Witam,
Mam problem z moim 1,8T AGU (LPG - sekwencja BRC). Auto jeździło do wczoraj jak najbardziej OK, aż tu nagle stojąc na światłach obroty spadły, kilkukrotnie zafalowały i silnik zgasł. Próba uruchomienia wykazała bardzo trudny rozruch. Jak już zaskoczy to od razu gaśnie. Podpięcie VAG wyrzuciło mi błędy:
18010 - wymieniałem akumulator i może przez to
16486 - tutaj sterownik sugeruje przepływkę
Po wykasowaniu błędów już nie powrócił żaden, ale problemy: zapłonu, falowania i samoczynnego gaśnięcia pozostały. Co robiłem ostatnio przy aucie:
- wymieniony czujnik tem wody (niebieski)
- wymiana akumulatora BOSCH S4 - poprzedni po prostu sobie zdechł.
- wymiana świec zapłonowych BOSCH irydowo-platynowe (podmiana na stare NGK nic nie dała).
- sprawdziłem elektrykę cewek i końcówki mocy w pokrywce obudowy filtra powietrza - wszystko OK.
- podmieniłem miejscami cewki zapłonowe - dalej ta sama przypadłość.
Dodam, że odpinając wtyczkę przepływki silnik żwawiej reaguje na próbę rozruchu i tak jakby podtrzymuje obroty jałowe... JEDNAK po chwili zafaluje i wygasa. Podczas pracy w ww stanie (bez przepływki) podpinając wtyczkę przepływomierza silnik natychmiast pada.
Sytuacja dotyczy pracy na PB oraz LPG. Nie ma znaczenia temperatura silnika, sposób jazdy itp. Po prostu z sekundy na sekudnę odechciało mu się współpracy. Jedyna możliwość jazdy to wymuszone przytrzymywanie obrotów na pedale gazu. Zdjęcie stopy z pedału gazu automatycznie powoduje wygaszenie jednostki. Silnik trochę pofaluje obrotami po czym pada.
Czy ktoś jest w stanie mi cokolwiek podpowiedzieć??
Pozdr
Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie
Ostatnio zmieniony ndz paź 06, 2013 23:38 przez lukas87, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie
Nikt nic nie wie??
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie
Czy sprawdzałeś przepływkę skoro sterownik ją sugeruje? Podmień ze sprawnego auta. 2min roboty i sprawa będzie jasna.
Gran Turismo Iniezione
Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie
Witam,
Temat zamknięty Dzisiaj wymieniłem przepływke i po rozruchu silnik załapał od przysłowiowego "tyknięcia". Pracuje idealnie, równiutko, płynnie bez szarpań itp historii. Zauważyłem, że silnik odzyskał werwę bo jakiś taki szybki i mocny teraz jest. Parametry statyczne i dynamiczne sprawdzane za pomocą POLSKI VAG 4,9. Wartości "live data" w normie... najważniejsza dla mnie wartość składu mieszanki typowo stechiometryczna (0,45V-0,50V).
Ciekawostka!!!
Silnik po wymianie przepływki pracował na biegu jałowym ok 10-15mi po czym nagle zgasł. Próba zapłonu i rozrusznik kręci, kręci i po kilku sekundach zaskoczył. Myślę co jest kuźwa??! Wymyśliłem tak, że silnik pracuje idealnie na dwóch zapasowych kluczach, których od zakupu auta nie używałem (scyzor oraz serwisowy), natomiast ten którego używałem dotychczas nie wiem w jaki sposób wywołuje agonię motoru. Czyżby rozjechane ustawienia immobilizera?? Da się to jakoś zresetować lub przywrócić ustawienia fabryczne?? Ewentualnie usunąć to blokujące dziadostwo z poziomu ogólnodostępnych testerów diagnostycznych??
Pozdrawiam.
Temat zamknięty Dzisiaj wymieniłem przepływke i po rozruchu silnik załapał od przysłowiowego "tyknięcia". Pracuje idealnie, równiutko, płynnie bez szarpań itp historii. Zauważyłem, że silnik odzyskał werwę bo jakiś taki szybki i mocny teraz jest. Parametry statyczne i dynamiczne sprawdzane za pomocą POLSKI VAG 4,9. Wartości "live data" w normie... najważniejsza dla mnie wartość składu mieszanki typowo stechiometryczna (0,45V-0,50V).
Ciekawostka!!!
Silnik po wymianie przepływki pracował na biegu jałowym ok 10-15mi po czym nagle zgasł. Próba zapłonu i rozrusznik kręci, kręci i po kilku sekundach zaskoczył. Myślę co jest kuźwa??! Wymyśliłem tak, że silnik pracuje idealnie na dwóch zapasowych kluczach, których od zakupu auta nie używałem (scyzor oraz serwisowy), natomiast ten którego używałem dotychczas nie wiem w jaki sposób wywołuje agonię motoru. Czyżby rozjechane ustawienia immobilizera?? Da się to jakoś zresetować lub przywrócić ustawienia fabryczne?? Ewentualnie usunąć to blokujące dziadostwo z poziomu ogólnodostępnych testerów diagnostycznych??
Pozdrawiam.
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Golf 4 GTI 1,8T AGU Trudny rozruch, falowanie, gaśnięcie
jeden dobry kluczyk w stacyjkę przekręć na zapłon tak aby kontrolki się świeciły drugi nie działający w drzwi kierowcy fizycznie przekreć kluczyk na zamknięcie jednocześnie trzymając przycisk zamykania na pilocie potem otwarcie w ten sam sposób i samochod powinien dać sygnał klaksonem ( trąbnąć ) że kluczyk jest juz przypisany i po robocie u mnie to sie udało miałem wyczerpaną baterie i po wymianie tak zrobiłem i działa do dziś powodzenia mam nadzieje że pomogłem pozdrawiam... aha no i drzwi musisz fizycznie zatrzasnąć nie mogą być otwarte.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości