Przeglądam forum (i net) od pewnego czasu. Szykuje mi się zmiana silnika AZD na BCB w następnym tygodniu. Jako że w necie mało kto orientuje się w zakresie różnic AZD i BCB, a także dlatego bo poprzedni tydzień poświęciłem na osiągnięcie najwyższego poziomu wtajemniczenia w zakresie różnic między AZD a BCB to się wypowiem i podzielę zdobytą wiedzą. Wątek jest stary, ale dzielę się wiedzą dla potomnych.

Dla jasności - tego najwyższego poziomu jeszcze nie osiągnąłem.

To dopiero jakoś tak w następnym tygodniu po zmianie silnika.
Silniki BCB mają ten zaworek zwrotny przy wlewie oleju. Jest to zaworek powietrzny. Zapobiega cofaniu się powietrza z silnika (spod pokrywy zaworów i skrzyni korbowej) do obudowy filtra powietrza (osłony silnika). Za to przepuszcza powietrze przefiltrowane przez filtr powietrza DO silnika. Świeże powietrze zastępuje opary oleju (i skraplającej się w silniku wody) wyciągane przez odmę, która w BCB jest wpuszczona w kolektor ssący. Z takiego wpięcia odmy w kolektor wynika to, że na jałowych obrotach w silniku tworzy się naprawdę spore podciśnienie. Dopływ świeżego powietrza przez ten zaworek przy wlewie oleju, w duecie z takim a nie innym podłączeniem odmy powoduje w silniku mały przeciąg. Jest to bardzo wydajny system przewietrzania silnika.
W wersji AZD odma wpięta jest dokładnie tam gdzie w BCB jest podłączony wężyk prowadzący powietrze do wlewu oleju - czyli w obudowę filtra powietrza. W wersji AZD opary ze skrzyni korbowej są prowadzane DO obudowy filtra powietrza przez ten króciec przy bagnecie oleju. Dzieje się to w niewymuszony sposób, pod ciśnieniem własnym tych oparów (ciśnienie panujące w skrzyni korbowej) W wersji BCB te same opary są wysysane do kolektora, a zwolniony w ten sposób króciec w obudowie filtra powietrza służy właśnie zaopatrywaniu silnika w świeże powietrze.
Tyle słowem teorii technicznej.
Teraz praktyka handlowa.
Spotkać handlarza używanymi silnikami/częściami, który zna różnicę między AZD a BCB to jak wygrać w totka. Nieważne czy to demontownia z prawdziwego zdarzenia czy też jakaś bardziej lub mniej legalna dziupla w której Cytryn i Gumiak demontują auta różnego pochodzenia. Demontaż silnika wygląda najczęściej tak, że przewody gumowe są cięte i wyrzucane. Nawet jeżeli nie są cięte to w przypadku BCB ten śmieszny wężyk na górze silnika najczęściej idzie do śmieci, razem z plastikowym przedłużeniem wlewu oleju. Korek jest wtedy wkręcany bezpośrednio w głowicę. Taki silnik BCB bez tego wężyka i zaworka idzie później w ludzi.
Na tę chwilę, 16 marca 2017, nie ma w polskim Internecie, ani na alledrogo, ani na o-el-iksie, ani w katalogu ambita tego cholernego wężyka i zaworka. Skąd to wiem? Bo wczoraj i dziś w ciągu kilku godzin sprawdziłem. Kupiłem silnik BCB w którym jakiś idiota

wyrzucił ten wężyk z zaworkiem, a wlew zostawił. Dopiero po kupnie tego silnika doinformowałem się w różnicach między AZD i BCB. Silnik kupiłem dla samego słupka, ale zdecydowałem się skorzystać z przymocowanej do niego odmy. Niestety aby odma robiła
należycie co ma robić - potrzebny jest ten wężyk i zaworek.

W ASO zestaw wężyk + zaworek + tulejka (łącząca zaworek z wlewem oleju) kosztują śmieszne, marne i żałosne 171,61

Z wlewem oleju 270,15
Także jeżeli ktoś chciałby pozbyć się takiego zestawu tego wężyka, zaworka i tulejki to chętnie to odkupię za cenę dobrej flaszki. Oferta ważna do następnego tygodnia.
Pozdro