Witam wszystkich forumowiczów i jednocześnie bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny usterki.
Otóż od ponad miesiaca posiadam auto Golf4 z silnikiem 1.4 16V APE rocznik 2000 z przebiegiem około 189tys. Wymieniłem już rozrząd, pompę wody, olej, filtr, a pół roku wcześniej, zostały wymienione także hamulce(całość), świece z przewodami, tłumiki, wyczyszczona i napełniona klimatyzacja, filtry itp…, ale do rzeczy.
Problem polega na tym, że w silniku zaraz po jego uruchomieniu falują obroty. Wpada w drgania, szarpie nim jak by miał zaraz zgasnąć i po krótkim czasie przestaje, następnie stabilizuje się i w tym samym czasie w VAGu pojawia się tylko jeden błąd:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 P0130 - 35-00 - Malfunction in Circuit
, przy uruchomionym silniku kasuje błąd i ponownie wpada w drgania, aż do ponownego odczytu i tak w kółko.
Dodam jeszcze, że po dłuższym postoju takie objawy nie występują, czyli po pierwszym uruchomieniu silnik nie faluje, ale wystarczy, że po kilku kilometrach zgaszę go na chwilę i po uruchomieniu czym zaczyna falować. Zauważyłem również, że kiedy zrobiło się zimniej np. temp. -1 objawy są znacznie słabsze i nawet nieodczuwalne. Odczytywałem także z VAGa temperaturę silnika i są identyczne ze wskaźnikiem.
Auto jest dynamiczne, zrywne i w czasie jazdy nie wykazuje żadnych odchyleń od normy, aż do zgaszenia... W trasie w Niemczech pocisnął maksymalnie do 180km/h i podobną prędkość utrzymywałem przez kilka godzin. Z moich dotychczasowych tankowań wyliczyłem, że w mieście spala średnio między 10, a 11 litrów, w trasie natomiast od 6 do 8, a komputer na dystansie 1500km wylicza średnią spalania 8l/100km.
Czytałem już wiele podobnych tematów i wiem, że usterek może być wiele i że ten rodzaj silnika „płata figle”, ale czy Ktoś z szanownych forumowiczów miał może do czynienia z podobnym przypadkiem, a może miał identyczny i czy od razu stawiać na wymianę sondy, jest dość droga i szkoda zaczynać od wymiany jeżeli będzie sprawna?
Bardzo proszę o wskazówki.
Z góry dziękuję.
ps.
auto jest w stanie ogólnym bardzo dobrym, przy oględzinach mechanik stwierdził, że silnik jest bardzo czysty, nie ma oznak jakikolwiek wycieków, plam oleju, uszkodzeń itp...
Golf4 1.4 16V APE, falowanie obr, błąd sondy 16514
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf4 1.4 16V APE, falowanie obr, błąd sondy 16514
Witam ponownie.
No coż.....,
nie dostałem żadnej odpowiedzi, ale to nic... odpowiem sobie sam, być może komuś pomogę.
Otóż skończyło się na wymianie sondy.
W tym silniku występuje sonda 5-cio biegunowa o numerach 0 258 007 061/062 i taka też była,
wstawiłem sondę o numerach 0 258 007 351.
Po wymianie wszystko wróciło do normy,.. ale czy mniej pali..........??? .. z tego co na razie widzę chyba nie...
Pozdrawiam...
No coż.....,
nie dostałem żadnej odpowiedzi, ale to nic... odpowiem sobie sam, być może komuś pomogę.
Otóż skończyło się na wymianie sondy.
W tym silniku występuje sonda 5-cio biegunowa o numerach 0 258 007 061/062 i taka też była,
wstawiłem sondę o numerach 0 258 007 351.
Po wymianie wszystko wróciło do normy,.. ale czy mniej pali..........??? .. z tego co na razie widzę chyba nie...
Pozdrawiam...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości