witam!
panowie problem stary jak świat i wiem że było wałkowane itd...
Kolega ma takie mk4 z 99roku. Przepustnica wyczyszczona zaadaptowana, pojeździł 3miesiące i poroblem wrócił.
Po odpaleniu zimnego gaśnie, trzeba trzymać gaz żeby chodzi. Po rozgrzaniu lepiej ale czasami zgaśnie. Obroty na zimnym często na poziomie 500-600
na ciepłym w granicach 800 ale bardzo mocno reaguje na obciązenie własnie spadkiem obrotów. Np właczymy klime grzanie szyby i obroty schodzą na 600.
komp pokazuje bląd przepsutnicy itd
czyszczenie nic nie pomogło więc przyszła nowa;)
po założeniu na zimnym pyk i chodzi. Do rozgrzania wszystko wyglądało ok, lekko falował czasami ale było okey. Na ciepłym skasowane błedy, adaptacja i jazda. Wszystko dobrze. Zostawiony na noc na dworze, odpalony wszystko okey. Nagle podczas jazdy przy równych obrotach 2tys poczułem szarpnięcie, potem znowu.
Po czym wcisnąłem sprzęgło patrzę na obroty a one lekko falują 900-1100. Po chwili jazdy ustało, obroty wszystko okey.
Szarpniecia najlepiej czuć właśnie przy równomiernej jeździe ok 2tys albo przy odejmowaniu gwałtownym nogi z gazu.
Ogólnie nie to auto ale pozostały te szarpnięcia i czasami zafalują.
Co może być przyczyną tych szarpnięć przy równych obrotach?? No chyba nowa przepustnica się nie zepsuła...
Sprawdziłem czujnik temp na zegarze 90stoi w kompie 75st. Ale jakiś margines jest dopuszczalny więc myślę że on działa prawidłowo.
Przeczytałem gdzieś że może zawór egr powoduje takie dziwne akcje, co Wy na to?
Ponownie przepustnica 1,4 16v...prosze o pomoc
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ponownie przepustnica 1,4 16v...prosze o pomoc
kawowy19, 75 C to za mało ma być 85C wiec termostat do wymiany co do szarpnieć przeczysc ten EGR . podczas jazdy w bloku 76 podgladnij jak pracuje czy czasem jak szwankuje nie ma tych szarpniec.
Ponownie przepustnica 1,4 16v...prosze o pomoc
termostat chyba nie bo rozgrzewa się normalnie itd.
to czujnik pisałem że na liczniku jest 90 a na kompie 75 więc myślę że delikatnie zaniża aczkolwiek tez dopuszczalna jest jakaś tam tolerancja co do wskazań
z egerm sprawdze, bo myślę że on tam może coś mi mieszać. w 76 bloku jakie wartości powinny być? czy on działa na zasadzie 0/1 czy co tam pokazuje.
Czy na wolnych obrotach powinna wartość być stała czy jak to wygląda?
to czujnik pisałem że na liczniku jest 90 a na kompie 75 więc myślę że delikatnie zaniża aczkolwiek tez dopuszczalna jest jakaś tam tolerancja co do wskazań
z egerm sprawdze, bo myślę że on tam może coś mi mieszać. w 76 bloku jakie wartości powinny być? czy on działa na zasadzie 0/1 czy co tam pokazuje.
Czy na wolnych obrotach powinna wartość być stała czy jak to wygląda?
Ponownie przepustnica 1,4 16v...prosze o pomoc
kawowy19, może być czujnik walnięty ale raczej wątpię . tez miałem temp około 79C i w ASO kazali wymienić termostat, po wymiwanie trzymie 87C na tych mrozach a temperatura otwarcai to 87C . to co pokazuje na liczniku jest zbędne tak zawyza ponieważ optymalna praca silnika jest 80 a 100C i temu pokazuje ze jest 90 na liczniku a sterownik ma tylko okoloł 80C . EGR pokazuje procentowo czyli jaka jest zadana i jaka powinna być, zobaczysz podczas jazdy jak się zmnienia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości