Witam. Niedawno kupiłem golfa mk4 1.6 16v A Z D
Auto ma podobno 150tys przebiegu.
Zauważyłem pewien problem choć silnik chodzi dealnie, a mianowicie chciałem zobaczyć filtr powietrza i zauważyłem w obudowie filtra tam gdzie wchodzi gumowy wąż od odmy plamę oleju i lekki serek ma korku wlewu oleju.
Czy jest to powód do niepokoju biorąc pod uwagę teraźniejsza pogodę i krótkie odcinki trasy do 6km?
Olej w obudowie filtra powietrza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: wt cze 05, 2012 18:32
-
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: śr lut 22, 2012 14:27
Olej w obudowie filtra powietrza
U mnie jest to samo i wydaje mi się, że to nie jest kwestia zapchanej odmy (przynajmniej nie zawsze), bo u mnie puszka od odmy nie jest zapchana. Osobiście wydaje mi się, że to kwestia przedmuchów. Ale nie wiem, czy to możliwe aby przy przedmuchach doprowadzających do zabrudzenia filtra powietrza zużycie oleju było minimalne - 0,5 L na 10 tys. ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: wt cze 05, 2012 18:32
Olej w obudowie filtra powietrza
Dziś sprawdziłem na zimnym i rozgrzanym silniku. Nic nie dymi z węża odmy i korka wlewu oleju.
Re: Olej w obudowie filtra powietrza
mam podobnie, ten sam silnik - wali olejem przez rurke od odmy - przedmuchy na silniku - zapieczone pierscionki, bierze mi 0,5l na 600km, nie przejmuje sie tylko dolewam najtanszy olej GM 10w40 5l oleju za 62zl - jak narazie 22tys km zrobilem na dolewkach i nic sie nie dzieje z silnikiem
Olej w obudowie filtra powietrza
Wyczyść przed zimą całą odmę, wężyk i obudowę filtra powietrza. Na jedną zimę z reguły wystarcza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości