Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.
Witam.
Jako że mój golf powoli umiera, i spalił mi przy wyjeździe nad morze i z powrotem 3l oleju ( na 1300km) zaczynam gromadzenie funduszów na nowy silnik. Oczywiście przyszedł do głowy swap. Trochę poczytałem i wiem że 1.6 16V aus to praktycznie ten sam silnik i trzeba tylko minimalnej ingerencji. Ale ja u siebie mam lpg oraz przepustnicę na linkę.
-Czy kolektory są identyczne w tych silnikach i mogę założyć mój ?
-Czy mogę przełożyć moją przepustnice na lince zamiast oryginalnej elektronicznej ?
Jako że mój golf powoli umiera, i spalił mi przy wyjeździe nad morze i z powrotem 3l oleju ( na 1300km) zaczynam gromadzenie funduszów na nowy silnik. Oczywiście przyszedł do głowy swap. Trochę poczytałem i wiem że 1.6 16V aus to praktycznie ten sam silnik i trzeba tylko minimalnej ingerencji. Ale ja u siebie mam lpg oraz przepustnicę na linkę.
-Czy kolektory są identyczne w tych silnikach i mogę założyć mój ?
-Czy mogę przełożyć moją przepustnice na lince zamiast oryginalnej elektronicznej ?
Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.
Kolektory na pewno są inne aczkolwiek powinny pasować zamiennie. Jak zostawisz sterownik swój to możesz a nawet musisz podmienić przepustnicę i pedał gazu.
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.
Więc i jakaś dodatkowa wiązka będzie potrzebna :/marcin7x5 pisze:Kolektory na pewno są inne aczkolwiek powinny pasować zamiennie. Jak zostawisz sterownik swój to możesz a nawet musisz podmienić przepustnicę i pedał gazu.
Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.
Jeżeli chcesz mieć 105KM a nie 75 to musisz zmienić tez wiązkę silnika, ecu, przepustnicę, EGR, pedal gazu. Nie wiem czy nie lepiej zrobić swap na silnik 1,6 16V ale z polo 6n2 - 125KM ale tam tez dochodzi chyba i skrzynia biegów.
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.
Tego nie wiedziałem. Jedyne co udało mi się na forum znaleźć to że trzeba wywalić chłodzenie oleju, zatkać EGR i zmodyfikować łapę silnika. Z przepustnica miałem nadzieje że będzie można zastosować moją, a cały swap to mniej więcej tylko przełożenie bloku z głowicą.marcin7x5 pisze:Jeżeli chcesz mieć 105KM a nie 75 to musisz zmienić tez wiązkę silnika, ecu, przepustnicę, EGR, pedal gazu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: śr cze 20, 2018 15:33
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.
Że tak odgrzeje "kotleta" aby nie zakładać nowego tematu.
Mam podobnie z 1.4 APE - na elektronicznej przepustnicy też bierze sporo oleju.
I zakupiłem silnik 1.6 bcb z przepustnica. Tylko tu mam taki problem w moim 1.4 jest klima a w tym bcb co kupiłem nie było sprężarki. Czy jest szansa jakoś zaadaptować sprężarkę klimy z mojego 1.4 do tego 1.6 bcb?
Mam podobnie z 1.4 APE - na elektronicznej przepustnicy też bierze sporo oleju.
I zakupiłem silnik 1.6 bcb z przepustnica. Tylko tu mam taki problem w moim 1.4 jest klima a w tym bcb co kupiłem nie było sprężarki. Czy jest szansa jakoś zaadaptować sprężarkę klimy z mojego 1.4 do tego 1.6 bcb?
Re: Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.
trzeba założyć podstawę kompresora
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości