[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw gru 08, 2016 18:36
[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie
Witam.
Posiadam Golf 4 1.6 SR z 1999 w skrzyni automatycznej.
Problem polega na tym, że samochód pożera ogromne ilości paliwa.
Po zatankowaniu, spalił ok 4-5l paliwa w mieście, przy niewielkiej ilości postojów po zaledwie 20km.
Co poza tym w aucie jest "nie tak"?
- Termostat lub wskaznik paliwa wariuje( nie dobija do 90 stopni, raczej tak do 70-75 ) w czasie jazdy i często sobie skacze od tych 90 do zera,
jakby czasami nie łapał.
- Jest świeżo po wymianie rozrządu, oleju, filtrów.
Silnik działa cicho, ma moc, nie kopci i komputer nie pokazuje błędów.
Czy ten termostat lub wskaznik paliwa moze mieć aż takich wpływ na spalanie, czy to auto aż tak duzo ciągnie ?
Posiadam Golf 4 1.6 SR z 1999 w skrzyni automatycznej.
Problem polega na tym, że samochód pożera ogromne ilości paliwa.
Po zatankowaniu, spalił ok 4-5l paliwa w mieście, przy niewielkiej ilości postojów po zaledwie 20km.
Co poza tym w aucie jest "nie tak"?
- Termostat lub wskaznik paliwa wariuje( nie dobija do 90 stopni, raczej tak do 70-75 ) w czasie jazdy i często sobie skacze od tych 90 do zera,
jakby czasami nie łapał.
- Jest świeżo po wymianie rozrządu, oleju, filtrów.
Silnik działa cicho, ma moc, nie kopci i komputer nie pokazuje błędów.
Czy ten termostat lub wskaznik paliwa moze mieć aż takich wpływ na spalanie, czy to auto aż tak duzo ciągnie ?
[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie
Skoro silnik pracuje sobie ciągle jakby był zimny to się nie dziw że dużo pali. Popatrz na czasy wtrysku paliwa na biegu jałowym oraz jak pracuje sonda.
[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie
Miałem podobną sytuację w moim Golfie 1.4. Najpierw wymieniłem termostat, przez krótki okres było ok. Potem sytuacja się powtórzyła. Okazało się, że winę za taki obrót sprawy ponosił czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Sprawdź ten element, może w nim tkwi problem, o którym napisałeś.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw gru 08, 2016 18:36
[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie
Ale że miał kolega wysokie spalanie, czy tylko to że czujnik wariował ?
[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie
Wymień termostat, bo opisane przez ciebie objawy pasują do uszkodzonego (zawieszony w pozycji "otwarty") termostatu. możesz najpierw sprawdzić, aby nie wymieniać w ciemno. Odpal zimny silnik, po kilu minutach sprzawdź węże(ten do nagrzewnicy i ten do chłodnicy). Jeśli oba są ciepłe, to - wymień termostat. Obieg płynu do chłodnicy powinien otwierać się dopiero po nagrzaniu (osiągnięciu temperatury około 90 stopni).
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie
Skoro wskazówka potrafi "skakac" od 90 do 0...tzn ze czujnik nawala
Oczywiście nie oznacza to że termostat jest ok...
Oczywiście nie oznacza to że termostat jest ok...
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw gru 08, 2016 18:36
[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie
Dziekuje za odpowiedzi.
Juz jestem umówiony na wymiane czujnika oraz termostatu.
Co do czujnika, to wydaje mi sie ze jest on sprawny, ale nie do konca.
Gdy silnik sie nagrzewa, to wskazuje normalnie coraz wyzsza temperature, na postoju dochodzi do 90, a w czasie jazdy
ok 60-70 co by wskazywalo na termostat. Czasami po prostu skacze z temp. ktora obecnie wskazuje do 0 i itd..
Juz jestem umówiony na wymiane czujnika oraz termostatu.
Co do czujnika, to wydaje mi sie ze jest on sprawny, ale nie do konca.
Gdy silnik sie nagrzewa, to wskazuje normalnie coraz wyzsza temperature, na postoju dochodzi do 90, a w czasie jazdy
ok 60-70 co by wskazywalo na termostat. Czasami po prostu skacze z temp. ktora obecnie wskazuje do 0 i itd..
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie
czyli czujnik nie działa prawidłowo...i to jest potwierdzenie na 100% (oczywiście jeszcze mogą być problemy z wiązką)...a to że w innych przypadkach wydaje się że termostat niedomaga, na to potwierdzenia nie ma...więctermostatu nie wymieniaj jeśli jest dobry - jak sprawdzić masz napisane trzy posty wyżejpatryk4544 pisze:Czasami po prostu skacze z temp. ktora obecnie wskazuje do 0 i itd..
[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie
Patryk, rób jak mówi, a raczej pisze Qto... Powtarzam to, co pisałem wcześniej: też mi wskazówka skakała, palił więcej niż normalnie. Czujnik był walnięty, po wymianie silnik nawet szybciej zaczął osiągać temperaturę roboczą.
[MK4] 1.6 SR 1999 - Ogromne spalanie
Prawdopodobnie masz padnięty i czujnik i termostat. Sprawdziłeś działanie (moment otwarcia) termostatu?
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości