Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
WITAM
pomozcie bo moja V'ka 2,3l AGZ nagle zaczela brac olej po przejsciu z pół syntetyka 10w40 na syntetyk 5w40, do tego zalalem pukanke silnika LM,
co ja zrobilem
zbalamucili mnie mechanicy
pobor jaki zaobserwowalem to 200ml na 1000km, gdzie przy pół syntetyku nawet kropli nie pobieral....
przejechalem juz na syntetyku 3tys km ,
czy moge wrocic na 10w40 ??? czy to cos teraz pomoze ? czy juz zawsze bedzie pobieral ?
pomozcie bo moja V'ka 2,3l AGZ nagle zaczela brac olej po przejsciu z pół syntetyka 10w40 na syntetyk 5w40, do tego zalalem pukanke silnika LM,
co ja zrobilem
zbalamucili mnie mechanicy
pobor jaki zaobserwowalem to 200ml na 1000km, gdzie przy pół syntetyku nawet kropli nie pobieral....
przejechalem juz na syntetyku 3tys km ,
czy moge wrocic na 10w40 ??? czy to cos teraz pomoze ? czy juz zawsze bedzie pobieral ?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
fajnie,zalej znowu 10 i sprawdzaj czy ubywa...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
możesz napisać jakie to konkretnie oleje?
U mnie po zmianie 10w40 na 5w40 spalanie oleju spadło 3x - ale zmieniłem też markę oleju
Co do problemu - wróć do poprzedniego oleju
U mnie po zmianie 10w40 na 5w40 spalanie oleju spadło 3x - ale zmieniłem też markę oleju
Co do problemu - wróć do poprzedniego oleju
Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
Ja myślę, że płukanie i olej syntetyczny usunęły trochę nagaru, który uszczelniał silnik i powrót do poprzedniego oleju niewiele zmieni.
Re: Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
olej jaki mialem przedtem to 10w40 castrol magnatec, a olej jaki teraz zalalem to 5w40 motul,
tez mi sie wydaje, ze przejscie spowrotem na półsyntetyk nic nie da bo nagrar z silnika zostal wypukany, to juz lepiej jezdzic na syntetyku i dolewac, moze marke oleju zmienic na valvoline?
wady dolewania oleju ? ja widze zalety, ze silnik bedzie mial swiezy olej, lepsze smarowanie, dluzsza zywotnosc silnika ale jak ubywanie przekroczy 200ml na 1000km to zmienie na 10w40 chyba najlepsza opcja, a noz po dluzszym czasie spowrotem zrobi sie nagrar majac w silniku polsyntetyk
co o tym sadzicie?
tez mi sie wydaje, ze przejscie spowrotem na półsyntetyk nic nie da bo nagrar z silnika zostal wypukany, to juz lepiej jezdzic na syntetyku i dolewac, moze marke oleju zmienic na valvoline?
wady dolewania oleju ? ja widze zalety, ze silnik bedzie mial swiezy olej, lepsze smarowanie, dluzsza zywotnosc silnika ale jak ubywanie przekroczy 200ml na 1000km to zmienie na 10w40 chyba najlepsza opcja, a noz po dluzszym czasie spowrotem zrobi sie nagrar majac w silniku polsyntetyk
co o tym sadzicie?
Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
Jedna z wad jest uszkodzenie katalizatora a druga wypalanie sie zaworow poprzez wyzsza temperature spalania. Oczywiscie nie przytakich ilosciach... Bylo zalac 10w60 jak tak bardzo chciales syntetyk.
Re: Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
mialem kiedys zalany na probe 10w60 ale polsyntetyk
dodam jeszcze, ze gdzies mam wyciek , z tego co zaobserwowalem to z przodu auto wystajaca uszczelka miedzy misa olejowa, a blokiem silnika jest opocona olejem, nie wiem czy to poci sie z uszczelki misy czy moze splywa gdzies wyzej z silnika i zatrzymuje sie na laczeniu misy z blokiem zawsze po przyjechaniu mam kropke w garazu, ale na 10w40 bylo tak samo i nie ubywalo...
dodam jeszcze, ze gdzies mam wyciek , z tego co zaobserwowalem to z przodu auto wystajaca uszczelka miedzy misa olejowa, a blokiem silnika jest opocona olejem, nie wiem czy to poci sie z uszczelki misy czy moze splywa gdzies wyzej z silnika i zatrzymuje sie na laczeniu misy z blokiem zawsze po przyjechaniu mam kropke w garazu, ale na 10w40 bylo tak samo i nie ubywalo...
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
u mnie zmiana z magnateca 10w40 na motula 5w40 zaowocowała trzykrotnym spadkiem poboru oleju ...ciekawe o co chodzi. Płukanki nie robiłem ale na motulu zrobione z 60kkm i nic się nie zmieniło.
Re: Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
kolega tez tak zrobil jak ty i tez zaowocowalo to mniejszym poborem oleju dlatego nie zestanawiajac sie poszedlem w jego slady lecz u mnie to dopiero zaczelo brac
przypomne, ze u mnie nie bralo nic na 10w40, a zaczelo zlopac na 5w40
przypomne, ze u mnie nie bralo nic na 10w40, a zaczelo zlopac na 5w40
Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
A to ciekawe że olej kapał ale nie ubywało...czyli przybywało tyle co wykapało. Teraz kapie dalej ale przestało przybywać...Lu4Ke pisze:dodam jeszcze, ze gdzies mam wyciek , z tego co zaobserwowalem to z przodu auto wystajaca uszczelka miedzy misa olejowa, a blokiem silnika jest opocona olejem, nie wiem czy to poci sie z uszczelki misy czy moze splywa gdzies wyzej z silnika i zatrzymuje sie na laczeniu misy z blokiem zawsze po przyjechaniu mam kropke w garazu, ale na 10w40 bylo tak samo i nie ubywalo...
Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
zmiana lepkości oleju nie może powodować jego zwiększonego brania... chyba, że w tym magnatecu były jakieś dziwne dodatki uszlachetniające a motul to podróbka.
Re: Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
kropelka oleju po przejechaniu 20km naprawde nie jest to na tyle wyciek aby byl zauwazalny ubytek na bagnecie, auto mam dopiero rok i juz kilka zmian oleju, niektore wymuszone, np. zmiana lancuchow, niektore dla proby, ogolnie na kilku olejach przejechalem kilka tys od 1-5tys i tylko zmiana na olej syntetyczny widac ubytki,
mialem Liqui moly 10w40, motula 10w60, castrola 10w40 no i teraz nieszczesnego motula 5w40
zeczywiscie moze byc prawdopodobienstwo zakupu podrobionego oleju gdyz nawet oleje silnikowe teraz podrabiaja
https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y" onclick="window.open(this.href);return false;
motula kupilem z allegro u tego goscia
http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w4 ... OWU2M2Q%3D" onclick="window.open(this.href);return false;
mialem Liqui moly 10w40, motula 10w60, castrola 10w40 no i teraz nieszczesnego motula 5w40
zeczywiscie moze byc prawdopodobienstwo zakupu podrobionego oleju gdyz nawet oleje silnikowe teraz podrabiaja
https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y" onclick="window.open(this.href);return false;
motula kupilem z allegro u tego goscia
http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w4 ... OWU2M2Q%3D" onclick="window.open(this.href);return false;
Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
niestety wszystko podrabiają, tez z linku to dziwny jest z tym, że nie ma takiego małego czerwnego trójkącika przy etykietce, ale to tylko foto z neta jest..
Re: Zaczal brac olej po przejsciu z 10w40 na 5w40
o jakim trojkociku mowa? mozesz przytoczyc foto? u mnie nie ma zadnych trojkatow, jak sprawdzic orginalny olej?
zauwazylem tez cos dziwnego, baniak z olejem, a raczej z jego resztka lezy sobie dalej spokojnie na regale w garazu, a co ciekawe nalepki z butelki same sie odlepily, moze szukam na wyrost, moze zmiana temp w garazu skutkuje takimi zachowaniami ?
zauwazylem tez cos dziwnego, baniak z olejem, a raczej z jego resztka lezy sobie dalej spokojnie na regale w garazu, a co ciekawe nalepki z butelki same sie odlepily, moze szukam na wyrost, moze zmiana temp w garazu skutkuje takimi zachowaniami ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości