Golf IV 1.6 16V AZD, strzela, szarpie, ciężko odpala (cewki)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SzaryKot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr mar 02, 2016 18:10

Golf IV 1.6 16V AZD, strzela, szarpie, ciężko odpala (cewki)

Post autor: SzaryKot » śr mar 02, 2016 19:29

Witam!

Panowie, przeważnie tylko przegląd wasze forum, ponieważ jestem od pół roku posiadaczem Golf-a IV z instalacją LPG, lecz dzisiaj chciałbym was zapytać o pewną kwestię.

Ogólnie sprawa ostatnio wygląda następująco:
- samochód ciężko odpala, tzn. nie pamiętam kiedy odpalił od pierwszego przekręcenie kluczyka na "zimnym". Za drugim razem zapala zawsze, bez dodawania gazu, czasami telepie budą. Rozgrzany pięknie odpala od strzała.
- podczas uruchamiania samochodu, z wydechu, bądź "silnika", śmierdzi spalinami/niespaloną benzyną przez parę chwil.
- auto charakterystycznie "pufa" z wydechu i przy jeździe "poszarpuje" podczas dodawania gazu, do jakiś 3000 obrotów.
- wolne obroty nie są zbyt równe.

Samochód sprawdzał mój kolega, ogólnie mówi że silnik jest w dobrym stanie, kompresja bardzo dobra i równa na wszystkich cylindrach. Profilaktycznie wymieniliśmy świece na dedykowane do tego modelu, bodajże NGK, wyczyściliśmy przepustnicę na błysk, wymieniliśmy filtr powietrza a wtryski zostały wysłane do sprawdzenia, czyszczenia i zostały ponownie zamontowane. Problem niestety dalej nie ustępuje.

Jeśli chodzi o diagnozę samochodu to jedyny błąd jaki się pojawia to "Cylinder 3 - missfire", razem z żółtą ikonką silnika na liczniku, czasami nawet migającą. Jednak po godzinie ta kontrolka gaśnie i przez parę dni się nie pojawia.

Doradzano nawet tutaj na forum, żeby zamienić cewki miejscami i zobaczyć czy błąd nie przenosi nie na inny cylinder. Wnioski są takie, że robione było to już 2 razy i ciągle tylko na 3-cim cylindrze wypada zapłon (licznik missfire w grupie bodajże 15 i 3 kolumnie (3 cyl) sięga ponad 60-70). Wtyczki wyglądają w porządku, choć ze względu na montaż gazu przez poprzedniego właściciela przy "kablach" jest lekki bałagan i nie są one w najlepszym stanie.

W związku z tym prosiłbym o poradę od czego zacząć szukać przyczyny w związku z taką sytuacją, bo mi powoli kończą się pomysły i o nazwę tychże "kabelków zapłonowych", bo absolutnie w żadnym sklepie nie mogę ich znaleźć :otepienie:



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Golf IV 1.6 16V AZD, strzela, szarpie, ciężko odpala (cewki)

Post autor: marcin7x5 » czw mar 03, 2016 07:55

Skoro masz wypadanie zapłonu ciągle na 3 cylindrze to lepiej sprawdź głowicę. W tych silnikach lubią podpalić się zawory wydechowe. Przewodów samych nie kupisz do cewek bo jest to cała wiązka.



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

Golf IV 1.6 16V AZD, strzela, szarpie, ciężko odpala (cewki)

Post autor: kolunio21 » pt mar 04, 2016 11:40

Czasami bywa też że sterownik pada i tak sie dzieje, opcji jest kilka tak jak kolega napisał wyżej głowica, może tez być cos z dołem silnika znam taki przypadek. Albo wiązka do wtyczek gdzie ma przerwę i tak sie dzieje.
Zacznij sprawdzanie od najprostszych przyczyn, jak nie pomoże to wtedy trzeba będzie zdjąć glowice.



SzaryKot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr mar 02, 2016 18:10

Golf IV 1.6 16V AZD, strzela, szarpie, ciężko odpala (cewki)

Post autor: SzaryKot » śr mar 16, 2016 17:43

Sprawdziłem dzisiaj oporności wszystkich cewek i są jednakowe, więc je na razie odpuściłem. Kupiłem dodatkowo fajny klucz do świec i wykręciłem oraz oglądnąłem świece na cylindrze, który miał tyle missfire-ów. Podmieniłem świecę na inną, bez rezultatu.

Ponieważ świeca jak i cewka wyglądała w porządku, a zamiana cewek nic nie dała, postanowiłem wziąć się za wtryski i je obejrzeć. Jeden z nich, akurat ten na 3-cim cylindrze miał wtyczkę innego koloru (bodajże czarną, pozostałe 3 szare), co dało mi do myślenia, że może ten wtrysk już był kiedyś wymieniany. Odkręciłem listwę wtryskową, zamieniłem wtryski miejscami (3->4, 4->3), odpaliłem samochód z laptopem na kolanach, potestowałem go trochę i od dziwo absolutne 0 missfire-ów na 3cim cylindrze, za to zaczęły pojawiać się na 4-tym (w okolicach 5-15). Także wydaje mi się, że znalazłem winowajcę i będzie to wtrysk :bajer:

Ps. zaufałem koledze co do tego że sprawdzał i czyścił wtryskiwacze, ale widzę że jednak trzeba dzielić to co mówi przez pół.

Mimo wszystko dzięki wam wszystkim za pomoc i proszę o dopisanie do tematu "rozwiązany" :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości