kody błędu dtcp0036 dtcp0141
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
kody błędu dtcp0036 dtcp0141
Witam Was mam problem w moim golfie 1.4 16v 2001r. (220 tys. km na LPG przejechane 40 tys.) zaczęła świecić się kontrolka check oraz raz na jakiś czas kontrolka epc i esp( niezależnie od siebie) byłem dzisiaj u mechanika i odczytał kody błędów dtcp0036 dtcp0141. Powiedział że dwie sondy do wymiany i będzie ok. Jednak koszt obydwu sond oscyluje około 500 zł, nie są to małe pieniądze więc nie chciałbym kupować i wymieniać pochopnie. Dlatego zwracam się do Was z prośbą o dokładne odczytanie kodów i udzielenie mi rady, wskazówek co począć.
z góry dziękuje.
z góry dziękuje.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
kody błędu dtcp0036 dtcp0141
kolasijoo, nie wiem czemu dwie sondy każe ci zmieniać, błędy dotyczą sondy II czyli za katalizatorem. Teoretycznie sonda ta ma sprawdzać działanie katalizatora. Niestety mieszanka tworzona przez sekwencyjną instalację LPG może być niedoskonała i być winą błędu tej sondy. Więc proponuję: po skasowaniu błędów odżałować trochę kasy i jeździć paredziesiąt km na benzynie sprawdzając potem czy błąd nie wróci, jeśli wróci to może być winien katalizator, sama sonda, jakiś inny czujnik odpowiedzialny za skład mieszanki np przepływomierz.
Jeśli nie wróci i pojawi się dopiero na LPG to wyregulować LPG, olać, ew próbować ocyganić sondę kontrolną wkręcając ją w tulejkę dystansową są tematy o tym w necie
Jeśli nie wróci i pojawi się dopiero na LPG to wyregulować LPG, olać, ew próbować ocyganić sondę kontrolną wkręcając ją w tulejkę dystansową są tematy o tym w necie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
kody błędu dtcp0036 dtcp0141
Dzisiaj udało mi się na szybko sprawdzić grzałkę sondy. Oporność jej wynosi [15,4 om] czy to jest prawidłowa wartość ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
kody błędu dtcp0036 dtcp0141
kolasijoo, nie znam się na tym za bardzo, ale zdaje się to co w kodach błędów jest opisane jako grzałka sondy II to nie jest grzałka jak w sondzie I tylko element pomiarowy .
Wiem że nie odpowiedziałem na twoje pytanie czy ten opór jest ok, może ktoś iny się wypowie.
Wiem że nie odpowiedziałem na twoje pytanie czy ten opór jest ok, może ktoś iny się wypowie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
kody błędu dtcp0036 dtcp0141
To zależy przy jakiej wartości temp otoczenia/sondy robiłeś pomiar. Normalny wynik to 1-5 ohm. Niestety wraz ze wzrostem temp oporność znacznie wzrasta.
kody błędu dtcp0036 dtcp0141
Pomiar robiłem w temperaturze pokojowej na odłączonej i wystudzonej sondzie. Dzisiaj zrobiłem tak jak proponował Paweł Marek a mianowicie wyłączyłem gaz, skasowałem błędy i pojeździłem tylko na benzynie. Przez pierwsze 20 km było ok, ale później zgasiłem samochód, odpaliłem ponownie i niestety kontrolka check znowu się zaświeciła.
kody błędu dtcp0036 dtcp0141
Przy okazji rozwiązałem dzisiaj inny problem. Świeciła się również kontrolka EPC. Miałem wyciek spod miarki olejowej, spowodowane to było zatkaną odmą i za wysokim ciśnieniem. Odma została przeczyszczona tak jak jej wszystkie podzespoły, które były zatkane białą mazią. Po tym zabiegu kontrolka EPC zgasła.
kody błędu dtcp0036 dtcp0141
Nie wiem jak mogę jeszcze sprawdzić czy to aby na pewno sonda. Co radzicie ?
kody błędu dtcp0036 dtcp0141
Wsadzić używkę na podmianę i wtedy zobaczyć - oczywiście jak masz taką możliwość.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości