podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Witam, mam oto ostatnio taki problem, autko czyli GOLF IV 1.4 16V (AKQ) zaczął mi ostatnio delikatnie podszarpywać, ale jest to odczuwalne przede wszystkim przy przyśpieszaniu na 2 i 3 biegu i co może ważniejsze na dole obrotów jedzie płynnie dopiero od ok. 1800 do 2500 obrotów czuć poszarpywania, a od 2500 obrotów w górę też już jedzie płynnie. I od razu dodam, wymieniłem nie potrzebnie chyba świece na NGK i przewody na BERU, bo jak było na starych tak jest po wymianie. Na wolnych obrotach nic nie szarpie, ani nie pyrka. Po podpięciu na VAG pokazuje z tego co widziałem zbyt słaby moment wtrysku (ale z tego co pamiętam, to chyba przed tom usterką też zawsze taki miałem) tu kazał mi sprawdzić filtr i potem w ostateczności pompę. Chodź filtr paliwa coś ponad rok temu wymieniałem, a pompę normalnie słychać. No i drugie błędy które zawsze się pokazują po wykasowaniu (jak wykasuję, a auto odpalę i stoi na wolnych obrotach to nic, ale po dodaniu gazu do 3000 obr. zaraz wyskakują) to 00609 i 00610 czyli wypadanie zapłonu 1 i 2. Elektry stwierdził, że to od cewki. I teraz chciał bym się dowiedzieć czy ktoś miał podobnie i co pomogło lub co to może być ?.
MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Wypadanie zapłonu może powodować jak najbardziej szarpanie w dolnym zakresie obrotów. Głównym winowajcą są cewki. Przy wymianie świec patrzyłeś , czy są uwalone olejem ?
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Re: podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Nie były w oleju, suchutkie.
MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
Re: podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Ok. Będziesz musiał zlogować poszczególne kanały programem do diagnostyki. Może coś z przepływką, cewkami, ciężko powiedzieć. Jak co to napisz mi Pw, to Ci napiszę jakie kanały zlogować.sopelo pisze:Nie były w oleju, suchutkie.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Dziś podmieniłem cewkę i żadnej zmiany.
MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Kolego. Mam ten sam problem który Ty masz, z tym że ja mam w moim 1.6 16v BCB. Wymieniłem świece, kablem WN mam dobre, cewka też wygląda na sprawnną. Nic nie pomogło.Po podpięciu pod komputer nie mam żadnych błędów. Nie wiem za co się zabrać. Mechanik nic nie widzi. Jeżdżę z tym problemem tylko dlatego że te poszarpywania są delikatne, ale samo ich występowanie jest denerwujące. Jeżeli znajdziesz rozwiązanie daj znać.
podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Spróbuj pojeździć na odpiętym lub zaślepionym zaworze EGR - uwaga wyskoczy check.
podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Ja EGR mam już parę lat zaślepiony, więc to odpada.
MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
Re: podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Mechanior pewien mówił, że podobny przypadek ma w OCTAVI 1.6 16V, też mu pod szarpuje, gość po wymieniał już cuda i dalej to samo, zero błędów na VAGU, mówił podobno, że już chyba przywyknie do tego.lelekCK pisze:Kolego. Mam ten sam problem który Ty masz, z tym że ja mam w moim 1.6 16v BCB. Wymieniłem świece, kablem WN mam dobre, cewka też wygląda na sprawnną. Nic nie pomogło.Po podpięciu pod komputer nie mam żadnych błędów. Nie wiem za co się zabrać. Mechanik nic nie widzi. Jeżdżę z tym problemem tylko dlatego że te poszarpywania są delikatne, ale samo ich występowanie jest denerwujące. Jeżeli znajdziesz rozwiązanie daj znać.
MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
U mnie winowajcą był czujnik temperatury ( ten pod przepustnicą ). Wymieniłem, świece, kable, cewkę i nic. Kupa kasy w błoto. Aż gdzieś tu na forum przeczytałem żeby spróbować wymienić czujnik temperatury. Wymieniłem i eureka, nie ten sam silnik, żadnego szarpania. Koszt to kilkadziesiąt złoty za czujnik i płyn chłodniczy na uzupełnienie.
podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Miałem to samo. Rozwiązanie było banalne, UWAGA nie śmiać się
Wlałem do benzyny ten śmieszny preparat do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych, z firmy K2 za 7zł
Szarpanie niemalże znikło.
Wlałem do benzyny ten śmieszny preparat do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych, z firmy K2 za 7zł
Szarpanie niemalże znikło.
podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.
Cewka wymieniona, jak się okazało to ona była odpowiedzialna za błędy 00609 i 00610 (wypadanie zapłonu 1 i 2), po wymianie brak jakichkolwiek błędów na VAGU , ale lekkie podszarpywanie przy przyspieszaniu jak było tak jest .
MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości