problem z obrotami

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

GAGUŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob mar 26, 2016 15:04

problem z obrotami

Post autor: GAGUŚ » sob mar 26, 2016 15:35

witam mam problem z golfem 4 1.4 16V AKQ a mianowicie podczas zmiany biegów po wciśnięciu sprzęgła obroty się podnoszą . wymieniona została przepustnica i czujnik temperatury niestety nic nie pomogło dodam też że pracuje tak tylko gdy jest zimny nie wiem za co jeszcze się zabrać żeby bez potrzeby nie wymieniać dobrych części :-(



ridernr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob lut 12, 2011 01:41
Lokalizacja: Nowa Ruda

problem z obrotami

Post autor: ridernr » sob mar 26, 2016 16:55

Adaptacja przepustnicy zrobiona ?



GAGUŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob mar 26, 2016 15:04

problem z obrotami

Post autor: GAGUŚ » sob mar 26, 2016 18:09

adaptacja była robiona komputer nie znalazł żadnego błędu ;(



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

problem z obrotami

Post autor: marcin7x5 » sob mar 26, 2016 18:13

Odłącz egr i zobacz czy to zaniknie.



GAGUŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob mar 26, 2016 15:04

problem z obrotami

Post autor: GAGUŚ » sob mar 26, 2016 18:55

ok spróbuje a gdzie sie on znajduje i jak go odłączyć ? wcześniej na forum czytałem właśnie o tym zaworze EGR ale jak zapytałem sie znajomego mechanika to mi odradził po czym stwierdził że w silnikach benzynowych takich zaworów nie ma . a może mi ktoś wyjaśnić jak taki zawór działa i co ma wspólnego z obrotami



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

problem z obrotami

Post autor: marcin7x5 » ndz mar 27, 2016 10:44

W pewnych dogodnych okolicznościach do kolektora ssącego wrzucane są spaliny aby zaspokoić ekologów. Za to właśnie odpowiada egr. Może być sterowany pod ciśnieniem ku elektrycznie przez ecu silnika. W twoim silniku prawdopodobnie jest sterowany jest pod ciśnieniem. Trzeba zdjąć wężyk z zaworu i go zaślepić np śrubką. Zawór znajdziesz po stronie kolektora wydechowego obok czujnika oleju.



GAGUŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob mar 26, 2016 15:04

Re: problem z obrotami

Post autor: GAGUŚ » ndz mar 27, 2016 12:32

ok dziękuje za informacje . zauważyłem też że znacznie więcej pali czy może mieć to jakieś znaczenie z tymi obrotami ??



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

problem z obrotami

Post autor: marcin7x5 » pn mar 28, 2016 10:58

I tak i nie. Jak masz vaga to sprawdź czasy wtrysku na biegu jałowym.



GAGUŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob mar 26, 2016 15:04

Re: problem z obrotami

Post autor: GAGUŚ » pn mar 28, 2016 11:35

ostatnio jak mechanik podłączył pod komputer to stwierdził że spalanie jest ok ale według mnie to samochód nie powinien palić więcej niż 10 litrów na 100 przy normalnej jeździe a mi wychodzi że nawet potrafi i 12 spalić ;(



GAGUŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob mar 26, 2016 15:04

problem z obrotami

Post autor: GAGUŚ » pn mar 28, 2016 15:54

chciałbym sie dowiedzieć jakiego koloru i jakie nr ma orginalny czujnik temperatury do silnika 1.4 16v AKQ I NR przepustnicy orginalnej bo może to winna tych zamienników że on tak pracuje



jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

problem z obrotami

Post autor: jan1966 » pn mar 28, 2016 15:59

A sonde lambda masz dobrą ona też odpowiada za duże spalanie



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

problem z obrotami

Post autor: marcin7x5 » pn mar 28, 2016 17:26

Przy normalnej jeździe do 100km/h to nie powinien spalić więcej niż 7l w trasie. Chyba że te pomiary robisz przejeżdżając krótkie dystansy tak że nawet silnik się dobrze nie rozgrzeje. Duży wpływ ma też stan układu zapłonu.



GAGUŚ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob mar 26, 2016 15:04

problem z obrotami

Post autor: GAGUŚ » śr mar 30, 2016 19:38

codziennie pokonuje jakieś 25km w czym z 2km w małym miasteczku . świece, przewody i cewka zostały wymienione co prawda na zamienniki lecz dobrej jakości. wracając do mojego postu z obrotami znajomy mówił że mógł ktoś zamienić czujniki temperatury bo z tego co wiem do tego modelu silnika jest co najmniej 5 rodzaju czujników różnią się kostkami i kolorami i chciałbym się dowiedzieć co oznaczają te kolory i jaki kolor orginalnie szedł w silniku z kodem AKQ .



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

problem z obrotami

Post autor: marcin7x5 » śr mar 30, 2016 20:11

Nr znajdziesz na forum a kolor ma zielony. Wtyczka na 4 piny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości