Szarpanie, brak mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt paź 28, 2014 13:03
Szarpanie, brak mocy
Witam,
Kupiłem golfa IV 1.6 77 kW (Silnik AZD) 2000r. Ojawy : auto szarpie na wolnych obrotach czego nie pokazuje obrotomierz, szarpanie przy ruszaniu, rano trzeba długo kręcić i brak mocy (nie spodziewam się rewelacji po silniku 1.6 lecz napewno lepiej sie zbiera niż ten).
Na początku był błąd : wypadanie zapłonu cylinder 2, zbyt uboga dawka paliwa sonda lambda za katalizatorem. Kupując auto poprzedni właściciel wymienił cewki (po 1 cewke na każdy cylinder). Zaprowadziłem auto do mechanika, który sprawdził szczelnośc kolektora (OK) wymienił świece oraz czujnik temperatury lecz dalej to samo tyle że zmieniły się błędy :
- 17978 - Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany BŁĄD STAŁY
- 17961 - Czujnik wysokości pojazdu/ciśnienia w kolektorze ssącym; nieodpowiedni sygnał NIECIĄGŁY
- 17772 - Obwód zapłonu cylindra 4; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17766 - Obwód zapłonu cylindra 2; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17763 - Obwód zapłonu cylindra 1; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17769 - Obwód zapłonu cylindra 3; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
Przeszukałem naprawdę sporo na ten temat i wciąż nie mogę zlikwidować problemu, dodam że jak otworzy się maskę to silnik trzęsie sie jak galareta. Ciśnienie w cylindrach mierzone na każdym pokazuje po 17.
Kupiłem golfa IV 1.6 77 kW (Silnik AZD) 2000r. Ojawy : auto szarpie na wolnych obrotach czego nie pokazuje obrotomierz, szarpanie przy ruszaniu, rano trzeba długo kręcić i brak mocy (nie spodziewam się rewelacji po silniku 1.6 lecz napewno lepiej sie zbiera niż ten).
Na początku był błąd : wypadanie zapłonu cylinder 2, zbyt uboga dawka paliwa sonda lambda za katalizatorem. Kupując auto poprzedni właściciel wymienił cewki (po 1 cewke na każdy cylinder). Zaprowadziłem auto do mechanika, który sprawdził szczelnośc kolektora (OK) wymienił świece oraz czujnik temperatury lecz dalej to samo tyle że zmieniły się błędy :
- 17978 - Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany BŁĄD STAŁY
- 17961 - Czujnik wysokości pojazdu/ciśnienia w kolektorze ssącym; nieodpowiedni sygnał NIECIĄGŁY
- 17772 - Obwód zapłonu cylindra 4; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17766 - Obwód zapłonu cylindra 2; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17763 - Obwód zapłonu cylindra 1; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
- 17769 - Obwód zapłonu cylindra 3; przerwa w obwodzie NIECIĄGŁY
Przeszukałem naprawdę sporo na ten temat i wciąż nie mogę zlikwidować problemu, dodam że jak otworzy się maskę to silnik trzęsie sie jak galareta. Ciśnienie w cylindrach mierzone na każdym pokazuje po 17.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt paź 28, 2014 13:03
Szarpanie, brak mocy
błedy masz po wymianie cewek,wykasuj i sprawdz co się pojawi.Rozrząd sprawdzony?
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt paź 28, 2014 13:03
Re: Szarpanie, brak mocy
Rozrząd raczej ok, bo na zimnym auto ładnie pracuje. Cewki nie były teraz wymieniane, kasuje ten błąd ale ciągle powraca (przy ponownym sprawdzeniu błędów)
Szarpanie, brak mocy
kolego błąd czujnika wskazuje na wiele możliwych usterek ale jęśli sam czujnik kolektora nie jest szczelony to sprawdz rozrząd ,rolki.Zmierzył bym jeszcze kompresje na ciepłym.To że na zimnym ok to o niczym nie świadczy.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt paź 28, 2014 13:03
Re: Szarpanie, brak mocy
Mierzone było i na ciepłym i jest ok. Ponadto zauważyłem że po przekręceniu kluczyka długo pracuje pompka paliwa (słaby akumulator może mieć na to wpływ ?). Wymieniłem także regulator ciśnienia paliwa i nadal to samo. Rozrząd był wymieniany przez poprzedniego właściciela niedługo przed moim zakupem i mówił że przed wymiana rozrzadu ten problem był. (Uprzedając wasze pytanie : Tak wiem na 100% że rozrzad był wymieniany)
Szarpanie, brak mocy
Jeżeli ciągle powtarzają się błędy z wypadaniem zapłonów i brakiem mocy to warto sprawdzić czy to aby nie jest wada tych naszych 16v czyli wycierające się wałki rozrządu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości