Witam
Wczoraj do GOlfa IV podłęczyłem kabel Vag KKl USB Viaken (niegdy wcześniej się nie podłączałem kablem diagnostycznym), program VCDS Lite, żeby podpatrzeć błędy, itd...
Pokazało się jak poniżej:
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 20 September 2015, 16:50:55:0
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels:
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 1J0 907 379 P
Component: ABS 20 IE CAN 0001
Coding: 03504
Shop #: WSC 00046
VCID: 3E0FBDFB296F
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
Controller: 6Q0 909 605 A
Component: 0F AIRBAG VW5 01 0004
Coding: 12358
Shop #: WSC 00046
VCID: 351DA2D71C59
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.LBL
Controller: 1J0 959 799 Q
Component: 4F Zentral-SG Komf. 0001
Coding: 00257
Shop #: WSC 00046
VCID: 4CEBE7336FD3
1 Fault Found:
00950 - Central Locking Motor - tailgate (V53); UNLOCK
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
End
Później jeszcze wybrałem jakąś opcję związaną z Engine, nie pamiętam co, ale wydaje mi się, że nic nie przestawiałem. Auto miało włączony zapłon, ale nie próbowałem odpalać. Włączony zapłon był przez około 20-25 minut.
Dzisiaj rano, jak byłem w pracy, dzwoni żona, nie może odpalić, nic nie kręci (akumulator sprawny, radio i światła okej), ktoś pomógł podłączyć kablami, dało się odpalić, ale nie można ruszyć (pedał gazu nie reaguje), zaświeciło się wtedy EPC. Dopiero po 16 będę mógł sprawdzić co i jak...
Na 99% problemem jest moja wczorajsza ingerencja poprzez kabel diagnostyczny.
Co zrobiłem wczoraj źle, czy mogłem rozkodowac immobilizer, mam 2 kluczyk, ale to pewnie nie rozwiąże problemu. Po powrocie zdejmę klemy na 15 minut, jeżeli to nie pomoże to co można zrobić?
Nie odpala, świeci się EPC
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Nie odpala, świeci się EPC
to nie immo...
na moje aku słaby...jeśli podczas próby odpalenia wyzerowało licznik to na pewno brak prądu.sylwekwk pisze: nic nie kręci (akumulator sprawny, radio i światła okej), ktoś pomógł podłączyć kablami, dało się odpalić
naładuj aku, podłącz jeszcze raz kompa i ponownie sprawdź błędy w sterowniku silnikasylwekwk pisze:nie można ruszyć (pedał gazu nie reaguje), zaświeciło się wtedy EPC. Dopiero po 16 będę mógł sprawdzić co i jak...
Nie odpala, świeci się EPC
Wczoraj po powrocie faktycznie auto nie odpala, wygląda, że rozładowany akumulator (w mierniku na złość rozładowała się bateria).
Sprawdziłem wtedy błędy-identyczne jak wyżej.
W nocy doładowałem prostownikiem, dzisiaj rano (od razu po włożeniu do samochodu) odpala i jedzie, ale po kilku godzinach nie odpala, akumulator znowu jest rozładowany (miernik pokazał 9,92V). Jutro chcę kupić akumulator, bo ten ma 5 lat, jest jakiejś firmy noname "4max" i był trochę katowany. Moje pytanie dotyczy raczej przyczyny rozładowania, czy podczas niedzielnego podłączania Vaga mogła się uaktywnić jakaś opcja, która mi ciągnie prąd. Niepokoi mnie usterka związana a airbagiem:
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
Czy może to mieć coś wspólnego z poborem prądu w czasie postoju?
Teraz doładuję ponownie i wieczorem spróbuję podłączyć się kablem. Pytanie laika, w vcds lite 1.2 błędy sprawdzam w opcji: Autoscan czy jeszcze gdzieś indziej mogę je znaleźć??
Sprawdziłem wtedy błędy-identyczne jak wyżej.
W nocy doładowałem prostownikiem, dzisiaj rano (od razu po włożeniu do samochodu) odpala i jedzie, ale po kilku godzinach nie odpala, akumulator znowu jest rozładowany (miernik pokazał 9,92V). Jutro chcę kupić akumulator, bo ten ma 5 lat, jest jakiejś firmy noname "4max" i był trochę katowany. Moje pytanie dotyczy raczej przyczyny rozładowania, czy podczas niedzielnego podłączania Vaga mogła się uaktywnić jakaś opcja, która mi ciągnie prąd. Niepokoi mnie usterka związana a airbagiem:
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
Czy może to mieć coś wspólnego z poborem prądu w czasie postoju?
Teraz doładuję ponownie i wieczorem spróbuję podłączyć się kablem. Pytanie laika, w vcds lite 1.2 błędy sprawdzam w opcji: Autoscan czy jeszcze gdzieś indziej mogę je znaleźć??
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Nie odpala, świeci się EPC
vagiem nic nie zepsułeś...a błąd świadczy o tym, że jest za niskie napięcie - co raczej się zgadza
Nie odpala, świeci się EPC
W środę na starym akumulatorze pobawiłem się Vagiem dłużej, pojawiły się w polskim Vagu takie błędy:
17972 Regulator przepustnicy - niskie napięcie do ustawień podstawowych
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Błędy zostały skasowane.
Na VCDS skasowałem błąd:
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
W czwartek kupiłem akumulator Centra futura 53AH (niby trochę mało, ale samochód ma mało elektroniki i jeździ dużo, ale krótkich tras), no i w piątek żona zrobiła samochodem kilka tras po 5-10 km, wczoraj też, dzisiaj rano wygoniłem na działkę i samochód odpala normalnie, czyli problem został rozwiązany.
Zastanawia mnie tylko dlaczego w sobotę akumulator tak sam z siebie nagle się "zepsuł", ale pewnie złośliwość rzeczy martwych.
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
17972 Regulator przepustnicy - niskie napięcie do ustawień podstawowych
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Błędy zostały skasowane.
Na VCDS skasowałem błąd:
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
W czwartek kupiłem akumulator Centra futura 53AH (niby trochę mało, ale samochód ma mało elektroniki i jeździ dużo, ale krótkich tras), no i w piątek żona zrobiła samochodem kilka tras po 5-10 km, wczoraj też, dzisiaj rano wygoniłem na działkę i samochód odpala normalnie, czyli problem został rozwiązany.
Zastanawia mnie tylko dlaczego w sobotę akumulator tak sam z siebie nagle się "zepsuł", ale pewnie złośliwość rzeczy martwych.
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
Nie odpala, świeci się EPC
a czy w ogóle sprawdziłeś ładowanie?
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości