Ponownie przepustnica 1,4 16v...prosze o pomoc

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Ponownie przepustnica 1,4 16v...prosze o pomoc

Post autor: kawowy19 » śr gru 02, 2015 10:00

witam!
panowie problem stary jak świat i wiem że było wałkowane itd...
Kolega ma takie mk4 z 99roku. Przepustnica wyczyszczona zaadaptowana, pojeździł 3miesiące i poroblem wrócił.
Po odpaleniu zimnego gaśnie, trzeba trzymać gaz żeby chodzi. Po rozgrzaniu lepiej ale czasami zgaśnie. Obroty na zimnym często na poziomie 500-600
na ciepłym w granicach 800 ale bardzo mocno reaguje na obciązenie własnie spadkiem obrotów. Np właczymy klime grzanie szyby i obroty schodzą na 600.
komp pokazuje bląd przepsutnicy itd
czyszczenie nic nie pomogło więc przyszła nowa;)
po założeniu na zimnym pyk i chodzi. Do rozgrzania wszystko wyglądało ok, lekko falował czasami ale było okey. Na ciepłym skasowane błedy, adaptacja i jazda. Wszystko dobrze. Zostawiony na noc na dworze, odpalony wszystko okey. Nagle podczas jazdy przy równych obrotach 2tys poczułem szarpnięcie, potem znowu.
Po czym wcisnąłem sprzęgło patrzę na obroty a one lekko falują 900-1100. Po chwili jazdy ustało, obroty wszystko okey.
Szarpniecia najlepiej czuć właśnie przy równomiernej jeździe ok 2tys albo przy odejmowaniu gwałtownym nogi z gazu.
Ogólnie nie to auto ale pozostały te szarpnięcia i czasami zafalują.
Co może być przyczyną tych szarpnięć przy równych obrotach?? No chyba nowa przepustnica się nie zepsuła... :panna:
Sprawdziłem czujnik temp na zegarze 90stoi w kompie 75st. Ale jakiś margines jest dopuszczalny więc myślę że on działa prawidłowo.
Przeczytałem gdzieś że może zawór egr powoduje takie dziwne akcje, co Wy na to?



mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Ponownie przepustnica 1,4 16v...prosze o pomoc

Post autor: mka 3 » śr gru 02, 2015 16:13

kawowy19, 75 C to za mało ma być 85C wiec termostat do wymiany co do szarpnieć przeczysc ten EGR . podczas jazdy w bloku 76 podgladnij jak pracuje czy czasem jak szwankuje nie ma tych szarpniec.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Ponownie przepustnica 1,4 16v...prosze o pomoc

Post autor: kawowy19 » śr gru 02, 2015 16:29

termostat chyba nie bo rozgrzewa się normalnie itd.
to czujnik pisałem że na liczniku jest 90 a na kompie 75 więc myślę że delikatnie zaniża aczkolwiek tez dopuszczalna jest jakaś tam tolerancja co do wskazań
z egerm sprawdze, bo myślę że on tam może coś mi mieszać. w 76 bloku jakie wartości powinny być? czy on działa na zasadzie 0/1 czy co tam pokazuje.
Czy na wolnych obrotach powinna wartość być stała czy jak to wygląda?



mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Ponownie przepustnica 1,4 16v...prosze o pomoc

Post autor: mka 3 » śr gru 02, 2015 18:19

kawowy19, może być czujnik walnięty ale raczej wątpię . tez miałem temp około 79C i w ASO kazali wymienić termostat, po wymiwanie trzymie 87C na tych mrozach a temperatura otwarcai to 87C . to co pokazuje na liczniku jest zbędne tak zawyza ponieważ optymalna praca silnika jest 80 a 100C i temu pokazuje ze jest 90 na liczniku a sterownik ma tylko okoloł 80C . EGR pokazuje procentowo czyli jaka jest zadana i jaka powinna być, zobaczysz podczas jazdy jak się zmnienia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości