc i z góry dziękuję za każdą odpowiedz
Szarpanie kontrolka EPC I Check Engine
Sprawdź gniazdo w cewce zapłonowej od pierwszego cylindra lub ogólnie całą cewkę.
Szarpanie kontrolka EPC I Check Engine
Cewka zostala podmieniona z golfa od kolegi. Szarpanie nadal występuje. Ostatnio jak jechalem autostradą, to kilka razy zdarzyło sie mocne szarpniecie i silnik jakby zgasl i po sekundzie znów dzialal. Po tym zdarzeniu jazda wygladala tak ze max 80 km/h bo powyżej to szarpanie bylo nie do zniesienia
Szarpanie kontrolka EPC I Check Engine
wypadanie zapłonu to ma różne przyczyny, od niesprawnej świecy i cewkofajki (o ile występuje) poprzez uszkodzony wtryskiwacz lub niska kompresja w cylindrze.. a check się zapala bo jest uszkodzona sonda lambda a EPC masz od wypadania zapłonu.. wykręć świece i zobacz jak wygląda
Szarpanie kontrolka EPC I Check Engine
Świece dwa tygodnie temu byly wymieniane wraza z kablami byly wymieniane. Jednak dla świętego spokoju sprawdzilem je dzis. Wszystko ok swiece są suche, brak jakichkolwiek obiawow. Po ponownym odpaleniu silnika kontrolka check i epc sie nie pali. Jednak po przejechaniu 200m. Czuć szarpniecie i zapala sie kontrolka ,EPC zaczyna szarpac znow przy kazdej zmianie biegu i zwykłej jeździe. Ewentualnie mogę wrzucić filmik jak pracuje silnik po odpaleniu, jezeli cos to pomoże
Szarpanie kontrolka EPC I Check Engine
Odepnij wtyczkę z egr lub zdejmij i zaślep wężyk do niego idący (w zależności od typu i sterowania zaworem) i zobacz czy ustąpi szarpanie. Jeżeli będzie bez zmian to do sprawdzenia czujniki obrotów wału korbowego i obrotów wałka rozrządu. Do sprawdzenia również kompresja na każdym cylindrze.
- vwer2
- Sprzedawca
- Posty: 228
- Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
- Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
- Kontakt:
Szarpanie kontrolka EPC I Check Engine
Ja bym najpierw wymienił sondę, przepalona grzałka. Miałem już taki właśnie przypadek jak Twój - te same błędy i też szarpało niemiłosiernie i po wymianie na sprawna sondę problem się rozwiązał
TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N
Szarpanie kontrolka EPC I Check Engine
Odlaczylem EGR i po przejechaniu kilkudziesięciu metrów gdy obroty weszly na 2 tys. Byly dwa delikatne szarpniecia. Jednak po przejechaniu kolejnych metrow, znow zaczelo szarpać a do tego zalaczyla sie kontrola EPC. Nie pozostaje nic innego jak oddac w ręce fachowca. Oby wymiana sondy pomogla
Szarpanie kontrolka EPC I Check Engine
Samochód od kilku dni stoi u mechanika. Z odczytów komputera wyszlo ze jest problem z sonda lambda, dodatkowo pojawil się nowy błąd czujnik położenia walu korbowego. Czy moze byc to problem szarpania. Zlecilem juz wymianę sondy.
Szarpanie kontrolka EPC I Check Engine
Czujnik położenia wału może powodować szarpanie. Brak sygnału z niego sterownik odczytuje jako silnik stop.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości