Witam,
Ostatnie jadąc moim golfem 4 1.4 16V Zapaliła mi się lampka od temperatury. Temperatura wskazywana na liczniku była poniżej 50 st. C, zresztą, dopiero co uruchomiłem silnik, gdy dojechałem do pracy otworzyłem maskę i zauważyłem, że nie ma płynu w zbiorniku wyrównawczym, Pamiętam, że jakieś 900 km temu dolewałem cieczy i było na minimum, po dolaniu 1 litra było max. Czyli ubywa około 500 ml na 900 km. O dziwo nigdzie nie widziałem wycieku, czytając forum dowiedziałem się, że przyczyną może być korek zbiornika, kupiłem nowy uzupełniłem do maxa płyn i zostawiłem samochód na noc w garażu. Rano zauważyłem, że na ziemi obok lewego przedniego koła jest mała plama niebieskiego płynu. Na początku myślałem, że jest to płyn od spryskiwaczy, ponieważ lewy spryskiwacz miał nieszczelny wężyk i podczas używania lało się z tej czarnej zaślepki pod maska, na zbiornik płynu hamulcowego i poniżej, ale jak później zauważyłem, płyn jest przezroczysty, tylko butelka była niebieska, więc ta mała plama nie była od spryskiwaczy. Wszedłem pod auto na kanale i były tam krople niebieskiego płynu, ale były one dziwnie umiejscowione bo od spodu skrzyni biegów, nigdzie z góry nic nie leciało, silnik mam suchy lekko zakurzony, więc wyraźnie byłoby widać skąd to leci. Nigdzie nie widzę wycieku płynu. Wymieniałem też akurat dzisiaj olej i filtr oleju, więc grzałem silnik dwa razy, nigdzie nie zauważyłem wycieku, termostat otwierał się prawidłowo, wentylatory tak samo. Pod korkiem oleju nie ma żadnego śluzu, w zbiorniku wyrównawczym nie ma plam oleju, Sprawdzałem w garażu podziemnym, gdzie było dość ciepło i nie zauważyłem, aby spaliny były białe przesadnie, wiadomo jest zima. Nie mam pojęcia gdzie mam szukać wycieku. Jedyny wąż, który był w miejscu gdzie jest plama i który wykazywał nieszczelność baardzo małą to ten ze zdjęcia, ale nie jestem pewien czy ten wąż jest od chłodzenia, czy od wspomagania. Chyba od chłodzenia, bo do chwili otworzenia termostatu był lekko ciepły, a potem już cieplejszy. Proszę powiedzcie mi czy to ten wąż i gdzie mam szukać wycieku?
Uciekający płyn chłodniczy, gdzie szukać? co to za przewód?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Uciekający płyn chłodniczy, gdzie szukać? co to za przewód?
Ten przewód to akurat jest wspomaganie także nie powinien Cię interesować. Masz LPG? Przebadaj wszystkie możliwe węże, albo przypatrz się od strony rozrządu czy z pompy nic nie leci bokiem. Gdzieś wyciek musi być. Pozostaje też nagrzewnica ale to byś czuł glikol w środku i miałbyś tłuste szyby. Sprawdzałeś może jak wygląda chłodnica zwłaszcza w dolnej części?
...
Uciekający płyn chłodniczy, gdzie szukać? co to za przewód?
Dzisiaj z rana znalazłem wyciek. Mianowicie proszę tylko o pomoc w ustaleniu co tam za uszczelka jest. Ewidentnie widać, że cieknie spod dolnej śruby chyba termostatu proszę o poprawienie mnie jeśli się mylę i nie jest to termostat. W załączniku zdjęcia, na których jest zaznaczony na czerwono. Podczas wczorajszej wymiany oleju i mocnym rozgrzaniu silnika płyn musiał wyparować dlatego nie widziałem miejsca wycieku, ale z rana od razu zajrzałem pod maskę i było już bardziej mokro, widocznie musiało się bardziej rozszczelnić. Z książki serwisowej widzę,m że jest tam o-ring, mam racje?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Uciekający płyn chłodniczy, gdzie szukać? co to za przewód?
Dobrze kombinujesz. Jest to obudowa termostatu. Odkręć te dwie śrubki i zobacz jak się ma sytuacja z oringiem w środku. Albo się podwinął i przepuszcza albo jest zerwany gwint (niestety plastikowy) i dolna śrubka nie dociska poprawnie obu części do siebie.
...
Uciekający płyn chłodniczy, gdzie szukać? co to za przewód?
Na pewno wg. Ciebie jest to gwint plastikowy? Bo z tego co na oko patrzyłem to plastikowa jest tylko ta obudowa na której nałożony jest wąż, a przykręcane jest bezpośrednio do bloku silnika. Dzisiaj jeszcze to sprawdzę dokładnie, bo wydawało mi się, że jest to blok silnika. Jakby się okazało, że to plastik, to macie jakieś pomysły jak ten gwint naprawić? Przegwintować, jakiejś poxiliny tam nakleić do środka i wkręcić śrubę posmarowaną olejem? albo jak nazywa się ta część w której jest gwint zerwany, żebym to mógł znaleźć na allegro/olx?
Chybga jednak masz racje, jest to z plastiku, bo to dokładnie chyba ta część:
http://allegro.pl/obudowa-termostatu-go ... 73286.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chybga jednak masz racje, jest to z plastiku, bo to dokładnie chyba ta część:
http://allegro.pl/obudowa-termostatu-go ... 73286.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Uciekający płyn chłodniczy, gdzie szukać? co to za przewód?
Odkręć i się przekonaj co jest powodem wycieku. Na 100% cała obudowa termostatu jest wykonana z tworzywa. Całość zaś jest przykręcana do bloku silnika. Odkręć tylko dekielek ze zdjęcia pod którym jest termostat.
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości