Witam serdecznie,
Panowie w AQP muszę wymienić obie sondy tzn regulującą i diagnostyczną.
Przy tej drugiej u dostawcy pojawia mi się 2 warianty: montaż z lewej stron i montaż z prawej strony.
Czy ktoś może dobierał się do tych sond w 2.8 AQP?
Jestem daleko od auta i nie mam możliwości sprawdzenia niestety.
Może ktoś wie która (lewa czy prawa) pasuje do AQP bez problemów....
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam!
Dany
Sondy Lambda Golf VR6 AQP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Sondy Lambda Golf VR6 AQP
Ostatnio zmieniony śr mar 02, 2016 13:34 przez dany_47, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
sondy lambda mk4 AQP
kilka telefonów do serwisu i się trochę wyjaśniło.
V6 ma 4 sondy.
B1 S1
B1 S2
B2 S1
B2 S2
Udało się też ustalić, że S1 to sonda przed katalizatorem a S2 to sonda za katalizatorem.
Pozostaje rozstrzygnięcie czy siedząc w aucie B1 to lewa strona [kierowca] czy prawa [pasażer].
Może ktoś już z tym miał do czynienia?
V6 ma 4 sondy.
B1 S1
B1 S2
B2 S1
B2 S2
Udało się też ustalić, że S1 to sonda przed katalizatorem a S2 to sonda za katalizatorem.
Pozostaje rozstrzygnięcie czy siedząc w aucie B1 to lewa strona [kierowca] czy prawa [pasażer].
Może ktoś już z tym miał do czynienia?
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
sondy lambda mk4 AQP
Witam ponownie, niestety muszę odgrzać temat.
Czy ktoś z Was potrafi mi wyjaśnić pewną rzecz....?
Zamówiłem sondy do auta wedle katalogu, regulacyjne [przed kata], miały być obie takie same i tak więc zamówiłem.
Sondy przyszły i przeleżały 2 miesiące prawie i dziś był montaż.
I ZONK! Na fot widać 4 kostki.
1 brąz 6-pin
1 czar 6-pin
1 brąz 3/4-pin
1 czar 3/4-pin
Sondy regulacyjne to sondy 6 pin, mechanik wziął się za robotę, wymienił pierwszą czarną 6 pin. wszystko super.
Zabrał się za drugą, brązowa 6-pin nie pasuje. wtyczka jest inna.
Czy ktoś z Was zmieniał sondy w 2.8 VR6 AQP?
Taki sam meksyk mieliście?
Z sondy z brązową wtyczką spisałem numer części, zaatakowałem Pana który mi sondy sprzedał, sprawdził w katalogu i wedle katalogu sonda została dobrana dobrze.
Numer części sond zamówionych [BOSCH] odpowiada numerowi na sondzie.
Różnica to wtyczka.
Co czynić w tej sytuacji?
Jak po numerze sondy nie idzie dobrać to jak teraz znaleźć odpowiednią? :/
Czy ktoś z Was potrafi mi wyjaśnić pewną rzecz....?
Zamówiłem sondy do auta wedle katalogu, regulacyjne [przed kata], miały być obie takie same i tak więc zamówiłem.
Sondy przyszły i przeleżały 2 miesiące prawie i dziś był montaż.
I ZONK! Na fot widać 4 kostki.
1 brąz 6-pin
1 czar 6-pin
1 brąz 3/4-pin
1 czar 3/4-pin
Sondy regulacyjne to sondy 6 pin, mechanik wziął się za robotę, wymienił pierwszą czarną 6 pin. wszystko super.
Zabrał się za drugą, brązowa 6-pin nie pasuje. wtyczka jest inna.
Czy ktoś z Was zmieniał sondy w 2.8 VR6 AQP?
Taki sam meksyk mieliście?
Z sondy z brązową wtyczką spisałem numer części, zaatakowałem Pana który mi sondy sprzedał, sprawdził w katalogu i wedle katalogu sonda została dobrana dobrze.
Numer części sond zamówionych [BOSCH] odpowiada numerowi na sondzie.
Różnica to wtyczka.
Co czynić w tej sytuacji?
Jak po numerze sondy nie idzie dobrać to jak teraz znaleźć odpowiednią? :/
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
sondy lambda mk4 AQP
o katalogach piszesz...numerach...może rzuć jakimiś numerami? Co było/jest w aucie, co kupiłeś
oryginalnie nie są takie same...nie wiem czym się różnią (być może bzdurą jak długość kabla) ale nie są takie samedany_47 pisze:miały być obie takie same i tak więc zamówiłem
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
sondy lambda mk4 AQP
Mnóstwo telefonów, zdjęć, przesyłania numerów części itp....
Oczywiście wszyscy wiemy że VR6 ma 4 sondy z racji 6 cylindrów.
I oczywiście wiemy że 2 są przed katem a kolejne 2 za katem.
Dzwoniąc do ASO VW, Intercars'u, BOSCH'a i sprzedawcy gdzie zakupiłem sondy uzyskałem informację że OBIE SONDY REGULUJĄCE DAWKĘ PALIWA [przed katem] SĄ IDENTYCZNE.
Nr części z katalogu BOSCH: 0 258 007 351 zastąpiona sondą o końcówce 090.
Nr części z VW: 1K0998262D [po przełożeniu na nr części BOSCH daje 0 258 007 351]
Schodząc pod auto, do wymiany, okazało się że nie są. Nie tyle same sondy [wyglądają identycznie, żadnych różnic] co wtyczka.
Kolorami wtyczek rozróżnione są "B1" i "B2" czyli strona pasażera [czarna] i strona kierowcy [brąz]
Duża wtyczka to sonda regulująca "S1" [przed katem] mała wtyczka to diagnostyczna "S2" [za katem]
Bosch i ASO rozkładają ręce, nie potrafią wyjaśnić zaistniałej sytuacji. Obie firmy twierdzą że to totalny bezsens na 2 identyczne sondy robić 2 różne wtyczki gdzie przecież obie mają takie same zadanie, ilość kabli, połączenie.
W moim aucie nie widać śladów przerabiania instalacji elektrycznej przy wtyczce. Wszystko fabrycznie pozabezpieczane a sondy od nowości nie wymieniane, stare sondy mają znaczki VW i oryginalny numery części.
BOSCH kazał zwrócić się do ASO VW w celu dokupienia odpowiedniej sondy ale ASO oferuje przecież sondy BOSCH'a czyli w tym przypadku sondę regulującą o czarnej wtyczce [pasującej tylko ze str pasażera].
Pozostało mieć nadzieję że wtyczki brązowa i czarna układ kabli mają taki sam. Wówczas trzeba będzie coś podpiłować, pozmieniać żeby wtyczka weszła w gniazdo.
Można by rzec "po co tyle krzyku, przypiłuj/podetnij wtyczkę i po kłopocie" aleeeeeee.....
Gdzie sens i gdzie logika. Wydaje człowiek prawie 1000PLN, [cena w ASO około 2000PLN za 2 sondy] i koniec końców okazuje się że do Twojego auta na rynku jest tylko 1 sonda, drugiej nie ma
Co śmieszniejsze nawet ASO VW nie pomoże, mało tego - oni sami te sondy oferują i twierdzą że obie są takie same
Na otarcie łez dostałem informację że informacja o zaistniałym problemie czyli niedopasowaniu wtyczki do jednej z sond, przekazano do centrali BOSCH'a.
Co prawda nie wydaje mi się żeby coś w tej kwestii zmienili ale cóż.. miejmy nadzieje że się poprawią
Jutro wchodzę pod auto sprawdzić układ kabli i jeśli się zgadza to zajmę się spasowaniem wtyczek.
Na koniec podepnę kompa sprawdzę co powie VAG.
Napiszę tutaj o efektach.
Temat może się przyda właścicielom VR6 AQP.
Oczywiście wszyscy wiemy że VR6 ma 4 sondy z racji 6 cylindrów.
I oczywiście wiemy że 2 są przed katem a kolejne 2 za katem.
Dzwoniąc do ASO VW, Intercars'u, BOSCH'a i sprzedawcy gdzie zakupiłem sondy uzyskałem informację że OBIE SONDY REGULUJĄCE DAWKĘ PALIWA [przed katem] SĄ IDENTYCZNE.
Nr części z katalogu BOSCH: 0 258 007 351 zastąpiona sondą o końcówce 090.
Nr części z VW: 1K0998262D [po przełożeniu na nr części BOSCH daje 0 258 007 351]
Schodząc pod auto, do wymiany, okazało się że nie są. Nie tyle same sondy [wyglądają identycznie, żadnych różnic] co wtyczka.
Kolorami wtyczek rozróżnione są "B1" i "B2" czyli strona pasażera [czarna] i strona kierowcy [brąz]
Duża wtyczka to sonda regulująca "S1" [przed katem] mała wtyczka to diagnostyczna "S2" [za katem]
Bosch i ASO rozkładają ręce, nie potrafią wyjaśnić zaistniałej sytuacji. Obie firmy twierdzą że to totalny bezsens na 2 identyczne sondy robić 2 różne wtyczki gdzie przecież obie mają takie same zadanie, ilość kabli, połączenie.
W moim aucie nie widać śladów przerabiania instalacji elektrycznej przy wtyczce. Wszystko fabrycznie pozabezpieczane a sondy od nowości nie wymieniane, stare sondy mają znaczki VW i oryginalny numery części.
BOSCH kazał zwrócić się do ASO VW w celu dokupienia odpowiedniej sondy ale ASO oferuje przecież sondy BOSCH'a czyli w tym przypadku sondę regulującą o czarnej wtyczce [pasującej tylko ze str pasażera].
Pozostało mieć nadzieję że wtyczki brązowa i czarna układ kabli mają taki sam. Wówczas trzeba będzie coś podpiłować, pozmieniać żeby wtyczka weszła w gniazdo.
Można by rzec "po co tyle krzyku, przypiłuj/podetnij wtyczkę i po kłopocie" aleeeeeee.....
Gdzie sens i gdzie logika. Wydaje człowiek prawie 1000PLN, [cena w ASO około 2000PLN za 2 sondy] i koniec końców okazuje się że do Twojego auta na rynku jest tylko 1 sonda, drugiej nie ma
Co śmieszniejsze nawet ASO VW nie pomoże, mało tego - oni sami te sondy oferują i twierdzą że obie są takie same
Na otarcie łez dostałem informację że informacja o zaistniałym problemie czyli niedopasowaniu wtyczki do jednej z sond, przekazano do centrali BOSCH'a.
Co prawda nie wydaje mi się żeby coś w tej kwestii zmienili ale cóż.. miejmy nadzieje że się poprawią
Jutro wchodzę pod auto sprawdzić układ kabli i jeśli się zgadza to zajmę się spasowaniem wtyczek.
Na koniec podepnę kompa sprawdzę co powie VAG.
Napiszę tutaj o efektach.
Temat może się przyda właścicielom VR6 AQP.
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości