Sonda lambda daje stałe napięcie 1.6 16v bcb
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sonda lambda daje stałe napięcie 1.6 16v bcb
Wyskoczył mi kilka razy błąd sondy lambda przed katem. 17588 zwarcie do plusa.
Dziś podłączyłem się vagiem i okazało się, że sonda (w grupie 33 więc to chyba to) daje prawie stałe napięcie 0,44V, przy dodaniu gazu wartość ta odrobinę spada by potem wzrosnąć i odrobinę się wahać.
Z tego co wiem sonda powinna dawać zmienne napięcie w granicach 0,2-0,8V, więc fakt, że na obrotach jałowych daje 0,44 dawał by jasno do zrozumienia, że sonda jest walnięta.
Możecie potwierdzić diagnozę?
Dziś podłączyłem się vagiem i okazało się, że sonda (w grupie 33 więc to chyba to) daje prawie stałe napięcie 0,44V, przy dodaniu gazu wartość ta odrobinę spada by potem wzrosnąć i odrobinę się wahać.
Z tego co wiem sonda powinna dawać zmienne napięcie w granicach 0,2-0,8V, więc fakt, że na obrotach jałowych daje 0,44 dawał by jasno do zrozumienia, że sonda jest walnięta.
Możecie potwierdzić diagnozę?
Ostatnio zmieniony pn paź 28, 2013 22:51 przez quask, łącznie zmieniany 1 raz.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Sonda lambda daje stałe napięcie 1.6 16v bcb
jeżeli kabloteka ok...to pewnie takquask pisze:Możecie potwierdzić diagnozę?
Sonda lambda daje stałe napięcie 1.6 16v bcb
Kabloteka?
Gdzie mogłoby być zwarcie, żeby były takie dziwne objawy (dziwne czyli napięcie nie jest jakieś niesamowicie wysokie co wyklucza zwarcie do 12V np. od grzałki z kolei trochę się wacha po dodaniu gazu). Jeśli wiesz coś daj znać, bo szkoda byłoby kupować sondę w ciemno a po wymianie ma się okazać, że to jednak nie to...
Gdzie mogłoby być zwarcie, żeby były takie dziwne objawy (dziwne czyli napięcie nie jest jakieś niesamowicie wysokie co wyklucza zwarcie do 12V np. od grzałki z kolei trochę się wacha po dodaniu gazu). Jeśli wiesz coś daj znać, bo szkoda byłoby kupować sondę w ciemno a po wymianie ma się okazać, że to jednak nie to...
Sonda lambda daje stałe napięcie 1.6 16v bcb
No więc zorientowałem się w temacie i rzeczywiście błąd ten może być winą słabego akumulatora (co więcej u mnie był ponieważ po wymianie już nie zapala się kontrolka).
Trochę teorii (niestety nie jest to teoria konstruktora tych sond a tylko moja i jednego elektromechanika, który rzeczywiście zdawał się znać na temacie) dlaczego tak a nie inaczej:
Szerokopasmowa sonda lambda mierzy prąd podawany na elektrody "pompy" tlenowej. Gdy napięcie z aku jest za niskie nie może ona osiągnąć odpowiedniego przepływu cząsteczek tlenu i zwiększa prąd przepływający przez tę "pompę" do takiej wartości, że aż komputer wywala błąd zwarcia (czyli 17588)
Dlatego błąd ten często pojawia się gdy np. przejeżdżamy krótkie odcinki bądź też temperatura powietrza na zewnątrz spadnie więc i napięcie akumulatora spada.
Nowy akumulator to wydatek około połowy wartości nowej sondy lambda więc naprawdę warto najpierw zrobić diagnozę swojego akumulatora (mnie kosztowało to 5zł) w najbliższym sklepie z takim sprzętem, jeśli jest słaby to najpierw wymieńcie jego (i tak was to nie minie) a później sprawdźcie czy błąd 17588 pojawi się ponownie.
Trochę teorii (niestety nie jest to teoria konstruktora tych sond a tylko moja i jednego elektromechanika, który rzeczywiście zdawał się znać na temacie) dlaczego tak a nie inaczej:
Szerokopasmowa sonda lambda mierzy prąd podawany na elektrody "pompy" tlenowej. Gdy napięcie z aku jest za niskie nie może ona osiągnąć odpowiedniego przepływu cząsteczek tlenu i zwiększa prąd przepływający przez tę "pompę" do takiej wartości, że aż komputer wywala błąd zwarcia (czyli 17588)
Dlatego błąd ten często pojawia się gdy np. przejeżdżamy krótkie odcinki bądź też temperatura powietrza na zewnątrz spadnie więc i napięcie akumulatora spada.
Nowy akumulator to wydatek około połowy wartości nowej sondy lambda więc naprawdę warto najpierw zrobić diagnozę swojego akumulatora (mnie kosztowało to 5zł) w najbliższym sklepie z takim sprzętem, jeśli jest słaby to najpierw wymieńcie jego (i tak was to nie minie) a później sprawdźcie czy błąd 17588 pojawi się ponownie.
Re: Sonda lambda daje stałe napięcie 1.6 16v bcb
Witam, ja chciałbym się dowiedzieć pomiędzy którymi pinami jest grzałka - no i jaką powinna mieć rezystancję.
Sonda pierwsza, wtyczka w komorze silnika - 1.6 16v BCB
Sonda pierwsza, wtyczka w komorze silnika - 1.6 16v BCB
Re: Sonda lambda daje stałe napięcie 1.6 16v bcb
Na innym forum mu podałem że w tej lewej wtyczce dwa górne piny tak jakby od strony kwadratowej wtyczki to grzałka. Nawet ten lewy to masa a prawy to plus.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Sonda lambda daje stałe napięcie 1.6 16v bcb
Rezystancja jakoś 3.5Ohma pomiędzy tymi dwoma górnymi pinami od strony kwadratowej tej kostki - czyli grzałka raczej OK.wesol pisze:Na innym forum mu podałem że w tej lewej wtyczce dwa górne piny tak jakby od strony kwadratowej wtyczki to grzałka. Nawet ten lewy to masa a prawy to plus.
Teraz w komputerze jest ciągle taki błąd:
Re: Sonda lambda daje stałe napięcie 1.6 16v bcb
Sprawdź przejście kabli od tej wtyczki co pod nią podpinasz sondę do wtyczki dużej ecm. W ecm piny 51 52 70 i 71 to te co cię interesują. Sprawdź omomierzem.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Sonda lambda daje stałe napięcie 1.6 16v bcb
Tylko teraz błąd nie dotyczy grzałki a samej sondy - a gdzie jest komputer? Pod nogami kierowcy szukać tam w desce rozdzielczej?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości