Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG
Witam. Mam problem z moim golfikiem mk4. Silnik AXP rocznik 2000. Założona instalacja gazowa sekwencyjna. Jakiś czas temu wymieniałem sterownik od gazu, ponieważ stary się spalił. Spece wymienili sterownik ustawili wszystko no i miało być cacy. Jednak niestety nie jest w porządku. Silnik dziwnie pracuje, po zgaszeniu i próbie odpalenia nie załapuje od razu, muszę zawsze drugi raz zakręcić. Gdy już odpali to przez jakąś minutę silnik ma wysokie obroty około 1200, po minucie powoli się stabilizują około 760-800 rpm. Czasem podczas jazdy zapala się EPC jest to poprzedzone szarpnięciem. Gdy się pali ta kontrolka, obroty na biegu jałowym wzrastają do równego 1000, silnik nie ma mocy, przy jeździe na obrotach 1800-2500 czuć tak jakby autem ktoś bujał, szarpał, jest także większe spalanie. Problem występuje zarówno na gazie i na benzynie. Dodam, że na "luzie" obroty nie wariują. Podpiąłem dziś pod VAG-a i pokazało:
VAG-COM Version: Release 409.1-5
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56
Address 01: Engine
Controller: 036 998 032 P
Component: ME7.5.10 5046
Coding:00031
Shop #: WSC 00110
8 Faults Found:
16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction
P0141 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17574 - Long Term Fuel Trim Addittive Air Bank 1: Range 2: System too Rich
P1166 - 35-10 - - - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-10 - - - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response Too Slow
P0139 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Prawie wszystkie błędy występują sporadycznie, mogę przejechać bez nich i 50 km i 200, ale zawsze po jakimś czasie występują. G28 to czujnik wału mam już kupiony nowy Boscha. Niedawno była wymieniana cewka zapłnowa na nową też Boscha. Świece nie były wymieniane, przewody zapłonowe też. Trzy błedy z tego co rozumiem oznaczają wypadanie zapłonu. Nie wiem, co mogę jeszcze poradzić. Proszę o pomoc i z góry dzięki
VAG-COM Version: Release 409.1-5
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56
Address 01: Engine
Controller: 036 998 032 P
Component: ME7.5.10 5046
Coding:00031
Shop #: WSC 00110
8 Faults Found:
16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction
P0141 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17574 - Long Term Fuel Trim Addittive Air Bank 1: Range 2: System too Rich
P1166 - 35-10 - - - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-10 - - - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response Too Slow
P0139 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Prawie wszystkie błędy występują sporadycznie, mogę przejechać bez nich i 50 km i 200, ale zawsze po jakimś czasie występują. G28 to czujnik wału mam już kupiony nowy Boscha. Niedawno była wymieniana cewka zapłnowa na nową też Boscha. Świece nie były wymieniane, przewody zapłonowe też. Trzy błedy z tego co rozumiem oznaczają wypadanie zapłonu. Nie wiem, co mogę jeszcze poradzić. Proszę o pomoc i z góry dzięki
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG
wymień świece, sprawdź przewody zapłonowe, i co najważniejsze sprawdź lambdę bo na 100% coś jej dolega
masz spalanie stukowe, jazda z tym bije motor działaj błyskawicznie ...
masz spalanie stukowe, jazda z tym bije motor działaj błyskawicznie ...
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG
Zapomniałem dodać, że lambda była wymieniana jakieś 4 miesiące temu. Mam dwie sondy jedną przed katalizatorem a drugą za nim i wymieniana była ta pierwsza. Sprawdzałem na VAG-Scope i gdy po odpaleniu są te wysokie obroty to wykres sondy jest nierównomierny, gdy obroty spadają do normalnej wartości to pokazuje ładną sinusoidkę, czyli chyba ok? W serwisie przy wymianie sondy powiedzieli, że błędy od sondy mogą się pojawiać gdy jest instalacja gazowa, ale ile w tym prawdy, tego nie wiem.
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG
Do serwisu
Masz przerwę na grzaniu sondy, nie ma tu nic do tego lpg, ani vag-scope, zaczynasz od dupy strony
bład 16523 - Response Too Slow jest prawdopodobnie konsekwencją pierwszego 16525
Albo samemu
Po kolei załatwiasz sprawę z grzaniem, świece, sprawdzasz przewody a na końcu bawisz się w Vag-Scope
Masz przerwę na grzaniu sondy, nie ma tu nic do tego lpg, ani vag-scope, zaczynasz od dupy strony
bład 16523 - Response Too Slow jest prawdopodobnie konsekwencją pierwszego 16525
Albo samemu
Po kolei załatwiasz sprawę z grzaniem, świece, sprawdzasz przewody a na końcu bawisz się w Vag-Scope
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
Re: Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG
Skoro już kupiłeś ten czujnik to go załóż.rapmen93 pisze:G28 to czujnik wału mam już kupiony nowy Boscha. Niedawno była wymieniana cewka zapłnowa na nową też Boscha. Świece nie były wymieniane, przewody zapłonowe też.
Wymień świece, albo chociaż zamień miejscami 1 i 2 z 3 i 4.
Wtedy będziesz wiedział czy błąd za nimi podąży.
Jeżeli instalacja jest niewyregulowana jak należy błędy sondy będą na 100% ( związane z regulacją składu mieszanki).rapmen93 pisze:W serwisie przy wymianie sondy powiedzieli, że błędy od sondy mogą się pojawiać gdy jest instalacja gazowa, ale ile w tym prawdy, tego nie wiem.
W ostateczności rozjeżdża to potem korekty krótko i długoterminowe na benzynie na tyle że i na tym paliwie auto źle pracuje.
Jeżeli to nie problem, skasuj wszystkie błędy, pojeździj kilka dni na benzynie (kilkadziesiąt km).
Korekty wrócą do normy i będziesz wiedział czy instalacja LPG dokłada swoje 3 grosze do zamętu w Twoim aucie.
Potem odczytaj błędy zobaczymy które się powtórzą.
Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG
Wielkie dzięki Panowie za pomoc. Jutro odstawiam auto do mechanika, podsumowując: niech sprawdzi świece, przewody, sondę i wymieni czujnik? Czy jeszcze coś pominąłem? W razie czego powiem żeby zerknął na przepustnicę, przepływomierz, EGR chociaż tak zapobiegawczo
Dziwna praca silnika, masa błędów w VAG
niech zgadne zabulisz 1000 a auto bedzie dalej tak samo swirowało,koledzy dobrze piszą ,wymień czujnik pojeżdzij na benzynie i odczytaj co się dzije,tu nie mechanik a dobry elektromechanik ,diagnostyka się kłania a nie zeżba.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości