Wypadanie zapłonu 1.4 16v
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wypadanie zapłonu 1.4 16v
witam,
Posiadam Golfa 1.4 16v 2001r. 55KW . Samochód nie pracuje na wszystkich tłokach (pojawia się błąd wypadanie zapłonu na cylindrze 3 - silnik pracuje nierówno.
Wymieniłem:
świece
przewody
zdjąłem głowice (sprawdzona i zregenerowana)
popychacze hydrauliczne wymienione
rozrząd wymieniony
pierścienie wymienione
Po wymianie powyższych elementów samochód i tak chodził kulawo, tak jak by na jednym cylindrze (czyli na trzecim) nie pracował.
Ciśnienie na wszystkich tłokach jest prawidłowe - 14. Wtryskiwacze były sprawdzone, zamieniane miejscami i też nie pomogło.
Wymieniona jeszcze została cewka zapłonowa, pomogło na chwile, po przejechaniu 5km wyskoczył błąd wypadanie zapłonu tylko że na cylindrze 1 tak jak by na nim w ogóle nie pracował.
Może ktoś podpowie co mogę jeszcze zrobić aby zdiagnozować usterkę. Z góry dziękuje
Posiadam Golfa 1.4 16v 2001r. 55KW . Samochód nie pracuje na wszystkich tłokach (pojawia się błąd wypadanie zapłonu na cylindrze 3 - silnik pracuje nierówno.
Wymieniłem:
świece
przewody
zdjąłem głowice (sprawdzona i zregenerowana)
popychacze hydrauliczne wymienione
rozrząd wymieniony
pierścienie wymienione
Po wymianie powyższych elementów samochód i tak chodził kulawo, tak jak by na jednym cylindrze (czyli na trzecim) nie pracował.
Ciśnienie na wszystkich tłokach jest prawidłowe - 14. Wtryskiwacze były sprawdzone, zamieniane miejscami i też nie pomogło.
Wymieniona jeszcze została cewka zapłonowa, pomogło na chwile, po przejechaniu 5km wyskoczył błąd wypadanie zapłonu tylko że na cylindrze 1 tak jak by na nim w ogóle nie pracował.
Może ktoś podpowie co mogę jeszcze zrobić aby zdiagnozować usterkę. Z góry dziękuje
Wypadanie zapłonu 1.4 16v
Cewka wymieniona na nową/używana ori czy może zamiennik? Skoro po zamianie cewki wyskoczył błąd na innym cylindrze to cos musi być z elektryką.
Re: Wypadanie zapłonu 1.4 16v
marcin7x5 pisze:Cewka wymieniona na nową/używana ori czy może zamiennik? Skoro po zamianie cewki wyskoczył błąd na innym cylindrze to cos musi być z elektryką.
Cewka nowa firmy SKV
Wypadanie zapłonu 1.4 16v
Pomierz oporność pomiędzy gniazdami 1i4 oraz 2i3 w cewce na zimno jak i na rozgrzanej cewce. Tak samo przewody zapłonowe.
Re: Wypadanie zapłonu 1.4 16v
marcin7x5 pisze:Pomierz oporność pomiędzy gniazdami 1i4 oraz 2i3 w cewce na zimno jak i na rozgrzanej cewce. Tak samo przewody zapłonowe.
Na zimnym:
Na cewce: 1-4 = 5.24 , 2-3 = 5.53
na kablach: 1-4 = 17.26 , 2-3 = 17.22
na zagrzanym silniku wartości trochę wyższe
Na cewce: 1-4 = 5.55, analogicznie na pozostałych podobna sytuacja.
Dodatkowo zauważyłem że z rury wydechowej leci woda, albo jakiś płyn?
Wypadanie zapłonu 1.4 16v
na cewce opór jest ok natomiast nie wiem jak mierzyłeś same kable ale powinny mieć ok 5 kohm. Nie wiem skąd wyszło po 17. Nie ubywa ci płynu?
Wypadanie zapłonu 1.4 16v
Samochód w warsztacie, mechanik ma zdjąć pokrywę bo podejrzewa że coś może się dziać z popychaczami (ponieważ nie były wymienione wszystkie).
Re: Wypadanie zapłonu 1.4 16v
marcin7x5 pisze:Daj znać co tam stwierdzi bo to ciekawy przypadek.
Jednak wina była w popychaczach teraz chodzi na wszystkich tłokach równo jednak, to jeszcze nie koniec problemów bo samochód i tak ma opóźnioną reakcję na przyspieszenie i pojawił się nowy błąd: Układ napędowy P0030 - HO2S Heater Control Circuit (bank 1 sensor 1).
Z wstępnych rzeczy jakie udało mi się ustalić jest to sonda lambda szerokopasmowa , teraz pytanie czy da się ją jakoś sprawdzić ?
Wypadanie zapłonu 1.4 16v
Podejrzyj na vagu odczyty z grup 30-33 - bo są od sondy właśnie tej pierwszej. W jednej z nich jest wartość napięcia która powinna się zmieniać od 0 do 1V
Re: Wypadanie zapłonu 1.4 16v
marcin7x5 pisze:Podejrzyj na vagu odczyty z grup 30-33 - bo są od sondy właśnie tej pierwszej. W jednej z nich jest wartość napięcia która powinna się zmieniać od 0 do 1V
Sonda została założona nowa, teraz brak błędów, check engine się nie zapala - wszystko wróciło do normy, choć podejrzewam że kupione przewody zapłonowe NGK będą do wymiany gdyż czasami występuje spadek obrotów - po podmianie starego przewodu chodzi równo.
Więc problem w pełni rozwiązany
pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości