Benzyna 98 i 98 v-power
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- bugatti415
- Ma gadane
- Posty: 168
- Rejestracja: śr kwie 24, 2013 11:16
- Lokalizacja: Swidnica
Benzyna 98 i 98 v-power
Witam.Zastanawiam sie czy warto lac drozsza benzyne do golfa 4 1.6 SR AKL.Tankuje zazwyczaj na Shell lub Orlen.Na malych stacjach raczej unikam tankowania.Przewaznie tankuje 95.Od czasu do czasu 98 i 98 v-power.Ale nie odczuwam zadnej roznicy miedzy tymi trzema rodzajami paliw.Czy rzeczywiscie 98 v-power jest lepsza od 95 ? Czy tylko cena czyni ja lepsza ? Jak sprawa wyglada u was ?
Benzyna 98 i 98 v-power
Generalnie różni sie liczbą oktanów, im więcej ma oktanów tym bardziej jest odporna na samozapłon czyli spalanie mieszkanki odbywa sie po maksymalnym jej ściśnięciu. Cykl pracy jest krótszy a spalanie jest całkowite tyle teoria, w praktyce mało kto odczuwa różnice i rzeczywiście tej różnicy nie ma dlatego najlepiej tankować paliwo takie jakie zaleca producent. A co do stacji paliw ja raczej tylko i wyłącznie tankuje na małych stacjach jest dużo taniej a paliwo to samo ale to już kwestia zaufania do danej stacji. Na Orlen z reguły wjeżdżam pod kompresor, tankować sie jak już muszę.
Benzyna 98 i 98 v-power
Odczuwasz - w portfelu jedyniebugatti415 pisze:Ale nie odczuwam zadnej roznicy miedzy tymi trzema rodzajami paliw
Generalnie - jesli twój silnik ma zalecenie jazdy na 95 to tankuj 95. Zalanie 98 niczego nie daje, gdyż takie paliwo spalane w silniku przewidzianym na 95 spala się wolniej, więc:
1. wprawne ucho i człowiek obeznany jak "obmaca" silnik to stwierdzi, że pracuje ciut równiej i spokojniej. Ma to związek z wolniejszym spalaniem.
2. Silnik straci na mocy (przeciętny użytkownik tego nie dostrzeże, ale pojedz na hamownię to zobaczysz stratę 1-5 KM)
Jednym słowem mija się to z celem. Co do innych aspektów tych "lepszych" paliw to z mojej praktyki wynika, że nie ma kompletnie żadnych róznic. Zresztą pamiętajmy, że mieszkamy i tankujemy w Polsce, więc te paliwa to i tak jedna, wielka loteria i nic więcej. Róznice pojawiają się, gdy pojedziesz na Zachód (Niemcy, Czechy) - na ich paliwie jest ISTOTNA róznica - auto spala mniej i lepiej idzie (jest duża różnica między paliwami w PL a zachodnimi). Do dziś pamiętam, jak pojechałem do Goerlitz swoim Mk2 (miałem zatankowane własnie Shell V-Power 95), a w drodze powrotnej zatankowałem na niemieckim Aralu zwykłą 95 - spaliłem około litra mniej na 100 km, a reakcja na gaz była szybsza. Po prostu auto zyło. Tyle w temacie polskich paliw.
Benzyna 98 i 98 v-power
Dokładnie ozzy1979, ma tu racje
U nas te paliwa są gorszej jakości i czy one bd nazywać verva, v-power, suprema czy ultimate to tylko chwyt marketingowy nic więcej, na zachodzie mają o wiele lepsze paliwa i natychmiast czuć różnice silniki są bardziej dynamiczne przy znacznym zmniejszeniu zużycia paliwa.
tak jak już pisałemozzy1979 pisze: Silnik straci na mocy
Dlatego też spalanie mieszkanki odbywa sie później, tak więc nie koniecznie warto lać 98 co prawda niby zawiera mniej siarki i jest ekologiczniejsza ale tu ekologia z ekonomią nie wiele ma wspólnego.lxxx20 pisze:im więcej ma oktanów tym bardziej jest odporna na samozapłon
U nas te paliwa są gorszej jakości i czy one bd nazywać verva, v-power, suprema czy ultimate to tylko chwyt marketingowy nic więcej, na zachodzie mają o wiele lepsze paliwa i natychmiast czuć różnice silniki są bardziej dynamiczne przy znacznym zmniejszeniu zużycia paliwa.
- bugatti415
- Ma gadane
- Posty: 168
- Rejestracja: śr kwie 24, 2013 11:16
- Lokalizacja: Swidnica
Benzyna 98 i 98 v-power
pamietam niemieckie i angielskie test subaru imprezy wrx - różnicę na hamowni przy zalaniu 95 i 98 - było na korzyść 98 chyba 12 KM - co ciekawe sami prowadzący byli zaskoczeni wielkością różnicy - komentarz był taki, że przy silniku turbo wychodzi na to, że lepiej wlać 98 jak zakładać jakieś superfiltry.lxxx20 pisze: ozzy1979 napisał(a): Silnik straci na mocy
tak jak już pisałem
Natomiast jeśli zalecana do silnika jest 98 to należy lać 98 - bo w drugą stronę odczujecie różnicę
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- bugatti415
- Ma gadane
- Posty: 168
- Rejestracja: śr kwie 24, 2013 11:16
- Lokalizacja: Swidnica
Benzyna 98 i 98 v-power
Sprawdzilem dzisiaj na nalepce przy wlewie paliwa,bo jakos wczesniej nie przywiazywalem do tego wiekszej uwagi.Bylem przekonany ze lepsze paliwo to lepsze osiagi i mniejsze spalanie.Ale jak widac nie w kazdym silniku.U mnie na nalepce fabryka napisala zeby lac 95.O 98 nic nie wspomnieli.Wiec nie ma potrzeby przeplacac w przypadku tego silnika.Sprawa wyjasniona.
Benzyna 98 i 98 v-power
U mnie w 1.6 16v na klapce jest naklejka 95/98 jednak nie odczuwam żadnej różnicy oprócz tej w portfelu
Benzyna 98 i 98 v-power
Bo u nas w Polsce 98 jest tylko dla szpanu żeby ludzie zobaczyli że stać stać "Kowalskiego" na 98 i troche dla ekologów bo niby 98 zawiera mniej siarki. Co innego na zachodzie gdzie paliwa mają lepszą jakość to tu odczuwa sie różnice.koma44 pisze:jednak nie odczuwam żadnej różnicy oprócz tej w portfelu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości