Niskie obroty 1.6 16v ATN

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z 1.6 16v

Post autor: marcin7x5 » wt lut 10, 2015 19:37

Ogólnie ten silnik brzmi dziwnie. Jak dla mnie to on chodzi podobnie jak 1,4 16v z nadmiernym luzem/zowalizowanym cylindrem. Wydech to wydaje dźwięki jakby był przypchany tłumik i gdzieś bokiem puszczał.



abckl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 05, 2009 07:33
Lokalizacja: Tychy

Problem z 1.6 16v

Post autor: abckl » śr lut 11, 2015 10:35

ja tam nie widzę nic dziwnego , silnik chodzi normalnie dopóki nie włączysz świateł , później chodzi jakby wypadał Ci zapłon , to będzie wina elektryki i masy.

Dźwięk wydechu normalny przy wypadaniu zapłonu.



Damiano23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 16:05
Lokalizacja: Częstochowa

Problem z 1.6 16v

Post autor: Damiano23 » śr lut 11, 2015 13:50

To mnie troche uspokoiles bo z tym luzem i dziwna praca silnika to sie troche przestraszylem, ogolnie powiem tak silnik podczas jazdy zachowuje sie normalnie, przy 4 tys. idzie naprawde swietnie porownuje do poprzedniego 1.6 16v tyle ze oplowski wiec nie wiem czy to dobre porownanie. Dodam jeszcze ze jak silnik sie zagrzeje do 90° to wolne obroty sa na poziomie troche ponad 600 i wtedy jak wylacze swiatla chodzi tak jak na nagraniu jak jest zimny wylaczenie swiatel nic nie pogarsza pracy silnika. Napewno przejrze wszystkie kable ktore odkrecal przy wyciaganiu skrzyni i sprawdze jeszcze egr. Moze to nie istotne ale ladowanie na swiatlach mam 13,7 a bez swiatel 13,5- 13,8 skacza przez nierowna prace silnika.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Problem z 1.6 16v

Post autor: pironet » śr lut 11, 2015 20:06

abckl pisze:później chodzi jakby wypadał Ci zapłon , to będzie wina elektryki i masy.
nie bardzo...jak już napisałem słychać strasznie skakanie iskry wiec bardziej skupił bym się na kablach itd


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Damiano23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 16:05
Lokalizacja: Częstochowa

Problem z 1.6 16v

Post autor: Damiano23 » śr lut 11, 2015 23:26

Kable i swiece mam nowe chyba ze cewka?



abckl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 05, 2009 07:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Problem z 1.6 16v

Post autor: abckl » czw lut 12, 2015 10:43

pironet pisze:
abckl pisze:później chodzi jakby wypadał Ci zapłon , to będzie wina elektryki i masy.
nie bardzo...jak już napisałem słychać strasznie skakanie iskry wiec bardziej skupił bym się na kablach itd
To skakanie iskry to zaworek po stronie pasażera , chyba że chodzi Ci o inny dźwięk.



Damiano23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 16:05
Lokalizacja: Częstochowa

Problem z 1.6 16v

Post autor: Damiano23 » czw lut 12, 2015 11:14

Na nagraniu slychac cykanie elektrozaworu(czarna pucha kolo zbiorniczka spryskiwaczy)



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Problem z 1.6 16v

Post autor: pironet » czw lut 12, 2015 20:16

Damiano23 pisze:Na nagraniu slychac cykanie elektrozaworu(czarna pucha kolo zbiorniczka spryskiwaczy)
też tak myślałem ale po wł świateł słychać jak by bardziej,może się mylę.Nie masz czasem rozrządu żle ustawionego?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Damiano23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 16:05
Lokalizacja: Częstochowa

Problem z 1.6 16v

Post autor: Damiano23 » czw lut 12, 2015 20:45

Ten elektrozawor nie cyka caly czas tylko czasami i przestaje ale na nagraniu go slychac. Jesli chodzi o rozrzad to jest jedna z opcji ale musze podjechac tam gdzie mi go zmieniali zeby sprawdzili. Po wylaczeniu swiatel slychac duzo gorsza prace silnika, jak wyzej pisalem silnik ma te troche ponad 600 obrotow i momentami go zatelepie ale jak sie wylaczy swiatla wiadomo ze mniejsze obciazenie i to jeszcze bardziej pogarsza prace silnika ma to jakis sens bo juz sam niewiem.



Damiano23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 16:05
Lokalizacja: Częstochowa

Problem z 1.6 16v

Post autor: Damiano23 » sob lut 14, 2015 14:15

Od dwoch dni mam taki objaw ze jak juz jest cieply silnik i odpale to albo ciezej pali, raz zgasl i za drugim odpalil a dzisiaj jak go odpalilem mial okolo 80 stopni i obroty byly 1000 jak zagrzal do 90 obroty dalej 1000 i dopiero po jakims czasie spadly na okolo 650, na zimnym jak sie odpala to nic sie nie dzieje, ciekawe czy ma to cos wspolnego z poprzednimi objawami czy cos nowego szwankuje.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Problem z 1.6 16v

Post autor: pironet » sob lut 14, 2015 15:23

mnie to śmierdzi lewym powietrzem


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Niskie obroty 1.6 16v ATN

Post autor: mka 3 » ndz lut 15, 2015 11:49

Damiano23, masz komputer by podgladnać jakie sa parametry silnika . to ze na zegarze jest 90 stopni to nie musi tak być, obstawiam ze jest walnieta przepustnica lub zle za adaptowana , u taty była podobnie ze wywalało EPC z wiązane z czujnikem podciśnienia a szwankowała przepustnica. przeczysc styki przy komputerze



Damiano23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 16:05
Lokalizacja: Częstochowa

Niskie obroty 1.6 16v ATN

Post autor: Damiano23 » ndz lut 15, 2015 12:46

Komputera nie mam, teraz zadnych bledow mi nie wywala, na desce temp. pokazuje dobrze ale zastanawiam sie czy nie szwankuje czujnik temp. bo czasami mimo tego ze juz jest zagrzany chodzi jakby na ssaniu.



Damiano23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 16:05
Lokalizacja: Częstochowa

Niskie obroty 1.6 16v ATN

Post autor: Damiano23 » pn lut 16, 2015 20:33

Witam, dzisiaj zapalila mi sie kontrolka esp i nie tak jak zwykle po zgaszeniu auta znikla tylko swiecila caly czas wiec zaraz po pracy podjechalem do znajomego mechanika oczywiscie jak wjezdzalem do niego to zgasla ale podlaczyl pod kompa i wywalilo blad g200 skasowal dwa bledy i narazie nie zaswiecila, ale przy okazji szukalismy przyczyn problemow z silnikiem. Pierwsza rzecz odpielismy egr i silnik nie chcial odpalic jak juz odpalil to chodzil na 400 obrotow albo i mniej i zero reakcji na gaz po podlaczeniu i skasowaniu bledu odpalil normalnie. Druga sprawa na komputerze pokazywalo temperature cieczy 5 stopni za chwile 60 stopni pozniej 0 stopni a nawet -2 a na zegarach kolo 80 stopni bylo. W sekcji wypadanie zaplonu wszedzie bylo 0.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości