1.6 SR AKL problemy po wymianie rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- EnderMówca
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz cze 04, 2017 20:28
1.6 SR AKL problemy po wymianie rozrządu
Witam wszystkich,
jestem świeży na forum, chciałbym zagościć na stałe ponieważ zaczynam swą przygodę z MK4 z silnikiem AKL o pojemności 1.6SR (101km, 74kW). Kilka tygodni temu ww. auto oddałem do mechanika celem wymiany kompletu rozrządu (pasek + napinacz + pompa wody). Po wymianie rozpoczęła się fala problemów. Mianowicie zaraz po odebraniu auta, na drugi dzień zaraz po uruchomieniu silnika z okolic alternatora zaczął wydobywać się dziwny dźwięk przypominający rzężenie (dźwięk ustępuje po krótkiej jeździe) - po reklamacji usługi mechanik wymienił jakąś rolkę, lecz problem nadal występuje. Drugi kłopot to dziwnie położony pasek rozrządu (zdjęcie poniżej). Moje pytania brzmią: czym może być to rzężenie (wg. mechanika alternator jest ok) oraz czy takie położenie paska jest prawidłowe? Mechanik twierdzi, że wszystko jest w porządku, podobno napinacz trzyma pasek i "nie powinien się zsunąć".
jestem świeży na forum, chciałbym zagościć na stałe ponieważ zaczynam swą przygodę z MK4 z silnikiem AKL o pojemności 1.6SR (101km, 74kW). Kilka tygodni temu ww. auto oddałem do mechanika celem wymiany kompletu rozrządu (pasek + napinacz + pompa wody). Po wymianie rozpoczęła się fala problemów. Mianowicie zaraz po odebraniu auta, na drugi dzień zaraz po uruchomieniu silnika z okolic alternatora zaczął wydobywać się dziwny dźwięk przypominający rzężenie (dźwięk ustępuje po krótkiej jeździe) - po reklamacji usługi mechanik wymienił jakąś rolkę, lecz problem nadal występuje. Drugi kłopot to dziwnie położony pasek rozrządu (zdjęcie poniżej). Moje pytania brzmią: czym może być to rzężenie (wg. mechanika alternator jest ok) oraz czy takie położenie paska jest prawidłowe? Mechanik twierdzi, że wszystko jest w porządku, podobno napinacz trzyma pasek i "nie powinien się zsunąć".
1.6 SR AKL problemy po wymianie rozrządu
Te odgłosy to może być efekt zbyt mocno napiętego paska. Trzeba spojrzeć na znaki na rolkach napinających. Jeżeli chcesz mieć pewność co do alternatora to zdejmij pasek i odpal silnik.
- EnderMówca
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz cze 04, 2017 20:28
1.6 SR AKL problemy po wymianie rozrządu
Dzięki za szybką odpowiedź, postaram się to zrobić, z tego co widzę to nie jest to skomplikowane. Najlepsze jest to, że problem ten nie występuje za każdym razem po odpaleniu a już w ogóle nie występuje gdy auto przejechało jakąś odległość. A jak myślisz co z montażem paska rozrządu? Jest on prawidłowy? Jeden ze znajomych mechaników twierdzi, abym reklamował cały zestaw bo coś jest nie tak, a jeśli mechanik montujący nowy rozrząd stwierdzi inaczej to mam go poprosić o pisemną gwarancję na ten temat
- EnderMówca
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz cze 04, 2017 20:28
1.6 SR AKL problemy po wymianie rozrządu
Niemożliwe w tym przypadku, nie takie to rzężenie, raczej coś związanego z paskiem wielorowkowym.
- EnderMówca
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz cze 04, 2017 20:28
1.6 SR AKL problemy po wymianie rozrządu
Alternator mimo wieku jest sprawny. Oddałem auto do mechanika z powodu braku czasu na samodzielną naprawę, zobaczymy co będzie.
- EnderMówca
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz cze 04, 2017 20:28
1.6 SR AKL problemy po wymianie rozrządu
Czy ktokolwiek jest w stanie napisać coś o położeniu paska na zdjęciu? Niestety, pomimo wymiany jednej z rolek oraz napinacza (podobno wadliwego) problem nadal występuje. Sam nie jestem w stanie dokonać naprawy a nie chce wykładać więcej kasy.
1.6 SR AKL problemy po wymianie rozrządu
Co do paska mam tak podobnie ustawiony mogę ci zdjęcie zrobić. Nagraj filmik z pracy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości