Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Witam, pare dni temu wymienilem swoja bore 1.8t na 2.8 v6 4motion. Niestety cos jej dolega... Na zimnym silniku odpala raczej bez problemow (za 1-2razem). Wystarczy ze troche nia pojezdze, zaparkuje i zgasze (bezposrdnio po zgaszeniu jeszcze odpala). Wracam do samochodu po parunastu minutach i mam wielkie problemy z odpaleniem. Musze odczekac jakas godzine dwie az silnik troche wystygnie i wtedy odpala. Dodam iz czuc paliwo po odpaleniu samochodu, wiec pewnie zalewa swiece. Dwie z nich sa okopcone. Wczoraj podlaczalem komputer, pokazalo blad cewek zaplonoych na dwoch cylindrach. Przelozylem cewki, podlaczylem jeszcze raz, pokazalo tym razem blad wszystkich. Mierzylem kompresje - na kazdym cylindrze w granicach 11-12. Wymienilem wszystkie cewki, ale problem dalej pozostal.
Jak odpalam na zimnym to nie ma najmniejszego problemu z silnikiem, nic nie szarpie, obroty nie faluja... No moze oprocz tego ze wydaje mi sie iz autko nie ma pelnej mocy ktora sie legitymuje...
Orientuje sie ktos co moze byc przyczyna? Swiecie, czujnik walu, filtr czujnika, filtr paliwa??
Jak odpalam na zimnym to nie ma najmniejszego problemu z silnikiem, nic nie szarpie, obroty nie faluja... No moze oprocz tego ze wydaje mi sie iz autko nie ma pelnej mocy ktora sie legitymuje...
Orientuje sie ktos co moze byc przyczyna? Swiecie, czujnik walu, filtr czujnika, filtr paliwa??
Ostatnio zmieniony pn lip 20, 2015 09:58 przez Rus, łącznie zmieniany 1 raz.
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Czujnik temperatury płynu prawdopodobnie, wtedy gdy występuje problem z odpalaniem sprawdzić go miernikiem albo podłączyć komputer i zobaczyć co pokazuje.
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Hmm, spadek mocy i zalewanie swiec tez moga byc przyczyna tego czujnika?
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Myślę, że tak, uwalony czujnik daje sygnał do ECU o temperaturze np. -51st.C i bardzo go podlewa paliwem i się zalewa. Zalane świece możesz też mieć od długiego kręcenia rozrusznikiem przy odpalaniu.
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Ok, dzisiaj po pracy zerkne i dam znac co z tego wyszlo. Dzieki
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Odepnij na początek wtyczkę od czujnika kiedy jest problem z odpalaniem, jak odpali bez problemu to masz prawdopodobnego winowajcę
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
To nie to. Najprawdopodobniej to bedzie przepustnica. Nie pokazywalo zadnych bledow,. Znajomy stwierdzil ze sprobuje zaadaptowac przepustnice od nowa i nie udalo sie. Error error error srerror :/nawet nie zaczelo, trzeba bedzie kupic nowa. Mam nadzieje ze po wymianie problem zniknie! Co ciekawe, czego sie dzisiaj dowiedzialem, moj silnik to nie v6 (204km) tylko vr6 (170-180km??). Ciekawe dlaczego w dowodzie widnieje 2.8 v6? I zastanawiam sie czy podejdzie przepustnica z 2.9 albo 3.2 vr6? I czy poprawi to w jakims stopniu osiagi?
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Bo od mk4 zmieniło się nazewnictwo, wszędzie w katalogach jest V5 i V6, a nie VR5 czy VR6, z resztą to tylko literki.
Pokaż lepiej foto tego silnika, bo głupoty jakieś piszesz, jeśli masz 2.8 VR6 12V to wychodziło to tylko na USA jeśli dobrze pamiętam to po pierwsze, a po drugie jest tam tylko jedna cewka i przewody, a nie cewki, tak jak pisałeś w pierwszym poście.
Jeśli rzeczywiście masz silnik 12V to wątpię żeby to przepustnica była winna problemowi - masz ją na linkę więc odpalać powinien normalnie, co najwyżej źle pracować w przypadku uszkodzenia, no i wyrzucić błędy przepustnicy, a takich nie miałeś.
Przepustnica może nie chcieć się adaptować jeśli masz błędy w sterowniku.
Pokaż lepiej foto tego silnika, bo głupoty jakieś piszesz, jeśli masz 2.8 VR6 12V to wychodziło to tylko na USA jeśli dobrze pamiętam to po pierwsze, a po drugie jest tam tylko jedna cewka i przewody, a nie cewki, tak jak pisałeś w pierwszym poście.
Jeśli rzeczywiście masz silnik 12V to wątpię żeby to przepustnica była winna problemowi - masz ją na linkę więc odpalać powinien normalnie, co najwyżej źle pracować w przypadku uszkodzenia, no i wyrzucić błędy przepustnicy, a takich nie miałeś.
Przepustnica może nie chcieć się adaptować jeśli masz błędy w sterowniku.
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Hm, to ja juz nie wiem. Mieszkam w uk i widze ze sami magicy nie mechanicy tu sa... Nie wiem juz gdzie pojechac zeby to dobrze sprawdzic :/
Silnik
http://postimg.org/image/u7wpww657/
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
To jest 2.8 V6 24V 204KM, przepustnica jest w pełni elektroniczna.
Kupuj kabelek żeby samemu diagnozować i coś się wymyśli, podstawa to diagnostyka, bez niej wymienisz pół silnika a i tak nie będzie działał.
Kupuj kabelek żeby samemu diagnozować i coś się wymyśli, podstawa to diagnostyka, bez niej wymienisz pół silnika a i tak nie będzie działał.
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Hm. Wczoraj gosc podlacza sie VAGowskim VCDSem i mowil ze przepustnica nie chce sie zaadaptowac, nawet nie zaczyna. Caly czas error. Wiec moze sprobuje wymienic przepustnice badz sterownik? Nad kablem tez sie zastanawialem i napewno kupie wkrotce ale poki co musze szybko dzialac bo potrzebuje samochod zeby dojezdzac do pracy :/
Wczesniej gosc ktory podpinal sie z laptopa wykryl cos takiego;
Troche slabo widac bo slonce ostro swiecilo :/
Wczesniej gosc ktory podpinal sie z laptopa wykryl cos takiego;
Troche slabo widac bo slonce ostro swiecilo :/
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Nawet na tych zdjęciach masz kod literowy silnika jaki masz
Do sprawdzenia masz pracę sondy lambda, możliwe że jest uwalona i przez to auto nie chce jechać.
Moim zdaniem przez błędy w ECU nie możesz zrobić adaptacji przepustnicy, zwłaszcza że wcześniej błędów przepustnicy nie miałeś.
Do sprawdzenia masz pracę sondy lambda, możliwe że jest uwalona i przez to auto nie chce jechać.
Moim zdaniem przez błędy w ECU nie możesz zrobić adaptacji przepustnicy, zwłaszcza że wcześniej błędów przepustnicy nie miałeś.
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
https://en.m.wikipedia.org/wiki/VR6_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Moj silnik wyglada identycznie jak ten. A z tego co wyczytalem to nie wszystkie vr6 byly na 1cewce. Myle sie?
Chyba to jednak vr6 patrz tu;
http://postimg.org/image/4khgwweub/
Moj silnik wyglada identycznie jak ten. A z tego co wyczytalem to nie wszystkie vr6 byly na 1cewce. Myle sie?
Chyba to jednak vr6 patrz tu;
http://postimg.org/image/4khgwweub/
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Bora 2.8 v6 4mot - problemy z odpalaniem
Ja już zgłupiałem o co Ci chodzi, masz silnik typu VR6, a jego OZNACZENIE w golfie/borze MK4 to V6.
Również w diagnostyce miałeś napisane oznaczenie silnika BDE, więc sobie zgoogluj skoro mi nie wierzysz, to jest silnik 24V.
Nawet w linku, który sam wkleiłeś masz informację jaki masz silnik
Również w diagnostyce miałeś napisane oznaczenie silnika BDE, więc sobie zgoogluj skoro mi nie wierzysz, to jest silnik 24V.
Nawet w linku, który sam wkleiłeś masz informację jaki masz silnik
In 1999, an updated 12-valve VR6 model was released for the North American market A4-platform Golf Mk4/GTI/Jetta product line. This new VR6 improved performance via updated camshafts, variable geometry intake manifold, an increased compression ratio of 10.5:1, and updated emissions equipment. Power increased to 130 kilowatts (177 PS; 174 bhp) at 5,800 rpm, while torque increased to 245 newton metres (181 lbf·ft) at 3,200 rpm. This engine option was available from 1999.5—2002, when it was replaced by the revised 24-valve engine, engine code BDE, at the same time as the European market also introduced this revised engine.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości