Problem na zimnym silniku.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Problem na zimnym silniku.

Post autor: mka 3 » sob wrz 21, 2013 13:29

witam.
moj tata ma silnik 1.6 16v ATN i ma proble na zimnym silniku ,gdyz silnik bardzo otepnie reaguje na pedał gazu tak jakby go zalewało lub brakowało paliwa. Jak sie troche zagrzeje to jusz lepiej chodzi i czasem ma takie chwile zastanowienia ze zbieraniem . Na kompie wywalioło obie sondy, i po skasowaniu było okej do puki silnik nie ostygnał i znow te same błedy?
Czy odłaczajac sonde sprawdze czy ona jest nie sprawna? od czego moze byc taki problem na zimnym silniku? auto ładnie pali trzyma obroty ino z tym zbieraniem jest problem,. tak jakby mu brakowało mocy ?



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Re: Problem na zimnym silniku.

Post autor: Eyk88 » sob wrz 21, 2013 14:54

mka 3 pisze:do puki
Dopóki :/

Śmierdzi z rury po odpaleniu? Kopci mocniej? Jest założony gaz?



mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Problem na zimnym silniku.

Post autor: mka 3 » sob wrz 21, 2013 15:12

Eyk88, tak jest załozony gaz BRC sequent 24 i na gazie chodzi lepiej niz na paliwie , dodam ze ten problem wystepowal przed zalozeniem gazu. auto nie kopci i czy smierdzi to nie sprawdzałem. auto przełacza sie prz 38 C na gaz.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem na zimnym silniku.

Post autor: marcin7x5 » pn wrz 23, 2013 14:36

A sprawdzaliście czujnik temperatury cieczy? Może przylewa go benzyną na zimnym. Przepustnica w jakim jest stanie? Była czyszczona?



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Problem na zimnym silniku.

Post autor: marepako » pn wrz 23, 2013 15:05

tak jak napisał marcin 7x5- sprawdź rezystancje niebieskiego czujnika + czyszczenie przepustnicy i adaptacja. żeby sprawdzić sondę to oscyloskop albo sprawne na podmiankę (ewentualnie data stream i sprawdzenie czy stoi czy jednak coś tam robi) . Z tego co piszesz wygląda jednak na niebieski czujnik. Podziwiam jednak gazownika, który robi mapę na aucie, które jest rozjechane na benzynie i do tego wywala sondy... Tragedia


One Man Crew

mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Problem na zimnym silniku.

Post autor: mka 3 » wt wrz 24, 2013 15:08

marcin7x5, Moze jakies 2 miesiace temu czysciłem przepustnice ale nie adaptowałem jej ,myslałem ze pomoze ale nic z tego. Co do czujnika cieczy to go nie sprawdzałem poniewaz nic sie z obrotami dziwwnego nie działo. Gdzies wyczytałem zeby sonde odpiac i sprawdzic jak bedzie chodzic wiec tak zrobiłem i auto owiele lepiej sie zbiera i nie ma takiego dołu, wiec nie wiem co teraz.Od czego jest sonad ta za katalizatorem a ta co jest na kolektorze? A jak sprawdzic rezynstence czujnika? Czujnik z golf III podejdzie?



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Problem na zimnym silniku.

Post autor: marepako » wt wrz 24, 2013 21:39

odpięcie sondy to działanie takie jakbyś na felgę z zagiętym rantem walił odważniki do doważenia. Najpierw prostujesz rant a później wyważasz... Musisz być pewien, że wszystko po drodze jest ok bo sonda jest na końcu układu. To że chodzi lepiej nie oznacza, że to akurat ona jest uszkodzona aczkolwiek może tak być. Lambda dba o to aby mieszanka paliwowo powietrzna była stechiometryczna. Czyli jeśli po drodze jest trzoda to nasza sonda próbuje dostosować się do całej tej trzody...


One Man Crew

mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Problem na zimnym silniku.

Post autor: mka 3 » śr wrz 25, 2013 09:55

marepako, to pierwsze sprobuje od tego czunika cieczy, tylko piszecie ze ma byc niebieki a tam jest zielony wiec ktory? potem zdam relacje czy sie cos zmieniło. Mam pytanie jeszce odnosnie Servis 1200 mozna to skasowac za pomaca licznika czy tylko komputerem?



mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Problem na zimnym silniku.

Post autor: mka 3 » ndz wrz 29, 2013 18:58

witam, udało mi sie skasowac servis a co do czujnika temperatury cieczy to go wymienilem i dalej to samo zadnej poprawy.ma ktos jeszcze jakies pomysły?



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Problem na zimnym silniku.

Post autor: marepako » ndz paź 06, 2013 17:37

wal na kompa bo innej rady nie ma


One Man Crew

mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Problem na zimnym silniku.

Post autor: mka 3 » sob paź 26, 2013 08:52

czesc , problem rozwiazany okazało sie ze wina tego wszystkiego była sonda lambda.temat zamkniety pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości