Falujące obroty, gaśnięcie.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Falujące obroty, gaśnięcie.
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Zdaje sobie sprawę, że temat był poruszany ,ale im więcej czytam tym mniej wiem.
Problem dotyczy: Golf 4 1.4 16v, b/g, silnik AHW.
Co prawda silnik odpala odrazu, nie trzeba kręcić kilka razy ale w ciagu jakis 3 miesiecy kilka razy zaraz po odpaleniu obroty zawisły na jakiś 2000 obrotów, po czym po kilku sekundach opadły na 900 i było już ok.
Z reguły po odpaleniu nie zawisają ale falują w przedziale powiedzmy 1100-700? (cos kolo tego)
Różnie z nimi bywa, raz podczas dojazdu do skrzyzowania i zatrzymaniu auta do 0 (badz juz na samym dojezdzie), wrzuceniu luzu falują a raz ładnie się zatrzymują i stoją równo.
Ale najgorsze w tym wszystkim jest to, że podczas parkowania, a co najgorsze skręcania(powiązane ze skręcaniem kołami) i wciśnięciu sprzegła potrafią tak spaść obroty, że w konsekwencji czego silnik zgaśnie.
Nie wiem, czy ma to wpływ, że dojeżdzając do skrzyzowania itp. lepiej to robić na sprzegle czy na luzie.
Dodam że gaszenie pojawiło się w momencie pojawienia niższych temperatur, dodatnich, ale niskich, przynajmniej w moim odczuciu.
Świece zapłonowe jak i samą przepustnicę(używaną) wymieniłem rok temu ponieważ na poprzedniej zaraz po odpaleniu silnika, odrazu obroty spadały nigdzie po drodze sie nie zatrzymując i gasł.
Jestem otwarty na każdą sugestię.
Pozdrawiam, Daniel.
Zdaje sobie sprawę, że temat był poruszany ,ale im więcej czytam tym mniej wiem.
Problem dotyczy: Golf 4 1.4 16v, b/g, silnik AHW.
Co prawda silnik odpala odrazu, nie trzeba kręcić kilka razy ale w ciagu jakis 3 miesiecy kilka razy zaraz po odpaleniu obroty zawisły na jakiś 2000 obrotów, po czym po kilku sekundach opadły na 900 i było już ok.
Z reguły po odpaleniu nie zawisają ale falują w przedziale powiedzmy 1100-700? (cos kolo tego)
Różnie z nimi bywa, raz podczas dojazdu do skrzyzowania i zatrzymaniu auta do 0 (badz juz na samym dojezdzie), wrzuceniu luzu falują a raz ładnie się zatrzymują i stoją równo.
Ale najgorsze w tym wszystkim jest to, że podczas parkowania, a co najgorsze skręcania(powiązane ze skręcaniem kołami) i wciśnięciu sprzegła potrafią tak spaść obroty, że w konsekwencji czego silnik zgaśnie.
Nie wiem, czy ma to wpływ, że dojeżdzając do skrzyzowania itp. lepiej to robić na sprzegle czy na luzie.
Dodam że gaszenie pojawiło się w momencie pojawienia niższych temperatur, dodatnich, ale niskich, przynajmniej w moim odczuciu.
Świece zapłonowe jak i samą przepustnicę(używaną) wymieniłem rok temu ponieważ na poprzedniej zaraz po odpaleniu silnika, odrazu obroty spadały nigdzie po drodze sie nie zatrzymując i gasł.
Jestem otwarty na każdą sugestię.
Pozdrawiam, Daniel.
Falujące obroty, gaśnięcie.
jakieś błędy są? jaka temp na silniku w blokach pomiarowych
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Falujące obroty, gaśnięcie.
Auta nie podłączałem pod komputer jeszcze aby błędy zczytywać.
Ostatnio jechałem do pracy. Było w sumie ciepło jakies 10 stopni. Dwa odcinki po 20km i nie falowało....
Jakieś możę czyszczenie przepustnicy? Dolegliwość niskich temperatur na zewnatrz?
Na tej przepustnicy jeździłem od wakacji i elegancko było.
Ostatnio jechałem do pracy. Było w sumie ciepło jakies 10 stopni. Dwa odcinki po 20km i nie falowało....
Jakieś możę czyszczenie przepustnicy? Dolegliwość niskich temperatur na zewnatrz?
Na tej przepustnicy jeździłem od wakacji i elegancko było.
Falujące obroty, gaśnięcie.
Falowanie obrotów, zwykle spowodowane jest zasyfionym silniczkiem krokowym (znajdziesz go obok przepustnicy). Silniczek krokowy odpowiedzialny jest za utrzymanie właściwych obrotów silnika i zbiera on dane z czujnika położenia wału korbowego (określa prędkość obrotową silnika), czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym (tzw. MAP sensor) oraz czujnika temperatury płynu chłodzącego. Jeśli więc któryś z tych czujników szwankuje, krokowiec nie będzie działał poprawnie.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
-
- Mały gagatek
- Posty: 117
- Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Falujące obroty, gaśnięcie.
Witam,
Miałem podobnie, tylko w VW Golf IV 1.4 16v AKQ
Pierwsze co ja zrobiłem to wymontowałem przepustnicę. Nie jestem mechanikiem, ale demontaż jest bardzo, ale to bardzo łatwy więc spokojnie sobie sam poradzisz. Po wymontowaniu wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną, szczoteczką, itp. rzeczami. Ogólnie zrób tak aby była czysta nie miała widocznych nalotów, oczywiście wszystko z umiarem. Zamontuj, zaadaptuj przepustnicę (są różne zdania dotyczące adaptacji, jedni robią drudzy nie) i sprawdź. Ja raz adaptowałem, a innym razem nie. Nie zauważyłem jakiejkolwiek różnicy. Ponoć po przejechaniu jakiegoś odcinka komputer sam ją adaptuje. Tego już nie wiem, piszę co ja zrobiłem.
Jednak wszystkie czynności, które opisałem powyżej u mnie się nie sprawdziły. Czyściłem ją kilka razy, próbowałem z adaptacją i bez.
Kupiłem używaną z roku 2000 (na przepustnicy po numerkach można stwierdzić z jakiego jest rocznika) zamontowałem i chyba nawet nie adaptowałem już nie pamiętam i wszystko do tej pory działa, obroty są stałe, falowanie ustało. Najpierw około 1100 (chyba ssanie), a później wyrównują się do 900 (jakoś tak, dokładnie o dziwo teraz nie pamiętam).
Miejmy nadzieje, że pomogłem i podobnie będzie u Ciebie. To, że wymieniłeś przepustnicę nie świadczy, że wymieniłeś na sprawną. Ponadto nawet po wymianie nie wiadomo jak długo będzie działa. Mowa o używanej. Z tego co wiem to jeśli czyszczenie nie pomoże, to jest prawie pewne, że musisz ją wymienić. Jak miałem ten problem to gdzieś tu na tym forum wyczytałem, że odpowiedzialna za to jest elektronika schowana pod tą czarną obudową na przepustnicy, która steruje przepustnicą. Raczej nie jest to naprawialne jednak na zagranicznych forach odnalazłem, że może to mieć coś wspólnego z tzw. "zimnymi lutami". Ale jak dla mnie to już było za dużo postanowiłem kupić używana.To czy wymienić na nową czy używaną to Twoja sprawa. Ja kupiłem używaną i wyłącznie taką polecam. No chyba, że masz tyle gotówki i kupisz oryginał z ASO, który pewnie nie jest już tak wytrzymały jak kiedyś. Jak to ze wszystkim teraz bywa.
Pozdrawiam
Miałem podobnie, tylko w VW Golf IV 1.4 16v AKQ
Pierwsze co ja zrobiłem to wymontowałem przepustnicę. Nie jestem mechanikiem, ale demontaż jest bardzo, ale to bardzo łatwy więc spokojnie sobie sam poradzisz. Po wymontowaniu wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną, szczoteczką, itp. rzeczami. Ogólnie zrób tak aby była czysta nie miała widocznych nalotów, oczywiście wszystko z umiarem. Zamontuj, zaadaptuj przepustnicę (są różne zdania dotyczące adaptacji, jedni robią drudzy nie) i sprawdź. Ja raz adaptowałem, a innym razem nie. Nie zauważyłem jakiejkolwiek różnicy. Ponoć po przejechaniu jakiegoś odcinka komputer sam ją adaptuje. Tego już nie wiem, piszę co ja zrobiłem.
Jednak wszystkie czynności, które opisałem powyżej u mnie się nie sprawdziły. Czyściłem ją kilka razy, próbowałem z adaptacją i bez.
Kupiłem używaną z roku 2000 (na przepustnicy po numerkach można stwierdzić z jakiego jest rocznika) zamontowałem i chyba nawet nie adaptowałem już nie pamiętam i wszystko do tej pory działa, obroty są stałe, falowanie ustało. Najpierw około 1100 (chyba ssanie), a później wyrównują się do 900 (jakoś tak, dokładnie o dziwo teraz nie pamiętam).
Miejmy nadzieje, że pomogłem i podobnie będzie u Ciebie. To, że wymieniłeś przepustnicę nie świadczy, że wymieniłeś na sprawną. Ponadto nawet po wymianie nie wiadomo jak długo będzie działa. Mowa o używanej. Z tego co wiem to jeśli czyszczenie nie pomoże, to jest prawie pewne, że musisz ją wymienić. Jak miałem ten problem to gdzieś tu na tym forum wyczytałem, że odpowiedzialna za to jest elektronika schowana pod tą czarną obudową na przepustnicy, która steruje przepustnicą. Raczej nie jest to naprawialne jednak na zagranicznych forach odnalazłem, że może to mieć coś wspólnego z tzw. "zimnymi lutami". Ale jak dla mnie to już było za dużo postanowiłem kupić używana.To czy wymienić na nową czy używaną to Twoja sprawa. Ja kupiłem używaną i wyłącznie taką polecam. No chyba, że masz tyle gotówki i kupisz oryginał z ASO, który pewnie nie jest już tak wytrzymały jak kiedyś. Jak to ze wszystkim teraz bywa.
Pozdrawiam
Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Falujące obroty, gaśnięcie.
sprawdził bym czujnik MAP ,posprawdzał czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.Podłącz pod vag na początek
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Falujące obroty, gaśnięcie.
Witam miałem kiedys podobn problem tylko w 1.6 sr i wystarczyła wymiana czujnika temp płynu po uprzednim zdjagnozowaniu vagiem
Powinieneś posprawdzać vagiem błędy i wartości rzeczywiste
W vw 1.4 16 v miałem taki objaw że podczas dojazdu do swiateł gasł było to losowe raz zgasł raz nie, czyściłem przepustnice czujnik wału nic nie pomagało w końcu zaslepiłem cieniutki wężyk od egr i pomogło
Ty możesz mieć sterowany elektronicznie i moze on nie kryć dobrze wtedy układ robi się nieszczelny
Powodzenia
Powinieneś posprawdzać vagiem błędy i wartości rzeczywiste
W vw 1.4 16 v miałem taki objaw że podczas dojazdu do swiateł gasł było to losowe raz zgasł raz nie, czyściłem przepustnice czujnik wału nic nie pomagało w końcu zaslepiłem cieniutki wężyk od egr i pomogło
Ty możesz mieć sterowany elektronicznie i moze on nie kryć dobrze wtedy układ robi się nieszczelny
Powodzenia
Re: Falujące obroty, gaśnięcie.
Dziekuje za informacje. Postaram sie tym zajac jak najszybciej.JARGUT pisze:Witam miałem kiedys podobn problem tylko w 1.6 sr i wystarczyła wymiana czujnika temp płynu po uprzednim zdjagnozowaniu vagiem
Powinieneś posprawdzać vagiem błędy i wartości rzeczywiste
W vw 1.4 16 v miałem taki objaw że podczas dojazdu do swiateł gasł było to losowe raz zgasł raz nie, czyściłem przepustnice czujnik wału nic nie pomagało w końcu zaslepiłem cieniutki wężyk od egr i pomogło
Ty możesz mieć sterowany elektronicznie i moze on nie kryć dobrze wtedy układ robi się nieszczelny
Powodzenia
Pozdrawiam!
Falujące obroty, gaśnięcie.
Witam. Od dluzszego czasu borykam sie z problemem falujachy obrotwo. Golf 4 1.4 16v silnik AHW benzyna/gaz.
Wymienilem:
Swiece
przewody
przepustnice.
Na vagu pojawial sie blad sporadyczny dotyczacy sondy lambda o ile dobrze pamietam male napiecie w wyniku czego sonde tez wymienilem
Falowanie na biegu jalowym pozostalo. Dodam tez ze bierze sporo oleju jakies 1l na 1000km.
!!!!Zauwazylem ciekawa rzecz, mianowicie stojac na biegu jalowym z WLACZONYMI swiatlami obroty faluja, natmiast kiedy WYLACZE swiatla falowanie ustaje. Rowniez jazda na Wyzszych obrotach(kiedy ladowanie aku jest Chyba wieksze?) powoduje mniejsze falowanie obrotow kiedy dojezdzam do skrzyzowania niz jezdzenie na NIZSZYch pbrotach.
Czy problem moze byc z akumulatorem, za malo naladowany?
Diagnostyka akumulatora wykazała ze jest dobry. Stan tech. 100% stan naładowania 100%.
Mechanik powiedział, że ładowanie mogloby byc wieksze. Falowania moze zalezec od alternatora? EDIT. CO prwda ladowanie mogloby byc lepsze ale miesci sie w granicach normy.
Wymienilem:
Swiece
przewody
przepustnice.
Na vagu pojawial sie blad sporadyczny dotyczacy sondy lambda o ile dobrze pamietam male napiecie w wyniku czego sonde tez wymienilem
Falowanie na biegu jalowym pozostalo. Dodam tez ze bierze sporo oleju jakies 1l na 1000km.
!!!!Zauwazylem ciekawa rzecz, mianowicie stojac na biegu jalowym z WLACZONYMI swiatlami obroty faluja, natmiast kiedy WYLACZE swiatla falowanie ustaje. Rowniez jazda na Wyzszych obrotach(kiedy ladowanie aku jest Chyba wieksze?) powoduje mniejsze falowanie obrotow kiedy dojezdzam do skrzyzowania niz jezdzenie na NIZSZYch pbrotach.
Czy problem moze byc z akumulatorem, za malo naladowany?
Diagnostyka akumulatora wykazała ze jest dobry. Stan tech. 100% stan naładowania 100%.
Mechanik powiedział, że ładowanie mogloby byc wieksze. Falowania moze zalezec od alternatora? EDIT. CO prwda ladowanie mogloby byc lepsze ale miesci sie w granicach normy.
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2015 23:31 przez Leth, łącznie zmieniany 1 raz.
Falujące obroty, gaśnięcie.
czyszczenie przepustnicy albo lewe powietrze
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Falujące obroty, gaśnięcie.
Dzięki pironet za odpowiedz.
Właśnie bede chcial dokonac czyszczenia przepustnicy wraz z jej adaptacją i przy okazji sprawdzeniem czy jakiegos bledu na VAG-u nie wywalilo
Pytanie w zwiazy z tym mam. Czy adaptacja przepustnicy jest mozliwa nawet jak na VAG-u wywali blad?(ewentualnie jaki blad na VAG-u uniemozliwia przeprowadzenie skutecznej adaptacji)
I drugie pytanie- Jezli bedzie lewe powietrze zasysal to czu blad zostanie wyswietlony na VAG-u czy nie? I w ktorym mejscu moze brac lewe powietrze?
Dziekuje za odpowiedz
Właśnie bede chcial dokonac czyszczenia przepustnicy wraz z jej adaptacją i przy okazji sprawdzeniem czy jakiegos bledu na VAG-u nie wywalilo
Pytanie w zwiazy z tym mam. Czy adaptacja przepustnicy jest mozliwa nawet jak na VAG-u wywali blad?(ewentualnie jaki blad na VAG-u uniemozliwia przeprowadzenie skutecznej adaptacji)
I drugie pytanie- Jezli bedzie lewe powietrze zasysal to czu blad zostanie wyswietlony na VAG-u czy nie? I w ktorym mejscu moze brac lewe powietrze?
Dziekuje za odpowiedz
- Chrzanek`
- Forum Master
- Posty: 1644
- Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Falujące obroty, gaśnięcie.
Leth, proszę bardzo, adaptacja przepustnicy krok po kroku: viewtopic.php?t=117701, wystarczy czasem poszukać
__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
Falujące obroty, gaśnięcie.
Dzieki Chrzanek za linka
Wszystko fajnie opisane, oby czyszczenie i adaptacja pomoglo ;o
Wszystko fajnie opisane, oby czyszczenie i adaptacja pomoglo ;o
Falujące obroty, gaśnięcie.
Witam forumowiczów.
Z falujących obrotów auta jeszcze nie wyleczyłem(Golf 4 1.4 16v kod:AHW, benzyna/gaz. Podsumowując:
Wymieniona:
- przepustnica
- sonda lambda
- świece
- przewody
- filtr powietrza
- auto w gazie w zwiazku czym przegląd instalacji i wymiana filtrow.
Dziś podjechałem na serwis. Podpialem sie pod komputer, nie ma żadnych błędów, odrazu zrobiłem adaptacje przepustnicy. Niestety nadal falują. Mowiac o falowaniu mam na mysli:
-a)na biegu jalowym rowno co 4-5 sekund spada z poziomu jakis 780 rpm do 750 rpm-zawsze tyle samo!Odczuwalne sa drżenia silnika i karoserii. Aczkolwiek ostatnio na postoju wylaczylem tylko swiatla i falowanie na jałowym niemalze ustało. @_@
b)dojezdzajac do skrzyzowania jak za wczesnie wcisne sprzeglo i obroty spadna doslownie" z wiekszej wysokosci" wystarczy nawet 1300-1400 rpm to odbija sie "od dna"(jakies 600 rpm) i albo sie odrazu "ustabilizuja"(patrz pkt a) albo beda sie kolysac jak na hustawce w przedzialem 600 rpm-1000 rpm( przedzal hustawka dosyc elastyczny z tym roznie bywa po 4-5 takich hustawkach wkoncu sie ustabilizuja. Zauwazylem ze najlepiej dla obrotow jak sprzeglo wcisne na poziomie jakis 1100-1000 obrotwo i i wiekszosci przypadkow ale nie zawsze zatrzyma sie na 780 a dalej to pts a)
c)i najgorsze jest jak wcisne sprzeglo i zaczne w tym samym momencie skrecac(wlaczy sie wspomaganie) istnieje duze prawdopodobienstwo ze tak spadna obroty ze zgasnie.
d)Sporadycznie rowniez potrafia obroty zawisnac na poziomie 1100 rpm(zawsze w tym samym miejscu), wystarczy lekko wtedy dodac gazu i sie odrazu "odwieszaja" .
Nasunęła mi sie pewna mysli, prosze o podpowiedzi. Czy na falowanie obrotów może mieć wpływ:
1) Termostat? Dlaczego? Bowiem mam problem z rozgrzanem auta do 90 stopni (przyklad: Odcinek 18 km, brak korkow ale kilka swiatel czerwonych. Jazda nie jakas energiczna, jakies 2100 obrotow, wlaczone grzanie - nawiew na 1 poziom z 4. - Po przejechaniu tego odcinka z tymi parametrami nie osiagnalem 90 stopni(jakies 85)!!! Dodam ze wystarczy dluzsza chwila na jałowym na postoju i 90 złapie. Nie wspomne o zimie- nie była sroga a po 18km i nawiewie na 1z4 to złapał jakies 70 stopni, raczej nie wiecej,a jak wlaczylem mocniej nawiew to jeszcze temperatura silnika potrafila spadac @@. I jeszcze jedna istotna rzecz, od czasu do czasu, powiedzmy raz na miesiac z okolic termostatu od dołu, jego obudowy potrafi uronic kilka kropel plynu chlodniczego. Tam gdzie skapie widoczne jest różowe zabarwienie. To, że coś tu jest nie tak jest pewne, ale czy to ma wplyw na falowanie?
2)Po wizycie u mechanika od rozruszników, alternatorów stwierdził on, że:
-akumulator 100% naładowania, 100% sprawny technicznie.
-alternator ma niskie ładowanie.
-następują spadki napięcia albo napięcie jest niskie (chyba na przewodzie od +)
3) Dodam w tym miejscu ze spala sporo oleju jakis 1l na 1000 km. Podczas wymiany poprzednich swiec byly one nieco brudne w oleju.
Bede bardzo wdzieczny na odpowiedzi dotyczace punktu 1,2 i 3.
Pozdrawiam, Daniel.
Z falujących obrotów auta jeszcze nie wyleczyłem(Golf 4 1.4 16v kod:AHW, benzyna/gaz. Podsumowując:
Wymieniona:
- przepustnica
- sonda lambda
- świece
- przewody
- filtr powietrza
- auto w gazie w zwiazku czym przegląd instalacji i wymiana filtrow.
Dziś podjechałem na serwis. Podpialem sie pod komputer, nie ma żadnych błędów, odrazu zrobiłem adaptacje przepustnicy. Niestety nadal falują. Mowiac o falowaniu mam na mysli:
-a)na biegu jalowym rowno co 4-5 sekund spada z poziomu jakis 780 rpm do 750 rpm-zawsze tyle samo!Odczuwalne sa drżenia silnika i karoserii. Aczkolwiek ostatnio na postoju wylaczylem tylko swiatla i falowanie na jałowym niemalze ustało. @_@
b)dojezdzajac do skrzyzowania jak za wczesnie wcisne sprzeglo i obroty spadna doslownie" z wiekszej wysokosci" wystarczy nawet 1300-1400 rpm to odbija sie "od dna"(jakies 600 rpm) i albo sie odrazu "ustabilizuja"(patrz pkt a) albo beda sie kolysac jak na hustawce w przedzialem 600 rpm-1000 rpm( przedzal hustawka dosyc elastyczny z tym roznie bywa po 4-5 takich hustawkach wkoncu sie ustabilizuja. Zauwazylem ze najlepiej dla obrotow jak sprzeglo wcisne na poziomie jakis 1100-1000 obrotwo i i wiekszosci przypadkow ale nie zawsze zatrzyma sie na 780 a dalej to pts a)
c)i najgorsze jest jak wcisne sprzeglo i zaczne w tym samym momencie skrecac(wlaczy sie wspomaganie) istnieje duze prawdopodobienstwo ze tak spadna obroty ze zgasnie.
d)Sporadycznie rowniez potrafia obroty zawisnac na poziomie 1100 rpm(zawsze w tym samym miejscu), wystarczy lekko wtedy dodac gazu i sie odrazu "odwieszaja" .
Nasunęła mi sie pewna mysli, prosze o podpowiedzi. Czy na falowanie obrotów może mieć wpływ:
1) Termostat? Dlaczego? Bowiem mam problem z rozgrzanem auta do 90 stopni (przyklad: Odcinek 18 km, brak korkow ale kilka swiatel czerwonych. Jazda nie jakas energiczna, jakies 2100 obrotow, wlaczone grzanie - nawiew na 1 poziom z 4. - Po przejechaniu tego odcinka z tymi parametrami nie osiagnalem 90 stopni(jakies 85)!!! Dodam ze wystarczy dluzsza chwila na jałowym na postoju i 90 złapie. Nie wspomne o zimie- nie była sroga a po 18km i nawiewie na 1z4 to złapał jakies 70 stopni, raczej nie wiecej,a jak wlaczylem mocniej nawiew to jeszcze temperatura silnika potrafila spadac @@. I jeszcze jedna istotna rzecz, od czasu do czasu, powiedzmy raz na miesiac z okolic termostatu od dołu, jego obudowy potrafi uronic kilka kropel plynu chlodniczego. Tam gdzie skapie widoczne jest różowe zabarwienie. To, że coś tu jest nie tak jest pewne, ale czy to ma wplyw na falowanie?
2)Po wizycie u mechanika od rozruszników, alternatorów stwierdził on, że:
-akumulator 100% naładowania, 100% sprawny technicznie.
-alternator ma niskie ładowanie.
-następują spadki napięcia albo napięcie jest niskie (chyba na przewodzie od +)
3) Dodam w tym miejscu ze spala sporo oleju jakis 1l na 1000 km. Podczas wymiany poprzednich swiec byly one nieco brudne w oleju.
Bede bardzo wdzieczny na odpowiedzi dotyczace punktu 1,2 i 3.
Pozdrawiam, Daniel.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości