Gasnący silnik podczas jazdy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Gasnący silnik podczas jazdy
Ok zrobiłem jak mówiłeś.
Oczywiście przed mierzeniem włączyłem wszystkie odbiorniki tj. radio, dmuchawa, grzanie szyby.
Napięcie na aku wyniosło ~13.7V a na zacisku alternatora 13.8V
Oczywiście przed mierzeniem włączyłem wszystkie odbiorniki tj. radio, dmuchawa, grzanie szyby.
Napięcie na aku wyniosło ~13.7V a na zacisku alternatora 13.8V
Re: Gasnący silnik podczas jazdy
Nie jest ok, mój błąd.
Wyniosło ~12.7V na aku oraz 12.8 na alternatorze.
Wyniosło ~12.7V na aku oraz 12.8 na alternatorze.
Gasnący silnik podczas jazdy
No to skoro masz 12,8 na zacisku altka to sam widzisz że alternator nie ładuje dobrze. Zrób taki sam pomiar tylko odepnij ten gruby przewód z tej puszki nad aku tylko tak aby nie dotknął masy. Jeżeli napięcie wzrośnie do 14 to winnym będzie aku.
Gasnący silnik podczas jazdy
Ok zrobiłem pomiar.
Teraz mam pytanie, skąd bierze się napięcie 24V gdy je mierzę pomiędzy alternatorem(gruby czarny przewód) a masą?
Jeżeli odpiąłem wtyczkę od alterantora od jego wzbudzenia i na niej zmierzyłem napięcie to miałem >14V
Gdy wszystko podpiąłem do kupy to pokazuje jak na zdjęciu (włączone ogrzewanie tylnej szyby oraz na połowę nadmuch)
Teraz mam pytanie, skąd bierze się napięcie 24V gdy je mierzę pomiędzy alternatorem(gruby czarny przewód) a masą?
Jeżeli odpiąłem wtyczkę od alterantora od jego wzbudzenia i na niej zmierzyłem napięcie to miałem >14V
Gdy wszystko podpiąłem do kupy to pokazuje jak na zdjęciu (włączone ogrzewanie tylnej szyby oraz na połowę nadmuch)
Gasnący silnik podczas jazdy
To jest oczywiście na jałowym, ale jeżeli włączę światła i mocniej dmuchawę to spada do ok 12.8V
Gasnący silnik podczas jazdy
Na jałowym może tak się działać przy max obciążeniu. Z pewnością jak zwiększyć obroty do ok 1100 to będzie już min 13,7v. To wynika z charakterystyki alternatora.
Gasnący silnik podczas jazdy
Ale to też cały czas się nie dzieje, teraz jak pójdę odpalić auto i wszystko po włączam to będzie ~14V
Ale jak chwilę pojeżdżę (10min) i silnik się rozgrzeje to już spadnie do 13V.
A przy zmianie biegów nawet bez dużego obciążenia spada do ~13V
Ale jak chwilę pojeżdżę (10min) i silnik się rozgrzeje to już spadnie do 13V.
A przy zmianie biegów nawet bez dużego obciążenia spada do ~13V
Gasnący silnik podczas jazdy
To wygląda na to że zbyt mocno rośnie oporność wraz z nagrzewaniem się alternatora.
Gasnący silnik podczas jazdy
Ok, a da się coś z tym zrobić lub czego to może być wina? Bo ewidentnie jest nie tak i nie powinno tak być.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pn sty 09, 2017 16:27
Re: Gasnący silnik podczas jazdy
Witam, podepnę sie pod temat jeśli można;] U mnie jest problem taki, że w trakcie jazdy traci moc, praktycznie gaśnie. Przejadę z 20m i ożywa... Nie ma reguły kiedy się to stanie, nie wyświetla żadnych błędów, żadne kontrolki sie nie zaświecają. Akumulator dziś wkładałem naładowany, wcześniej nie miałem takich problemów. Zaświeciła mi sie rezerwa przy okazji tych incydentów i zastanawiam się czy moze jakieś kiepskie paliwo albo co przymarzło od tych mrozów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości