Przepustnica wyczyszczona po nagraniu filmu i dalejbjest to samo, mysle ze kwestia temperatury silnika nie powinna miec znaczenia skoro auto przeciez nie jest odpalone...
EDIT:
Dodałem jeszcze film jak wygląda sytuacja położenia pedału przyśpieszenia w VAG-COM.
4,7% - pedał całkowicie puszczony po czym go delikatnie wciskałem i położenie doszło do 0% (przy dodawaniu gazu) i później już stale rosło do 100%.
Może być ktoś taki miły i sprawdzić jak to wygląda u niego? W blokach pomiarowych silnika w jednej z pierwszych grup jest parametr pedału przyśpieszenia.
Myślę, że przy dodawaniu gazu nie powinno spadać z 4,7% do 0% tylko od samego początku rosnąć.....
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=baERyxoDSEU[/youtube]
Kontrolka EPC, problem z przepustnicą i EGR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Kontrolka EPC, problem z przepustnicą i EGR
Witam odgrzeje temat. Mam błędy p1553 oraz p1504. Jechałem na urlop w wrześniu, samochód szarpnął i padł nie odpalił. Oddałem do mechanika i pojechałem drugim. Jak się okazało u niego chodził bez zarzutu po postoju. Odebrałem go po powrocie i znów to samo. Miałem założony tani zamiennik EGR działał coś ok 1 roku. Wymieniłem na stary oryginalny, który zaraz łapał błąd EGR ale samochód palił bez problemu i jezdzil. Podczas autokalibracji LPG wyrzuciło błąd:
ciśnienie w kolektorze dolotowym nie prawidłowe i zaświeciła się kontrolka epc i ESP i od tej pory przy podpiętym EGR nie chce zgasnąć.
Oba EGR nie chciały się zaadoptować więc kupiłem oryginał używkę. Zaadoptował się bez problemu, gdy jest podpięty wywala błąd p1553 sygnał ciśnienia atmosferycznego poza zakresem. Brak reakcji na pedał gazu. Obroty chodzą pomiędzy 1100 a 1300faluja. Zaczyna kopcić na biało. Odpięcie EGR powoduje że samochód działa normalnie. Przepustnice podmieniłem. Czujnik Map i nic to nie dało. Zastanawiam się czy podczas tej autokalibracji LPG silnik szarpnął i wywalił te błędy, czy nie przestawił się rozrząd.
Przestawiony rozrząd powinien wywalać błędy przy odpiętym i podpiętym EGR to chyba nie powinno mieć znaczenia. Dodam, że samochód z odpiętym EGR nie wywala błędu oprócz odpietego EGR. Działa normalnie. Spalanie LPG w normie. Pytam zanim zabiorę się za sprawdzanie rozrządu czy to ma sens. Czytałem różne przypadki i właśnie sprawdzenie rozrządu mi zostało. A i jeszcze przy jeździe bez gazu w korku na LPG i pb samochód szarpie przód tył.
Silnik 1.6 16v azd 2002r
ciśnienie w kolektorze dolotowym nie prawidłowe i zaświeciła się kontrolka epc i ESP i od tej pory przy podpiętym EGR nie chce zgasnąć.
Oba EGR nie chciały się zaadoptować więc kupiłem oryginał używkę. Zaadoptował się bez problemu, gdy jest podpięty wywala błąd p1553 sygnał ciśnienia atmosferycznego poza zakresem. Brak reakcji na pedał gazu. Obroty chodzą pomiędzy 1100 a 1300faluja. Zaczyna kopcić na biało. Odpięcie EGR powoduje że samochód działa normalnie. Przepustnice podmieniłem. Czujnik Map i nic to nie dało. Zastanawiam się czy podczas tej autokalibracji LPG silnik szarpnął i wywalił te błędy, czy nie przestawił się rozrząd.
Przestawiony rozrząd powinien wywalać błędy przy odpiętym i podpiętym EGR to chyba nie powinno mieć znaczenia. Dodam, że samochód z odpiętym EGR nie wywala błędu oprócz odpietego EGR. Działa normalnie. Spalanie LPG w normie. Pytam zanim zabiorę się za sprawdzanie rozrządu czy to ma sens. Czytałem różne przypadki i właśnie sprawdzenie rozrządu mi zostało. A i jeszcze przy jeździe bez gazu w korku na LPG i pb samochód szarpie przód tył.
Silnik 1.6 16v azd 2002r
Re: Kontrolka EPC, problem z przepustnicą i EGR
Sprawdź na biegu jałowym jakie podciśnienie widzi sterownik ecu. Musisz też sprawdzić szczelność tej rurki która idzie od egr pod przepustnicę .
Re: Kontrolka EPC, problem z przepustnicą i EGR
O tej rurki nie sprawdzałem. Jutro ogarnę przy czasie i zobaczę. Dzięki za podpowiedź. A z tym rozrządem to raczej nie trafiona sugestia?
Re: Kontrolka EPC, problem z przepustnicą i EGR
Rozrząd to raczej ci się nie przestawił skoro na odpiętym EGR silnik pracuje dobrze. Skoro czujnik cit wyłapuje złe wartości podciśnienia w kolektorze to ewidentnie EGR nie zamyka się szczelnie lub nie otwiera się właściwie. Po otwarciu zaworu podciśnienia musi spaść o min 50 mbar.
Re: Kontrolka EPC, problem z przepustnicą i EGR
Witam przedmuchałem tą rurkę od przepustnicy do Egr niby nic tam nie było. Obroty skaczą od 900 do 1600. Ciśnienie Absolute Pres od 460 do 640 o ile z dobrych bloków odczytałem. Napięcie ładowania 13.9 V do 14.00V.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości